1. Bölüm

788 43 93
                                    

K

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

K.Ö ve Z.A.D ' e ithaf edilmiştir ❤️

Bölüm şarkısı: Nazende Sevgilim

2003 Ankara;

Mutfakta ismini bilmediği şarkıyı söylemeye çalışıp, o arada da mercimek çorbası karıştıran , pembe ve puantiyeli önlüğüyle şarkının nakaratına göre dans eden babasına baktı Azze Kübra.

Babasının asla ama asla vazgeçemediği hobilerinden biriydi bu...

Lafta bugün Ediz gelecekti. Ona söz vermişti, ama daha gelmemişti. Saat kaç olmuştu ne zaman gelmeyi bekliyordu?
Yarım kalmıştı. Babası eve iki gün önce gelmişti ama annesi yine işteydi. Ediz' e hem annesi hem de babasını tanıştırmak için söz vermişti ama annesi yine işlerinden dolayı gelmemişti. Bunu ona nasıl söyleyeceğini de bilemiyordu, üzülürdü.

Babası annesinin yokluğunu aratmıyordu, evdeki tüm işleri o bitirmişti. Ninesi de fırsattan istifade, tam karşısında elindeki şiş ve yumağı ile örgü örüyordu, kesinlikle çok sıkılmıştı Azze. Ediz gelse de eğlensek diye dua etmişti içinden.

" Babacığım , annem yine neden gelmedi ?" dedi, küçük Azze. Mutfağa babasının yanına giderken.

" Annenin çok yorgun ve çok yoğun bir iş sistemi var Azze'm." dedi, babası Mustafa. Buruk ama gururlu bir tebessümle. O da eşi Ayçiçek ile gurur duyuyordu, tıpkı kızı gibi.

Eşi Ayçicek de onun gibi başarılı bir askerdi. Çoğu zaman kızları Azze Kübrayı göremiyorlardı çünkü görev yaptıkları yer çok değişiyordu. Kızlarının Lojmanda onlar ile kalmalarını istemiyorlardı. Riskliydi , çok riskliydi hem de.
Bakıcılığa veya arkadaşlığa güven olmazdı sınırlarda , kızları onların canıydı. Gerekirse hasret içinde kalmaya bile razılardı , kızlarının sağlığı için..
Düzenli olarak Cizre- Silopi arasında çalışma alanları değişiyordu , Mustafa ve Ayçiçeğin.

Görevde oldukları çoğu zaman, Azzeye anneleri Ayşe Sultan bakıyordu. Mustafa annesine küçüklükten beri bağlı bir çocuk olmuştu ve bu kızları Azze doğduğunda da devam etmişti .

Mustafa ve Ayçiçek aşşağı yukarı aynı yaştalardı ama Mustafa daha heybetli ve güçlüydü. Bir çocuklarının olacaklarını öğrendiklerinde ne kadar güçlü olsalar bile çok korkmuşlardı çünkü onların işleri ateş ve barut üzerineydi. Ateş ile barutun birleştiği yerde küçük masum bir kız çocuğunun olmaması gerekiyordu.

ZAMAN ÖYLE GEÇİVERİRHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin