"Sadece rüyaydı Aylin, seni kontrol etmesine izin verme! " düşüncesiyle kafasını kaldırarak " Sen ona 'rüya' mı diyorsun?! " dedi kısık sesle konuşup okula giden genç kız. Derin nefesler alarak "Herkes kâbus görür Aylin, bu da onlardan birisi o kadar. " düşüncesiyle devam etti yoluna. Okul bahçesine girdiği anda kulağında çınladı bağırışlar. "Yine mi?.. Yeter susun artık! " diye düşündü yumrukları sıkılı sınıfına çıkarken.
Hocanın gelmesiyle tüm düşüncelerinden arınmaya çalışarak anlatılan konuya odaklanmaya gayret etti. Her teneffüs vaktinde geceyi, Burskar'ı ve onun anlattıklarını düşünerek kafa patlatırken bahçeye çıkıp banka oturuyordu. "Her şey mantıklı temellere dayanıyor olmalı ama o ne? " düşüncesiyle otururken direk gölgesi dikkatini çekti, "Burskar'ın sureti olmalı. " düşüncesine girdiği esnada ders zilinin sesini duydu, kalkıp sınıfa geçti.
"Bu okul günü de bitti. " diye düşünen Aylin eve doğru yürüdü. Kafasını kaldırıp açık gökyüzüne ve etrafına bakındı " Her şey çok güzel. " ded kendi kendine. Adımlarını biraz yavaşlatarak güneşli gökyüzünün tadını çıkardı. " Tamam kabul ediyorum zor zamanlardan geçiyorum, gerçek olduğuna inanması oldukça güç şeyler yaşıyorum ama bunlar da geçecek. Her şey yoluna girecek. " dedi sessizce.
Dönüş yolu boyunca son günlerde bitkin düşen zihnini sakinleştirmeye çalıştı. Yol bitip eve geldiğinde " Annem işe gideceğini söylememişti. " diyerek deyindi kapıda kalmanın beklenmedik hüznüyle. Çantasını tek omzuna alan Aylin " İşte bu yüzden anahtarımı her zaman yanımda taşıyorum. " dedi avucunda tuttuğu eski anahtarlığa manidar gözlerle bakarak.
Kapıyı açar açmaz odasına gitti. " Sen ne zaman geldin? " dedi şaşkınlık ve korkuyla.
Her şey normalmiş gibi konuşan Burskar " Şimdi geldim. " demekle yetindi.
Çantasını indirip gardırobunun yanına koyan Aylin " Hep böyle aniden mi gelirsin? " diyerek sitem etti davetsiz gelen uzaylıya.
" Genel olarak hayır, Zarzaloglar medeniyete ve kültüre çok önem verir. " dedi "Kartlarını açık oyna. " diye düşünen Burskar.
Anlık olarak sert bir bakış atan genç kızın zihni "Medeniyet... Kültür... Uzaylı tanımlarının ortak noktası. Buradan yürüyebilirim sanırım." düşüncesiyle doldu. " Anladım ama gelmeden önce haberim olsun lütfen. " dedi.
" Seni haberdar etmeye çalışırım. " dedi nezaketle konuşmaya gayret gösterip "Öfkenin sebebini anlayabiliyorum Aylin. Ama bu seferlik idare etmeni istemek durumundayım." diye düşünen Burskar.
" Tamam. " dedi yatağına oturup Burskar'ı tepeden tırnağa süzen Aylin. " Bu arada, " diyerek söze girdi " hâlâ senin gerçek olduğuna inanmıyorum bilgin olsun. "Durumu bozuntuya vermeyen, olabildiğince alttan almaya çalışan Burskar " Bunu hemen idrak etmeni beklemiyorum zaten. " dedi.
"Kabullenmek keşke onun söylediğine katılmak kadar kolay olsaydı." diye düşünen Aylin, Burskar'ın az evvel sözüne ettiği konuya geri döndü " Kültüre ve medeniyete çok önem veririz, demiştin. Onlardan biraz bahsedebilir misin? " dedi korkusunun yerine merakına bırakmış sesiyle.
" Zarzalogların medeniyetinde teknoloji çok ayrı bir yere sahiptir. Bundan dolayı teknolojimiz çok ileri düzeyde. " dedi sorunun sohbet arasında kaynamasına izin verme niyetinde olmayan Burskar.Burskar'ın sözlerini " Böldüğüm için kusura bakma ama ondan önce şu okul kıyafetini çıkarmak istiyorum. Rica etsem iki dakika için odamdan çıkabilir misin? " dedi ayağa kalkan, gözlerini hafifçe kısıp kafasını eğen Aylin.
" Tamam, sen nasıl istersen. " diyerek onu yalnız bıraktı Burskar.
Üstünü değiştirmesinin peşi sıra " Tamam, gelebilirsin! " diyerek geri çağırdı Burskar'ı.
Onu gören genç kız söze girdi " Anlayışın için teşekkür ederim. " diyerek sandalyesini ona bakacak şekilde çevirerek oturdu, defterini ve kalemini kucağına aldı.
" Rica ederim. " dedi kapıyı arkasından kapatırken.
" En son teknolojinizden bahsetmiştin. " diyerek konuya geri döndü. " Mesela, neler var ileri teknoloji olarak? "
" Odamda ışık vermesi için kullandığım ve benim suretimi görmene olanak sağlayan Siriltoryum ışığı. " dedi "Umarım daha sonra bunu yaptığıma pişman olmam. " diye düşünen Burskar sözlerine hiç ara vermeden devam etti " Senin beni görmene olanak sağlayan ışık. "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kutuda Yaşayanlar
General FictionGenç bir kız, her şeyin bir kutunun içerisinde yer aldığını, yaşadıkları yerin "evren"den ziyade bir kutu olduğuna inanmakta. Evrenin nasıl oluştuğuna dair araştırmalar yapan Aylin daha fazla bilgi elde edemediğini ve bir yerde tıkandığını fark ediy...