Ik krijg een appje van Britt. Ik lees hem en er staat in dat we volgende maand voor 4 maanden naar Amerika gaan. Om Enola Holmes op te nemen, en ik ben uitgenodigd op de tonight show van Jimmy Fallon. Ik wist niet hoe lang ik naar Amerika ging, maar wel dat ik over een maand ging. En ik vertel Britt dat ik en Harry even gepraat hebben over onze 2 liedjes. Ze is super blij.
Ik ga naar mijn studio en daar maak ik een beat. Als ik een mooie beat heb gevonden neem ik een spraakbericht op en stuur die naar Harry. Hij reageert daar op dat hij het een goeie beat vind. Dat is mooi. Opeens krijg ik een appje van Matthy.
M: hey! Je nieuwe nummer is echt een goeie. Heb je alle reacties al gezien?
J: Hahah bedankt! Wacht ik ga nu checken.Ik loop naar m'n computer en start YouTube op. Ik ga direct naar mijn nummer toe en lees alle reacties.
'She really did great again.' 'She had outdone herself again' (ze heeft haarzelf weer overtroffen.) 'One of her bests' en zo nog heel veel andere positieve reacties.J: echt alleen maar leuke reacties!
M: Jaa al je fans zijn trots op je!
J: Jaa hahaha
M: maar je hondje? Ik zag je insta verhaal. En je zei het tegen me in de stad natuurlijk. Stuur eens een filmpje.
J: *stuurt een filmpje van Jordan dat hij aan het spelen is*
M: wat een schatje!
J: Jaa hij is echt heel braaf!
M: wil je morgen nog iets doen?
J: ja gezellig! Kom jij naar Ams of moet ik naar Utrecht komen.
M: ik kom wel naar Ams.
J: gezellig! Hoe laat kom je?
M: zal ik 11:00 komen?
J: ja dat is prima! Zullen we anders iets bakken?
M: oeh ja lekker! Wat gaan we bakken?
J: zullen we chocolate chip cookies maken? Dan ga ik dat nu nog even snel halen.
M: ja vind ik prima!
J: oké top! Tot morgen!
M: tot morgen!Ik trek snel een vest aan en loop de deur uit. Ik heb nog even wat tijd want de Albert Heijn sluit om 21:00. Ik loop langs de balie waar Sanne weer zit en begroet haar. Ik ga via de achterkant van het appartementencomplex. Ik loop naar de Albert Heijn. Onderweg heb ik mijn oortjes in en luister ik muziek. Dan voel ik dat ik gevolgd word. Ik kijk even rond en zie niks verdachts. Ik laat het maar zakken en loop verder naar de Albert Heijn. Ik loop naar binnen en ga naar de bak spullen. Ik zoek een chocolate chip cookie beslag mix en pak die. Dan bedenk ik me dat ik ook nog wat fruit nodig heb. En nog een pak melk. Als ik naar het melk lopen zie ik Koen staan.
"Hey Koen!" Zeg ik. Hij kijkt me aan. "Oh hey Jane! Ik dacht oprecht dat je een fan was." Zegt Koen. Ik moet lachen. "Maar gaat t allemaal nog goed?" Vraag ik. "Ja hoor, gaat wel prima. Hoe is t met jouw?" Zegt Koen. "Ja gaat wel lekker. Net een nieuw nummer uitgebracht en ga volgende maand naar Amerika! En heb een hondje gekocht. Mijn week kan niet meer stuk!" Zeg ik. "Dat is goed om te horen. Ik heb je nummer gehoord ja! Het is wel een mooi nummer!" Zegt Koen. "Bedankt! Nou ik ga weer verder oké? Dan kan jij ook weer verder." Zeg ik. "Joe Joe!" Zegt Koen waardoor ik moet lachen. Ik zie en hoor Koen ook nog lachen. Ik loop weer weg.
