Als ik de mail heb gevonden lees ik het samen met Britt door. "Dus je gaat voor de rol van Enola haar zus?" Vraagt ze. "Ja!" Zeg ik. Ik lees het hele script door en ik zoek een scène waarbij mij het leuk lijkt om die te spelen. En voor auditie te doen. Ik zeg het tegen Britt en we oefenen samen de scène.
Na een half uurtje nemen we pauze. "Wil je wat drinken?" Vraag ik. "Oh ja lekker, doe maar een blikje sinas." Zegt Britt. Ik loop naar de koelkast en pak een blikje cola en een blikje sinas. Ik neem er zelf een cola. Na een kwartier pauze gaan we weer verder.
Niet veel later zit het wel goed in me hoofd en gaan we het opnemen. Op z'n Engels. "Hi! I'm Jane and I would like to audition for the role of the sister of Enola!" Zeg ik. We doen de auditie en het ging super goed! Ik ben er super blij mee!
"Zullen we even de stad in?" Vraagt Britt. "Jaa gezellig!" Zeg ik. We lopen samen de stad in via de achterdeur van het appartementencomplex. Aan de voorkant staat alleen maar paparazzi. We moeten lopen langs de voorkant om naar de stad te gaan. Ik hoop maar de ze me niet zien. Maar ja hoor. Ze zien me. "Jane Jane!" Roept er iemand. "Oh god daar gaan we weer." Fluister ik naar Britt en ik zie dat ze moet lachen. De paparazzi staat ondertussen voor me.
"Hebben jij en Matthy iets?" "Hoe was de Ziggo dome?" "Hoe gaat het in het liefdesleven?" En zo nog vele andere vragen. "Matthy en ik hebben niks. We waren alleen even wat drinken gaan halen. De ziggo dome was vet gaaf en zeker een unieke ervaring! Mijn liefdesleven is privé. Als ik een vriend krijg dan deel ik het wel zelf." Zeg ik om op de meest neutrale vragen te antwoorden. "Ik ga nu met mijn beste vriendin wat drinken halen dus zouden jullie ons nu alleen willen laten?" Vraag ik. "Ja hoor prima!" Zeggen ze.
Britt en ik lopen weer verder. We zien een leuk tentje en gaan daar zitten. Ik heb mijn zonnebril op en ik word gelukkig niet herkend door iemand. We zitten binnen. Uit het zicht gelukkig. Ik heb een cola en Britt is meer van de sinas. We praten even bij. Britt die check haar telefoon even. "Omg Jane?" Zegt ze. "Ik heb zojuist een mail gekregen van Dior, ze willen jou als model voor hun nieuwe producten." Voegt ze toe. "Omgg natuurlijk ja zeggen! I don't care wat ik er voor betaald krijg gewoon ja zeggen!" Zeg ik vol blijdschap.
~Tijdskip naar de volgende dag~
Zaterdag.In de ochtend word ik om 10:33 wakker. Het was gister super gezellig met Britt! Ik ga vandaag een video opnemen met de bankzitters. Ik sta op en check m'n berichten. Ik heb bericht van Matthy.
💬:
M: Heyy! Ben je al wakker?
J: Jaa Ben echt net wakker!
M: heb je goed geslapen?
J: ja wel prima hoor!
M: we hebben in balorig om 15:00 afgesproken dus als jij bij ons om 14:30 zoiets kan zijn dan is het perfect! Het is een kwartiertje rijden vanaf ons kantoor naar balorig!
J: moet lukken!
M: Mooizo! Dan zie ik jou vanmiddag!
J: Tot vanmiddag!Ik heb er echt zin in. Het is helaas 45 minuten rijden naar hun maar dat is niet erg. Ik maak me klaar. Is het niet leuk als ik voor 1 keertje een video voor mijn YouTube in het Nederlands maak en dan Gwn Engelse vertalingen er bij schrijven. '1 dag overleven met de bankzitters' das wel goeie titel. Ik ga Matthy appen om te vragen of het mag.
💬
J: Yoo Matthy! Mag ik misschien vandaag ook een video maken voor mijn YouTube kanaal, '1 dag overleven met de bankzitters' ?
M: ja tuurlijk mag dat! Super leuk! Maarre, je hebt toch ook veel Engelse fans? Hoe ga je dat doen dan?
J: ik schrijf er gewoon Engelse ondertiteling bij.
M: oh ja dat kan ook. Nou gezellig! Dan zie ik je vanmiddag!
J: tot vanmiddag!Leukk! Een video opnemen met de bankzitters. Ik doe nog even de finishing touches van mijn make up en dan pak ik mijn camera. Meestal maak ik vlogs. De titel doe ik wel even in het Engels. 'Surviving one day with Dutch YouTubers. (In Dutch with English subtitles)' in de beschrijving zet ik wel even het account van de bankzitters maar eerst even de intro maken. Ik klik de camera aan en de intro doe ik wel in het Engels.
"Hi guys! Today I'm going to some friends! They are Dutch YouTubers and we will be talking Dutch but there will be English subtitles. I hope you will enjoy the video! We are also making a video for their account. Hide and seek. It is now 12:30 so I still have one and half an hour before I need to get there. I'm just gonna clean the house a bit and I will speed everything up for you guys." Ik zet de camera neer en ruim een beetje de keuken op. Ik had een timer gezet van een half uurtje, zodat ik weg moet.
De timer gaat en ik pak m'n camera en auto sleutels. Ik film en zeg even dat ik nu weg ga. Ik heb besloten om met mijn tesla te gaan. Ik loop de lift in en druk op de -1 knop. De garage. Ik open mij tesla en stap er in. Ik rijd weg en niet veel later ben ik op de snel weg. Even gas geven. Even een beetje lol maken. Ik zie achter me een duim uit het raam steken. Ik moet lachen en stop weer met zo veel gas geven. Ik rijd rustig naar Utrecht. Ik zie een blauwe bmw voor me rijden. Precies dezelfde als die ik heb alleen deze is blauw en de mijne is zwart. Ik ga er naast rijden en zie dat het die ene jongen is. Die ene die mijn nummer vroeg voor zijn vriend.
Ik toeter kort en heb zijn aandacht. Ik zwaai even en hij ziet het. Hij zwaait terug. Hij doet een gebaar dat ik gas moet geven, dat doe ik. Hij doet het ook. Ik moet lachen en in mijn spiegel zie ik dat hij dat ook moet.
JE LEEST
Het Perfecte Leven // ft. Bankzitters
FanfictionJohanna, een bekende zangeres en actrice geeft op haar 24e de grootste show van haar leven in de ziggo done. Ze word Jane genoemd en niemand van de buitenwereld weet dat ze Johanna heet. Ze rijd de avond van te voren naar de ziggo dome om te kijken...