Sladké mámení

60 7 0
                                    

Povídka pro Májový manifest 2023 - téma č.18 Coffeeshop AU

"A Sherlock to vyřešil, protože si uvědomil, že ta marmeláda ..., ale to vám asi nemusím vykládat, nejslíš jste to dávno pochopil sám," Greg si dovolil krátký pohled svému společníkovi do tváře. Mycroft Holmes nepatrně přikývl, než si vložil do úst další kousek Sacherova dortu. Greg na okamžik ztratil nit, jak sleoval Mycroftovy rty v pohybu.
Scházeli se takhle už víc jak dva roky. Od chvíle, kdy se Sherlock připotácel na místo činu, sjetý jak sáňky. Přesto udělal několik fantastických postřehů a Greg mu řekl, že může přijít zase, ovšem pokud bude čistý. Inspektor záhy zjistil, že tenhle brilantní kluk má neméně brilantního staršího bratra.

Gregovo první setkání s Mycroftem neproběhlo v nejlepší atmosféře. Nerozpakoval se dát velice jízlivě najevo, že být unesen a následně zpovídán v zaplivaném, opuštěném letištním hangáru, není zrovna jeho představa přátelského potlachu. Starší Holmes ho vzal za slovo a od té doby aranžoval jejich pravidelné schůzky ohledně Sherlockova bytí v jedné z nejluxusnějších londýnských kaváren.

Greg byl ze začátku ukrutně nesvůj v tak nóbl prostředí a byl si jistý, že se tím mycroft holmes skrytě baví. Ale časem se víc než na pozlacéné štuky na stropě a hedvábné livreje číšníků soustředil čím dál víc na svého konverzačního partnera. No, konverzačního, při těhle setkáních mluvil vždycky hlavně Greg. Mycroft utrousil sem tam dvě slova, protože by mu jinak nejspíš zaskočilo.

Těžko říct, jestli to byla obyčejná slabost pro sladké, nebo si tím Mycroft kompenzoval vysokou úrověň stresu, ale Greg se přistihl při myšlence, že je to mlsání rozkošné. Brzy začal v duchu hádat, jaký zákusek si dnes Mycroft vybere a ještě později zjistil že volba dortíku určuje, jaký měl zrovna politik den.

Dezerty s kakaem nebo hořkou čokoládou značily rutinu a klid. Likérové špičky nebo punčové řezy signalizovaly hádku s členem vlády, sněhové pusinky ukazovaly na potíže s opozicí. Během fiskálních krizí do sebe Mycroft házel profiteroles jak na běžícím pásu, terorismus zajídal dortem Battenberg a zmrzlinový pohár značil válku na obzoru.

Dnes to byl Sacher, proto si Greg dodával kuráž ke kroku, na jaký se chystal už týdny.

"Děkuji vám, inspektore, za váš čas i za povzbudivé informace. Pokud nenastane žádná krize, uvidíme se zde zase za čtrnát dní," začal se Mycroft zvedat k odchodu.

"Ehm, vlastně bych příště rád pozval já vás," dodal si Greg odvahy.

"Nbyl by to sice tak nóbl podnik, jako tenhle, ale zaručuju vám, že tam dělají nejlepší věnečky a kremrole v celém Londýně!"

Mycroftovi zasvítily oči a snad mu na moment i zrůžověly tváře, než překvapeně odpověděl: "Ale proč byste si dělal škodu?"

"Protože evidentně máte rád dobré zákusky a tyhle jsou možná nejdražší, ale určitě ne nejlepší ve městě."

"Ale ...ale, tahle hlášení vyžaduji já, proto je vhodné, abych byl hostitelem ... nemohu ... nemohu vás takhle zneužívat, Gre ... inspektore."

To malé uřeknutí zbavilo Grega posledních pochybností, proto s širokým úsměvem odpověděl: "Možná bych rád zneužil já vás."

Jednorázovky BBC SherlockKde žijí příběhy. Začni objevovat