Uyandığı zaman içeriden gelen seslerden şüphe ederek kalktı yataktan. Pijamalarıyla, uykulu gözlerle annesine bakarak " Ben uyuya mı kaldım? " dedi.
" Yok tatlım Şef bugün için erkenden çağırdı, " dedi ayakkabılarını giyen anne " o yüzden daha erken vakitte uyandım. "
" Peki o halde. " diyerek karşılık verdi gözlerini ovuşturan Aylin. Alara Hanım'ı yolcu ettikten sonra elini yüzünü yıkamaya gitti. Odasına geri geldiğinde Burskar'ı gördü karşısında "Ben yokken gelmiş olsa gerek." diye düşündü aniden gelişlere aşina olan genç kız." Hoş geldin Burskar. " diyerek sohbetin ön ayağı oldu Aylin. " Sana sormak istediğim birkaç soru var fakat şu an onları konuşmak için vaktim yok. " diyerek çantasını nereye koyduğunu bulmaya çalıştı.
" Neden? " dedi soğuk kanlılıkla konuşan Niryaki.
" Kahvaltı yapacağım, okula gideceğim. " diyerek sözlerini bitirdi, gözleri kapatarak boynunu sağa büktü.
" Tamam, benim için bir sorun yok. " Konuşma sonlandıktan sonra mutfağa geçtiler. Aylin kahvaltı hazırlarken Burskar onu izliyordu. Yemekte eşlik etmesi için ne kadar ısrar etse de o teklifini her seferinde reddetti.Sofranın toplanması ardından yapılacak bir şey kalmamasıyla ikili olarak odaya geçtiler. Aylin ders programını gözden geçirerek çantasını topladı. " Ne soracaksın? " dedi onu kitaplığının önünde dururken gören Burskar.
Ciddiyetini takınan Aylin " Aklıma takılan birkaç şey var onları. " dedi.
" Anladım ama ne? "
" Sorduğum zaman öğrenirsin Burskar. " gardırobundan formasını alan Aylin sözlerine devam etti " Kısa bir konu olacağını zannetmiyorum o yüzden şu an konuşmak istemiyorum. "
" Tamam, sen nasıl istersen. " dedi samimi olarak konuşan Niryaki.Evden Burskar'la çıkan genç kız yol boyu sessizliğini korudu. " Bu kadar suskun olmanın özel bir sebebi var mı acaba? " dedi merak dolu ses tonuyla konuşan Niryaki.
" Hayır yok, sadece aklıma konuşacak konu gelmiyor. " dedi gülümseyerek ona bakarken.
" Okul günlerin nasıl geçiyor? " dedi "Ben konu açayım o halde." düşüncesi içerisindeyken.
" İyi geçiyor genel olarak. "
" Nasıl iyi, biraz daha açar mısın? "
" Derslerde hocayı dinliyor teneffüs olduğu zaman bahçeye çıkıyorum genel olarak. " dedi kesin bir şekilde konuşan Aylin.
Ağzından laf alırcasına gayret gösteren Burskar " Sınıf arkadaşların peki? " diyerek konuyu sürdürdü.
Ona sert sert bakan Aylin " Genelde tek başıma oluyorum. " dedi.
" Neden peki? "
" Bilmem. Sınıftakilerle pek konuşasım gelmiyor. "
" Onlarla sohbet etmeyi hiç denedin mi peki? "
"Bu konuşma giderek can sıkıcı bir hal almaya başladı." diye düşünerek " Konuyu kapasak olur mu? " dedi.
" Peki Aylin, sen nasıl istersen. " diyerek duraksadı Burskar. " Senin okula geldik, " dedi karşısındaki binaya bakarken " ben gideyim o halde, sana iyi dersler. "
" Teşekkürler Burskar. " dedi saçını kulağının arkasına alan, soğuk bir sesle konuşan genç kız."Burskar ne demek istiyordu? " düşüncesi geçti aklından, eli çenesinde sırasında otururken " Bir şey ima etmeye çalışmadı Aylin sadece sen konu bulamayınca o açtı sohbeti o kadar, neden buna bu kadar takıldın? " dedi sessizce. "Yalnız olduğumu mu düşünüyor acaba? " düşüncesinin etkisiyle gözleri sınıfı taradı. Beraber sohbet eden arkadaş gruplarını kesti gözü. " Eğleniyor gözüküyorlar. " dedi kendi kendine. Kafasını sağa sola silkeleyerek "Aylin kendine gel. Onların beraber eğlenmesi onlara ihtiyacın olduğu anlamına gelmez. Şu konuyu kafaya takmayı kes! " düşüncesi nüfuz etti zihnine. Çok zaman geçmemişti ki hocası sınıfa gelerek derse başladı.
Ders bitimlerinde bahçeye çıkar bazen kitap okur bazen oturup bahçedeki ağaçları gözlemler kafasında resimler tasarlardı. Okul bitimi eve gideceği esnada Burskar'la buluştu kapı önünde.
" Hoş geldin Aylin, " diyerek karşıladı genç kızı " okul nasıl geçti? "
" Hoş buldum, " dedikten sonra önüne bakarak yürümeye başladı " iyiydi, yani her zamanki okul günü. "
"Yaşadığın ufak çaplı stresin farkındayım Aylin. Beni başka yöne çekemeyeceğini bilmene rağmen bunu denemen takdire şayan." diye düşündü ona cevap vermeden yanında sessizce yürüyen Burskar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kutuda Yaşayanlar
General FictionGenç bir kız, her şeyin bir kutunun içerisinde yer aldığını, yaşadıkları yerin "evren"den ziyade bir kutu olduğuna inanmakta. Evrenin nasıl oluştuğuna dair araştırmalar yapan Aylin daha fazla bilgi elde edemediğini ve bir yerde tıkandığını fark ediy...