H44🤍

449 10 5
                                    

Hij haalt zijn spullen uit de auto en loopt weer terug. Het is pas 17:00 maar hij is al zo moe. Hij stapt de lift in en drukt op het knopje. Hij is alles aan het overdenken. *ping* de lift deuren gaan open. Hij stapt er uit en loopt weer naar de kamer van Jane. Er is een bed neer gezet waar hij op kan gaan slapen. Hij zet zijn spullen neer en gaat zitten naast het bed van Jane. Hij pakt haar hand. Hij staart naar haar.

Het doet hem zo veel pijn om haar zo te zien. Aan de beademing. Met gips om haar enkel. Liggend in een ziekenhuis bed. Zonder enige teken van leven behalve het piepende geluid van de hartslag meter. Hij kijkt een beetje de kamer door.

Zijn oog valt op een wit plastic tasje met een kaartje er aan. Hij loopt er naartoe en ziet op het kaartje staan: de spullen van Jane. Hij pakt het tasje op en opent het. Hij ziet alle spullen van Jane er in zitten. Telefoon, oortjes, portemonnee, kaart houder, kleren, en ga zo nog maar even door. In haar telefoon zitten een aantal barsten maar die is er nog goed mee weg gekomen. Matthy test even haar oortjes.

Hij doet ze in en ontgrendeld Jane haar telefoon. Hij opent Spotify en zet 'Wings' aan. Het ene oortje doet het nog maar de andere niet. Hij doet haar oortjes weer uit en legt haar telefoon aan de oplader. Voor als ze wakker word en op haar telefoon wilt.
Minuten lijken uren te duren en de tijd gaat echt heel erg langzaam voor Matthy.

~4 dagen later~
17:08

Matthy heeft elke dag hier gezeten. In het ziekenhuis. Bij Jane. Elke dag was er visite. Die is nu al weg en is Matthy weer alleen met Jane. Hij heeft haar hand nooit los gelaten. Elke dag zei hij tegen Jane dat hij van haar houd. En dat altijd zal blijven doen.

Matthy pakt zijn telefoon. Elke dag krijgt hij een appje van een van de bankzitters om te vragen hoe het gaat. Hij beantwoord het deze keer nog een keer. "Mhm!" Hoort hij. Hij kijkt op. "Jane!" Zegt hij. Hij drukt op het knopje dat de dokter komt.

Dokter Kramer komt binnen gelopen. "Hey wat is- Hey Jane! Wat fijn dat je weer wakker bent. Ik zal even je beademing weg halen ja? Probeer te ontspannen." Zegt dokter Kramer. Jane knikt.

"Hoe voel je je?" Vraagt dokter Kramer als het klaar is. "Veel pijn maar voor de rest prima." Zegt Jane met een schorre stem. "Hoofdpijn? Buikpijn?" Vraagt Kramer. "Hoofdpijn." Zegt Jane schoor. "Dat kan kloppen. Ik zal je straks pijnstillers geven via je infuus. Ik ga je nu eerst vertellen wat er is gebeurd. Er is een dronken bestuurder tegen je auto aan geknald waardoor je tegen de vangrail aan kwam. Je raakte buiten bewustzijn. Je hebt een hersenschudding, 7 gebroken ribben, je schouder was uit de kom, deze hebben we terug gezet, en je enkel is gebroken." Zegt dokter Kramer. "Je hebt 4 dagen in coma gelegen." Voegt Kramer nog toe.

"Oh oke." Zegt Jane. Ze moet dit nog even allemaal verwerken. "Ik zal nu de pijnstillers voor je halen en die aan je toedienen." Zegt Dokter Kramer en ze loopt weg.

"Och schatje wat ben ik blij dat je wakker bent." Zegt Matthy terwijl hij Jane een klein kusje geeft. "Ik hou van je Matthy." Zegt Jane. "Ik ook van jou Johanna." Zegt Matthy. Jane begint te blozen.

Dokter Kramer komt weer binnen gelopen. Ze dient de pijnstillers toe in het infuus van Jane. Daarna gaat ze weer weg.

"Zal ik anders even Linda face timen?" Vraagt Matthy. "Ja." Zegt Jane. Matthy pakt zijn telefoon en gaat naar face time. Hij zoekt op 'Linda' en face timed haar. Ze neemt al snel op.

"Hey Matthy! Hoezo bel je? Is er nieuws over Jane?" Vraagt ze. "Ja er is nieuws." Zegt Matthy en draait de camera naar Jane en geeft vervolgens zijn telefoon.

L= Linda
J= Jane
N= Nora
S= Sven
M= Matthy

L: Omg Jane! Hoe voel je je?
J: Heb hoofdpijn voor al maar daar heb ik pijnstillers voor gekregen.
N: hoorde ik Jane?
S: Ja ik dacht haar ook te horen!
Sven en Nora komen in beeld
N: Omg Jane!
S: Jane!
J: hey!
L: fijn om te horen dat het goed gaat!
J: ja daar ben ik ook blij mee!
M: en ik ook natuurlijk!
S: Tante, ze moet wel haar rust hebben.
N: ja klopt.
L: ja ja! Nou Jane, je hoort het. Ga je rust maar houden.
J: ja zal ik doen! Doeii!
S, N & L: Doeii! Beterschap!
J: Dankuuu!
Linda hangt op.

Jane geeft de telefoon weer aan Matthy. "Zullen we nu de bankzitters bellen?" Vraagt Jane. "Dat vind ik goed." Zegt Matthy. Hij gaat naar de whatsapp groep. 'Bankzitters'. Hij start een video oproep. Vrij snel nemen Robbie en Raoul op. Niet veel later komen Koen en Milo ook.

J= Jane
Ma= Matthy
Mi= Milo
Ro= Robbie
Ra= Raoul
K= Koen

Ro: Yoo maatje! Hoe is het daar?
Ra: Ja hoe is t? Al meer nieuws!
Ma: ja zeker!
Koen en Milo nemen deel aan dit gesprek
K: Yoo josti's! Hoe is t?
Mi: Hey mongooltjes!
Ma: hey hey!
K: Is er meer nieuws?
Ma: ja zeker! Sterker nog, ik zal het je vertellen.
Matthy draait de camera naar Jane en Jane neemt de telefoon over
J: Hey Mongolen!
K: Kijk daar is mijn op een na favoriete vrouw!
Ro: Eyy Janeee!! Hoe is t er mee?
Ra: Rustig jongens ze heeft een hersenschudding. Maar Jane hoe is het?
Mi: hoe gaat ie?
J: het gaat wel prima, op wat hoofdpijn na.
Ra: Dat is fijn om te horen!
Mi: zeker fijn!
Ro: is het de buitenwereld eigenlijk al verteld dat je in het ziekenhuis ligt?
Jane kijkt Matthy aan met een vragende blik en Matthy schud nee.
J: blijkbaar nog niet. Dat zal ik straks wel even doen.
K: ja is goed!
Mi: Sorry dat ik zo vroeg op hang maar ik heb een date met Charlotte dus daar moet ik nu heen! Doeii Jane! En doei boys! Hou van jullie op een vriendelijke manier!
Ra, Ro, J, K, Ma: Wij houden ook van jou!

Na een goed gesprek hangen ze weer op. Matthy belt eerst Britt en ze hebben hetzelfde gesprek. Daarna geeft Matthy Jane haar telefoon. "Zo die is er nog goed mee weg gekomen als ik dit zo zie." Zegt Jane als ze haar telefoon overhandigd krijgt. "Ja dat kun je wel zeggen ja." Zegt Matthy.

Het Perfecte Leven // ft. Bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu