Hey hey! Ik moet even zeggen dat ik minder ga plaatsen. Nog wel Gwn 1 deel per dag dat Swz maar geen 2 meer. Ik heb wel wat reserve staan, dus dat zal ik gaan plaatsen. Maar mijn toetsweek was afgelast, maar de toetsen bleven staan (heel onlogisch van mijn school maar ja) en het is helaas geen huiswerk vrije week, waardoor ik dus en fucking veel huiswerk heb en toetsen. Dus daar voor ga ik leren waardoor er minder post komt.
Bij mij thuis aangekomen gaan we bijna direct slapen, want we moeten er vannacht uit. Ik maak nog snel verhaal op insta over dat mijn nummer vannacht uit komt. We moeten om 2:00 het bed uit en we vliegen om 5:00. Dan hebben we een uurtje klaar om te maken, en dan om naar Schiphol te gaan. We hebben ook om 3:00 bij Schiphol afgesproken. Dit zal ook de eerste keer zijn dat de jongens Britt zullen ontmoeten. Matthy heeft haar al een keer gezien, maar dat was echt maar 1 keer en ook helemaal niet zo lang. Nu zitten we 4 maanden met elkaar bij elkaar.
We maken ons klaar voor bed en dan gaan we liggen. We geven elkaar een zoen en dan ga ik op Matthy zijn borst liggen. Ik voel zijn ademhaling zwaarder worden. Hij is dus in slaap gevallen. Mij lukt dat nog niet. Ik lig maar een beetje te denken over van alles en nog wat.
Matthy vertelde dat de jongens leuke video ideeën hebben. Die gaan ze maken in LA. Tussen het filmen door krijg ik een weekje rust en dan ga ik naar New York voor de tonight show van Jimmy Fallon. Daar heb ik ook zo veel zin in!
Ik heb ook voor Jordan al zijn spulletjes ingepakt in een tas. We vliegen met een vliegtuig waar huisdieren toe zijn gestaan. Nou, je moet eerst toestemming hebben voor een huisdier dat je meeneemt. Dus er kunnen katten, honden, misschien vogels en ga zo maar door in zitten. Britt had zelfs de filmregisseur gemaild om te vragen of ik vrienden om de beurt mocht meenemen. Het mocht maar niet elke dag. Hooguit kan iedereen 2 keer kijken, behalve Britt, zij mag vaker komen willen zij is natuurlijk m'n manager.
In het vliegtuig zitten wij in business class. Dat is fijner voor de jongens en voor mij ook, dat scheelt namelijk weer herkend worden. Dat vind iedereen fijn. Wel heb ik vliegangst en alleen Britt weet het. Moet ik Matthy wakker maken en hem vertellen? Ik weet het niet. Ik vertel het hem wel als we wakker worden. Als ik het dan niet vergeet. Ik pak mijn telefoon en open notities waar ik dan schrijf dat ik Matthy moet vertellen over mijn vliegangst. Dan klik ik mijn telefoon uit en leg ik weer aan de oplader. het eerste dat ik dus zie als ik wakker word is dat ik Matthy er over moet gaan vertellen. Na een kwartier val ik eindelijk in slaap.
~
We worden wakker van de wekker. Ik zucht een keer en wrijf door mijn ogen. Ik zucht van moeheid. Matthy wrijft eventjes op m'n rug en dan staan we op uit bed. We trekken kleren aan en gaan ontbijten. Matthy maakt een ontbijtje en ik zet 2 koppen koffie. Die zullen we nodig hebben. Ik zet de koffie koppen op tafel terwijl ik ga zitten. Matthy komt al vrij snel met het ontbijtje. Hij heeft yoghurt met fruit gemaakt en nog allemaal andere soorten gezonde dingen. Echt een lieverd. We praten een beetje samen over de verwachtingen van onze tijd in Amerika. Ik bespreek met hem wanneer hij mee gaat naar de filmopname. Hij wil de tweede en de op een na laatste dag mee. Eerst wou hij de eerste en laatste dag mee, maar dan ging Britt omdat zij m'n manager is. We hebben samen terwijl we aan het ontbijten waren een soort schema gemaakt met wie wanneer gaat. De meeste dagen ga ik alleen maar dat is logisch.
