*pukul 8 malam
Solar dan Sunny yang sedang duduk di kerusi meja makan menunggu kedatangan mummy mereka untuk makan malam bersama. Selalunya Luna yang mengajak anak-anaknya untuk makan malam tetapi hari ini lain pula.
Solar: Adik ada buat apa-apa kat mummy ke?
Sunny: Eh, abang ni. Tak baik tau tuduh-tuduh adik. Orang dari balik tadi jadi anak yang baik 🥺.
Solar: (bisik) Baiklah sangat, tadi gelakkan aku sebab kena balik jalan kaki tu baiklah tu namanya?
Sunny: Abang, orang ada telinga tau.
Author: Secara amnya Sunny, semua manusia ada telinga.
Solar: Eh, author! Apa khabar? 👋🏻
Author: Ha, apa kau cakap?
Sunny: Author tak ada telinga ke abang?
Author: Adalah!
Solar, Sunny: Dengar pulak 😑.Back to the story...
Solar: Emmm, adik. Pergilah tengok-tengok mummy dalam bilik tu.
Sunny: Dia suruh orang tengok-tengok, macam suruh tengok-tengok jualan murah.
Solar: Adik, abang serius ni ☺️👊🏻.
Sunny: Haih, ya lah. Tapi abang ikut sekali adik 'tengok-tengok'.
Sunny berkata sambil menekankan perkataan 'tengok-tengok'. Solar hanya menjeling melihat karenah adiknya.
Solar: 🙄
Dia orang berdua pun apa lagi, pergi lah ke bilik mummy nya yang terletak di tingkat atas.
Solar: (buka pintu perlahan-lahan)
Sunny: Bukak lah cepat sikit. (Tolak tangan Solar)
Solar: Ehhh! (Terjatuh mencium lantai). Aduh, hidungku yang bergaya (gosok-gosok hidungnya) Adik ni!
Sunny: Lembab sangat abang bukak pintu 🙄. Eh, mana mummy?
Sunny tercari-cari mummy nya. Kemana mummy nya telah pergi? Takkanlah keluar kot, tadi Si Sunny tu tengok elok je dalam bilik.
Sunny: Mum- (mulut kena tutup)
Solar: Senyap sikit. Tulah mummy, kat balkoni (tunjuk ke arah balkoni).
Sunny: Nak panggil ke?
Solar: Tak payah kot. Rasanya mummy memang betul-betul nak tenangkan fikiran lah.
Sunny: So macam mana? Nak makan malam je terus?? Tak payah tunggu mummy???
Solar: Nak kebulur ke adik oi 😑, makan jelah.
Mereka berdua pun membuat keputusan untuk makan malam berdua sahaja. Semasa mereka berdua menikmati hidangan makan malam, Solar sempat menceritakan kepada adiknya tentang apa yang telah berlaku sepanjang di sekolah tadi.
Sunny: Seriously? Bergaduh dua kali??
Solar: Yes!
Sunny: Kena denda pun dua kali?
Solar: Yes!!!
Sunny: So immature~
Solar: Apa...? 😐
Patah hati Solar bila Sunny cakap macam tu.
Sunny: What? Kenapa terkejut??
Solar: Siapa yang adik maksudkan tak matang?
Sunny: Abang Hali lah. Dah tu, tak habis-habis cari pasal dengan abang je.
Solar: Oh, Hali.
Sunny memandang abangnya pelik. Eh, dah tu Solar ni ingat Sunny nak kutuk siapa?
YOU ARE READING
SAHABATKU SEORANG PSYCHO (Slow Update)
Hayran KurguHali, seorang remaja yang berumur 15 tahun dan tidak mempunyai sesiapa selain ibu dan bapa angkatnya. Solar, seorang remaja yang sebaya dengannya dan mempunyai ibu, bapa dan adik kandungnya. Hali juga merupakan pelajar baru di sekolah Solar. Namun b...