1. Došel čas

173 8 3
                                    

Pomalé kroky z chodby se přenesly do obýváku kde byla zapnutá televize, v níž běžely večerní zprávy.

"Brácho, jak to vidíš s tou-"

"-a včera tragicky zemřel sedmnáctiletý student Konožského gymnázia, Naruto Uzumaki, který se teprve nedávno probudil z kómatu po autonehodě. Trpěl velmi vážnými psychickými problémy a podle jeho lékaře MUDr. Orochimara nedokázal určit co je skutečné a co ne. Pouhý měsíc po svém probuzení spáchal sebevraždu u sebe doma oběšením a předávkováním léčiv na předpis. Tato strašlivá smrt silně otřásla jeho rodiči. Jeho otec, Minato Namikaze pro to odstupuje z místa staros-"

Itachi televizi vypnul. Sasuke stál před temnou obrazovkou televize a nehnutě ji sledoval. Párkrát zamrkal a až po hodné chvíli se podíval na svého staršího bratra co seděl na prostorném gauči.

"Co to sakra bylo za blbí vtip?!" pronesl pomalu jeho směrem. Itachi se na něj díval s očima plnýma lítosti.

"Sasuke... posaď se-"

"Ne Itachi... jak jako, že je Usoratonkachi mrtví? To přece..." neměl slov. Nevěřil tomu. Ten vysmátý kluk přece nemohl být mrtví?! Sasukeho dech se zrychlil. Začínal vidět rozmazaně.

"Sasuke. Sám si viděl v jakém stavu byl, když-"

"Ne! Tohle prostě není pravda! Mlč Itachi! Zmlkni!" rozkřičel se a bez rozmyšlení běžel do svého pokoje kde se zabouchl.

Měl blbí den. Ten den kdy šel navštívit Naruta, který se konečně po půl roce a něco probudil, tak ho někdo nasral. Byl strašně rád, že se Naruto probudil, ale měl prostě blbí den a on si svou debilní náladu vylil na svém nejlepším příteli. Nazval ho buznou a už s ním nepromluvil, protože hloupě trucoval a čekal, že bude nakonec mít příležitost se mu omluvit, ale když se konečně odhodlával se mu ukázat a omluvit se tak čas vypršel. Byl pryč. Navždy a on své slova už nemůže nijak odčinit. Už ho nemůže nikdy vidět. Už s ním nemůže nikdy být. Je konec.

***

Uběhlo pár dní a velká skupina lidí v černém stála u čerstvě vykopaného hrobu. Sešlo se nespočet lidí co Naruta milovali a teď plakali nad jeho rakví.

Sasuke s Itachim stáli víc vzadu. Nejblíže hrobu byla rudovlasá žena na vozíčku. Ve svém obličeji neměla žádný výraz. Jakoby sama byla mrtvá. Za ní stál a opíral se dlaněmi o vozíček její blonďatý manžel, kterému párkrát unikla slza, ale snažil se držet. Byli to Narutovi rodiče. Kushina a Minato, kteří jen teprve nedávno získali svého syna zpět a znovu jim byl sebrán, tentokrát navždy.

Sasuke pozoroval se sklopenou hlavou trávu, která mírně vlála jak foukal vítr. Za chvíli zahřmělo a na všechny přítomný začal padat déšť. Nikdo se však ani nepohnul. Nikdo se nešel schovat. Všichni zůstali, aby se naposledy rozloučili s Narutem.

"Takový mladý usměvavý kluk. Chudáček." pronesla nějaká stařenka co stála kousek od Sasukeho, nějaké své postarší přítelkyni co stála vedle ní.

"To ano. Tak mladý. Měl celý život před sebou. Kdyby mu tak někdo včas pomohl... nebo kdyby se ta nehoda nikdy nestala." pověděla druhá stařenka.

Sasuke stiskl ruce v pěsti až mu zbělali klouby. 'Kdybych s ním zůstal... kdybych mu pomohl... mohl by teď...' Sasuke si hodně vyčítal, že pro Naruta vlastně nic neudělal. Nepomohl mu. A teď toho lituje.

"Slyšela jsem, že když byl v kómatu, tak měl sen." pokračovala první stařenka. Druhá se na ni podívala a poslouchala co jí první řekne dál.

"Prý se mu zdálo, že je ninja a má šťastnou rodinu." usmála se smutně první stařenka a pořádně se nadechla, aby mohla pokračovat.

"Říká se, že sny jsou naše další životy." pověděla a mlaskla. Sasuke zpozorněl a ohlédl se jejím směrem. Druhá stařenka vyklenula obočí.

"Opravdu?" zeptala se první stařenky.

"Ano, ano. Takže, i když tady náš mladý Naruto zemřel, v jiném vesmíru stále žije a je šťastný." řekla první stařenka se stále smutným úsměvem a po vrásčité tváři jí z malinkých očíček stekly slzy.

"Tak půjdem. Musím nakrmit kočky." poplácala druhou stařenku po rameni a otočila se k odchodu. Druhá ji zmateně následovala a přemýšlela o tom co ji první řekla a nebyla jediná.

Sasukemu se z těch informací asi zavařil mozek.

'Naruto stále žije... ale v jiném světě.'

Překvapený 2 (sasunaru) [ROZEPSÁNO]Kde žijí příběhy. Začni objevovat