We hebben ons ontbijt op en ik stap zelf snel onder de douche. Daarna gaat Matthy. Ik trek een bankzitter trainingsbroek aan en een oversized trui. De trainingsbroek heb ik laatst van Matthy gekregen. Ben ik ook al een keer mee gespot buiten het huis. Toen zag ik daarna weer een filmpje van TeenMag te zien. "Zangeres en actrice Jane Bakker gespot in kleren van de Bankzitters. Deze zal ze waarschijnlijk van haar vriend Matthy, een lid van de bankzitters hebben gekregen. Vind jij het schattig? Laat een like achter en laat het weten in de comments!" Zoiets zeiden ze. Ik moest wel lachen. Matthy stuurde mij toen ook het filmpje door en zei erbij 'Zo zo! Trots op je kleren zo te zien?' Daardoor moest ik wel lachen.
Matthy kom de douche uitgelopen en hij heeft ook een bankzitters trainingsbroek aan. Hij heeft het hele trainingspak aan. "We matchen!" Zeg ik. "Ja! super leuke broek heb je aan!" Zegt Matthy waardoor ik moet lachen. Ik pak in mijn handbagage tas nog mijn laptop, een setje kleren voor als mijn koffer kwijt raakt. Ik hoop het natuurlijk niet maar ze maken nog wel eens een foutje. Maar in mijn handbagage doe ik dus, mijn laptop, een setje kleren, opladers, oortjes, potloden, grijze zo wel als kleurtjes en een notitie boekje voor als er een song tekst in mijn hoofd op komt duiken.
Matthy heeft zijn eigen handbagage tas mee. Ik pak mijn lader en stop die in mijn tas. Ook pak ik mijn telefoon. Ik zie allemaal appjes in de groepsapp die we hebben aangemaakt. 'Niet te laat komen he Koen!' zeggen ze allemaal. Nou, iedereen zegt het op een andere manier. Koen reageert met 'Komt goed.' Nou zal mij benieuwen. Het is een kleine 10 minuutjes rijden naar Schiphol. Mijn tante moet er binnen nu en 5 minuten zijn. Dan gaat de bel. Van m'n huis. Dat moet Britt zijn want mijn tante kan op de intercom bel drukken en dan komen we naar beneden. Matthy doet de deur open. Britt komt binnen gelopen en begroet Matthy. Ze komt dan naar mij en geeft me een knuffel.
"Zin in?" Vraagt ze. "Wat denk jij nou?! Natuurlijk! Ik ga een nummer maken met Harry Styles, een film opnemen met mijn idool en ik ga naar de tonight show van Jimmy Fallon!" Zeg ik. "Ja natuurlijk! Dat antwoord kon ik verwachten." Zegt Britt lachend. We hebben afgesproken dat we straks nog even bij de Starbucks wat gaan halen. Dan bedenk ik me dat ik Matthy nog moet vertellen over mijn vliegangst.
"Matthy? Euhh, ik heb vliegangst. Ik was het vergeten te vertellen." zeg ik tegen hem. Hij kijkt me aan. "Maakt niet uit! Ik en Britt zijn bij je, er zal niks gebeuren! Voor je het weet is het voorbij!" Zegt Matthy kalmerend. "Voor ik het weet? Voor ik het weet is 11 uur voorbij?" Vraag ik met fronsende wenkbrauwen. "Oke, misschien niet voor je het weet maar als je gewoon gaat slapen komt het goed!" Zegt Matthy. Ik knik en geef hem een knuffel.
Dan horen we de bel van de intercom. "Kom jongens! We gaan naar Amerika!" zeg ik enthousiast. Matthy en ik trekken onze schoenen en jas aan. Britt had dat nog aan. We lopen mijn appartement uit naar beneden. Waar mijn tante staat te wachten. "Fijne tijd in Amerika Jane!" Zegt Demi. Ik bedank haar en ga in de auto van mijn tante zitten. Ze begroet ons en ik geef haar een knuffel. We hebben zo'n standaard 'heb je er zin in?' praatje weet je wel? het is nu 2:40 dus we zijn ruim optijd. We komen na een zekere 8 minuten op Schiphol aan. We bedanken mijn tante en we lopen naar de afgesproken plek. We worden een aantal keer herkend. Nu is het niet zo erg. Het zal niet veel meer worden omdat het natuurlijk midden in de nacht is.
JE LEEST
Het Perfecte Leven // ft. Bankzitters
FanfictionJohanna, een bekende zangeres en actrice geeft op haar 24e de grootste show van haar leven in de ziggo done. Ze word Jane genoemd en niemand van de buitenwereld weet dat ze Johanna heet. Ze rijd de avond van te voren naar de ziggo dome om te kijken...