Hastaneye geldikleri zaman Doktor Bey " Hangi hastayla görüşmek istiyordunuz? " diyerek birkaç adım arkasında kalan genç kıza baktı.
Hafızasını zorlayarak sessizleşti Aylin " Ben deli değilim bana inanmalısınız, diye bağıran bir hasta vardı; onunla lütfen. " dedi hatırladığı ilk anda.
" Anladım, " dedi danışmanın önüne gelen Doktor " ama ondan önce bazı protokol işlemlerinden geçmeniz gerekiyor. "
" Tamam, sorun değil. " diyerek karşılık verdi zorluk çıkarmak istemeden amacına ulaşma çabası içerisinde olan genç kız.
" İlk olarak kimlik numarası gerekiyor. " dedi bilgisayar başına oturan Doktor Kâmil. Bunun üzerine Aylin direkt olarak kimliğini uzattı. Başhekim bilgisayarda gerekli işlemleri yaptıktan sonra üç tane hemşire çağırdı." Her ihtimale karşılık üst araması yapmamız gerekiyor. " dedi önünde duran Aylin'e bakarak.
Durumu gayet doğal karşılayan genç kız " Tamam, ne yapmam gerek? " dedi gelen hemşirelere bakarken.
" Öncelikle çantanızı aramamız gerekli."
Durumdan pek de memnun olmayan Aylin " Peki o halde nereye koymalıyım?" dedi işleri zorlaştırma ve uzatmak istemediği için.
" Şöyle sağınızdaki masanın üzerine koyun arkadaşlar gerekli işlemleri halleder. "
" Tamam. " diyerek çıkardı çantasını.Gerekli arama işlemlerini de tamamlayıp üstünde kesici, delici bir şey olmadığından Doktor Bey emin olduktan sonra hemşire arkadaşlarına " Onu, 50260 numaralı hastanın odasına götürebilirsiniz. " dedi.
Çantasını geri alıp teşekkür eden Aylin şaşkınlıkla aklına takılan soruyu soramadan edemedi " Numarası? 50260?"
Ayağa kalkan Doktor Kâmil " Hasta mahremiyeti, doktor- hasta gizliliği ve protokol gereği sizin yanınızda hastanın adını kullanamayız. Ondan ötürü isim yerine numarasını söylüyoruz. " diyerek cevap verdi. Sessizce başını salladı onaylayan Aylin.Konuşma sonlanınca üç hemşire, Aylin'e 50260'ın odasına kadar eşlik ettiler.
Kapıyı çalarak odaya onunla birlikte bir hemşire girdi. İçeride orta boylu, orta yaşlarında, oturan bir adam olduğunu gördü genç kız.
" Merhaba 50260. Ben Aylin. " diyerek ilk teması kurmayı hedefledi. Onun, kendisine karşı korku dolu gözlerle baktığını, sandalyede oturduğu halde geri gitmeye çalıştığını fark ettiğinde hemen ekledi sözlerine " Merak etme sana zarar vermeyeceğim sadece biraz konuşmak istiyorum. " dedi cana yakın bir ses tonuyla konuşarak. "Onun güvenini kazanmam gerek ama nasıl yapabilirim?" diye düşündü genç kız. Bunca söyleme rağmen 50260 ona cevap vermek istemedi. "Ona zarar vermeyeceğime ikna etmek gerek, onunla yakınlık kurmak için bir şey yapmalıyım ama ne olabilir?" düşüncesi içerisinde olan Aylin " Şurada duran sandalyeye oturabilir miyim? " diyerek ufak ufak ilerledi. Sorulan soruya karşı 50260 duruşunu bozmadan sessizliğini korudu. O sırada " Hastamız, görüşme yapmak istemiyor anlaşılan. " dedi sert bir ses tonuyla konuşan hemşire " Onu yalnız bırakıp dinlenmesine izin vermemiz en doğrusu olur. " diyerek genç kıza kapıyı işaret etti.
" Peki, siz öyle diyorsanız." dedi boynu bükülü, hevesi yine kursağımda kalan Aylin.Aylin ve peşi sıra Burskar odadan çıkıp hemşire kapıya kapatırken 50260 aniden konuşmaya başlayarak " N-neyi konuşmakk istiyorsun? " dedi hafif kekeler ve korkmuş sesle.
İçeriden ses gelmesinin ardından kapı tekrar açıldı. Kapının önünde duran hemşirelerden birisi hızla Aylin'in dikkatini çekerek içeriye girebileceğini işaret etti. Ağır adımlarla odaya geri giren Aylin "Bu işin içinde Burskar'ın parmağı mı var acaba? Neyse hazır fırsatın varken konuş, şüphelendiğin gibiyse eğer er ya da geç gün yüzüne çıkar." diye düşündü. 50260'la nazik bir şekilde konuşmaya başladı " Bundan birkaç gün önce seni buraya getirdiklerinde ' Ben deli değilim bana inanmalısınız! ' diye bağırdığını duydum. " es verdikten sonra devam etti sorusuna " Sana hangi konuda inanmalılar? " dedi meraklı olduğu kadar onu korkutmak da istemeyen bir hali vardı. "Soruyu olabildiğince açık ve net olacak şekilde önüne sürmem gerekiyor. Konuşma her an farklı, istenmeyen bir yöne çekilebilir. " diye düşündü karşı taraftan geri bildirim almayı umut ederken.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kutuda Yaşayanlar
Narrativa generaleGenç bir kız, her şeyin bir kutunun içerisinde yer aldığını, yaşadıkları yerin "evren"den ziyade bir kutu olduğuna inanmakta. Evrenin nasıl oluştuğuna dair araştırmalar yapan Aylin daha fazla bilgi elde edemediğini ve bir yerde tıkandığını fark ediy...