Ik loop door naar het fruit. Ik heb zin in een fruit salade. Ik pak aardbeien, appel, peer, mango, ananas, banaan, en frambozen. Dat moet wel genoeg zijn. Ik zet de dingen in mijn mandje. Ik wil naar de kassa lopen maar dan hoor ik mijn naam. "Jane!" Roept er iemand. Een stem die ik niet herken. Het zal wel een fan zijn. Ik draai me om en zie inderdaad een fan en zijn moeder. "Mag ik op de foto?" Vraagt hij. "Ja hoor! Kom maar." Zeg ik. Hij komt naast me staan en ik sla een arm om hem heen. Zijn moeder maakt een foto. "Bedankt! Fijne dag verder." Zegt zijn moeder. "Geen probleem, fijne dag nog." Zeg ik. Ze lopen weer weg.
Ik ga afrekenen en dan loop ik weer naar mijn appartement. Thuis bedenk ik me dat ik nog een bod moet doen op het huis. Ik open m'n laptop en ga naar de website van de makelaars toe. Daar doe ik een bod. Hopelijk word die aangenomen. Dan open ik mijn mail en lees even het script van Enola haar zus door. Haar zus heet Abigail en ik ga dus Abigail spelen. Ik bedenk even welke emoties er bij haar passen. Ze is over het algemeen altijd blij. Maar ze kan ook nog wel eens goede mood swings hebben. Dat vind ik zelf ook leuk, en ik kan goede mood swings acteren. Op een goede manier!
Ik open mijn telefoon en ik open TikTok. Meteen krijg ik een filmpje van TeenMag. "Zangeres en actrice Jane Bakker gespot met bankzitter Koen van Heest. Zou Koen vreemd gaan? Samen zijn ze gespot in de Albert Heijn in Amsterdam, waar ze beide wonen. Ze zijn samen heel veel lachend gespot. Hoop jij dat het iets word tussen de 2? Laat een comment achter." Ik stuur de video naar Koen. Hij reageert direct.
K: Oh god
J: ja dat mag je wel zeggen ja. Wat gaan we hier aan doen?
K: we kunnen beide een video plaatsen met wat er precies is gebeurd. Dat jij mij tegen kwam en dat ik gewoon in een Relatie zit met Juultje en jij single bent.
J: ja dat is een goeie. Ik ga het direct doen.
K: ja als ik morgen een video ga maken zal ik het er in zeggen.
J: ja komt goed.Ik klik op het pluisje van een nieuwe video maken. Ik begin eerst in het Engels.
"Hi guys, this is for all my Dutch fans. Ik heb GEEN relatie met Koen. Ik ben zo single als wat. Ik zal ook nooit een relatie met Koen krijgen. Ik moest wat halen in de Albert Heijn en toevallig stond hij daar ook. We zeiden even gedag en praatte even. That's it. Niks meer niks minder. We zijn gewoon goede vrienden en daar blijft het bij. Graag geen roddels meer verspreiden. En dan kijk ik even TeenMag aan." Zeg ik. Ik schrijf er wel Engelse ondertiteling bij. Is wel net zo netjes.Na even besluit ik om Riverdale te gaan kijken. Geweldige show. Dan na 3 afleveringen besluit ik om maar eens naar bed te gaan. Ik zet mijn wekker om 10:00 en dan maak ik me klaar voor bed. Ik ga in bed liggen en sluit mijn ogen. Ik kom maar niet in slaap. Ik blijf draaien maar ik kan maar geen fijne positie vinden. Het is inmiddels 00:04. Ik pak mijn oortjes en doe wat rustige muziek in. Misschien helpt dat me met slapen. Maar nee helaas. Ik kom niet in slaap. Ik besluit om sport kleren aan te trekken en even een rondje te gaan joggen.
JE LEEST
Het Perfecte Leven // ft. Bankzitters
FanfictionJohanna, een bekende zangeres en actrice geeft op haar 24e de grootste show van haar leven in de ziggo done. Ze word Jane genoemd en niemand van de buitenwereld weet dat ze Johanna heet. Ze rijd de avond van te voren naar de ziggo dome om te kijken...