Ik neem een slok van mijn Frappuccino. Matthy ook. Hij draait zijn hoofd naar mij toe waarna ik mijn hoofd naar hem draai. We kijken elkaar aan in de ogen. Zijn prachtige blauwe ogen. We leunen beide naar voor maar dan besef ik me iets. "Wacht, sorry het kan niet hier. Te veel mensen." Zeg ik en ik deins weer terug achter uit. "Oh ja." Zegt Matthy. Hij kijkt een beetje droevig. Ik ga staan. "Kom." Zeg ik en hij staat ook. Ik loop terug naar de Starbucks waar mijn auto staat. Ik ontgrendel hem en ik stap in. Matthy stapt bij de bijrijders kant in. Ik rijd snel naar mijn huis. Ik rijd hem de garage in en dan gaan we snel met de lift naar boven. Naar mijn appartement.
Daar aangekomen draai ik snel de deur open. Ik loop naar binnen en doe de gordijnen dicht. Matthy sluit de deur. "Dus waar waren we gebleven?" Zeg ik en hij krijgt een lach op zijn gezicht. We lopen naar elkaar toe en we blijven tegen over elkaar staan. We kijken elkaar diep in de ogen aan. Ik leg als eerste mijn handen om zijn nek. Hij legt zijn handen op me heupen. Het gaat zo snel. We zoenen. Ik trek mezelf iets dichter naar hem toe. We blijven zoenen. Een passie volle zoen. Even trekt hij terug. Ik bloost helemaal en ik voel dat ik ook bloos.
"Wow." Zegt hij met een glimlach van hier tot Tokyo op zijn gezicht. "Dat kun je wel zeggen ja." Zeg ik ook met een grote glimlach op mijn gezicht.
"Maarrrr je mag mijn nieuwe nummer alvast horen." Zeg ik. "Yesss!" Zegt Matthy en we lopen naar mijn werk kamer. We gaan zitten en ik start mijn computer op. Ik open het bestand waar ik mijn nummer in heb staan. Ik laat het afspelen.
"WoW het is echt een mooi nummer!" Zegt Matthy. "Bedankt!" Zeg ik en ik voel dat ik bloos. "Wanneer komt ie uit?" Vraagt Matthy. "Morgen." Zeg ik. "Zo snel al?" Ik knik. "Ik ben benieuwd wat mensen er van gaan vinden!" Zegt Matthy. "Ik ook!" Zeg ik. "Heb ik je al verteld dat ik een foto shoot met Dior ga doen?" Vroeg ik toe. "Nee? Dat is geweldig!" Zegt Matthy. Ik krijg een lach op mijn gezicht.
~tijd later
We hebben besloten om ergens uit eten te gaan. We gaan naar Restaurant Bougainville. We hebben gereserveerd om 18:15. Het is nu 17:45. Ik zei tegen Matthy dat ik me nog even snel ging omkleden. Hij zei dat het niet hoefde maar ik doe het toch. Ik trek een licht paars jurkje aan. Kort maar niet te kort. Dan loop ik terug naar de woonkamer. Matthy staart me aan. "Kun je het zien?" Zeg ik. Hij komt uit zijn eigen wereld weer terug naar deze. "Euhh sorry." Zegt hij en hij krabt achter zijn oor. "Nee maakt niet uit hoor." Zeg ik. Het is nu 18:00. Restaurant Bougainville is 10 minuutjes lopen. Makkelijk te doen.
Ik eet wel vaker met Britt bij Bougainville. Ik heb standaard tafel 22, die staat achter in en daar zit je beschut. Die heb ik deze keer weer gereserveerd. We lopen naar het restaurant.
Eenmaal aangekomen zeg ik: "Gereserveerd op de naam-." Maar ik kan m'n zin niet afmaken. "Welkom terug Jane. Tafel 22." Zegt Casper. "Dankje Casper." Zeg ik. Ik kom hier vaker en Casper staat altijd achter de kassa. Wij hebben elkaar nu leren kennen en hij weet mijn naam en welke tafel ik altijd heb. Ik en Matthy lopen naar tafel 22. Meteen komt er een bediende aan. "Kan ik wat te drinken inschenken voor jullie?" Vraagt ze. "Ja lekker doe voor mij maar een rosé alstjeblieft." Zeg ik. "Doe maar een rode wijn." Zegt Matthy.
~tijd later
Matthy en ik zijn weer bij mij thuis. We zitten bij mij thuis op de bank een film te kijken. We liggen tegen elkaar aan. Zijn warmte tegen mijn lichaam. Perfect. Dat geeft me een veilig gevoel. Als de film af is besluiten we er nog een te kijken.
Als die af is vraag ik: "Blijf je slapen?" "Als het mag, het is nu wel al laat om naar huis te rijden." Zegt Matthy. "Ja tuurlijk!" "Ik heb alleen geen pyjama..." "dat is niet erg." We gaan ons klaar maken voor bed. Ik kleed me als eerste om en Matthy poetst zijn tanden met een tandenborstel die ik hem heb gegeven. Als ik klaar ben loop ik de badkamer binnen en haal m'n make up er af. Ik poets mijn tanden en dan ga ik in bed liggen. Even later komt Matthy naast me liggen.
Hij opent zijn armen een beetje en ik begrijp zijn hint. Ik ga met mijn hoofd op zijn borstkas liggen en hij gaat met zijn hand door m'n haar. Ik kijk omhoog en kijk hem direct in zijn ogen aan. Ik zoen hem. Hij zoent terug. Ik trek weer terug. "Welterusten." Zeg ik dan. "Welterusten." Zegt hij. Ik ga weer goed liggen op zijn borstkas. Hij kriebelt met zijn handen door mijn haar en dan val ik in slaap.
JE LEEST
Het Perfecte Leven // ft. Bankzitters
FanfictionJohanna, een bekende zangeres en actrice geeft op haar 24e de grootste show van haar leven in de ziggo done. Ze word Jane genoemd en niemand van de buitenwereld weet dat ze Johanna heet. Ze rijd de avond van te voren naar de ziggo dome om te kijken...