1
Telefonuma gelen mesajla havalara uçmuş, sevinçten kime saracağımı şaşırmış bir halde odamda dolanıyordum ki kapım iki kere tıklandı. Gelenin babam olabileceğini düşünüp sakince çalışma masama geçtim ve 'Girin!' diye seslendim.Tahminim de yanılmadığım babamın içeri girmesiyle belli oldu.
"Zeynep, ne yapıyorsun bakalım kızım?"
Berke'den gelen mesaja acayip mutlu olmuş bir halde ne yapacağımı şaşırmış, dolanıyorum babacım.
"Ne yapayım babacım? Vakit geçiriyorum. Yaz tatili malum..."
"Tabi, senenin yorgunluğunu atıyorsunuz bir şekilde."
Uslu uslu kafa salladım, içimden sadete gelmesini dilerken."Neyse ben sana ne diyeceğim, bugün evde misin?"
Tuzak soru falan olabilir mi acaba bu? Normalde babam ona sormadan dışarı çıkmamı istemez. O yüzden dışarı çıkacağım deme lüksüm olduğunu sanmıyorum. Ama Berke de yemeğe davet etti beni. Ciddi bir randevu teklifi gibiydi. Üstelik kabul de ettim. Ekemem çocuğu.
"Ya, ben de onu söyleyecektim sana babacım. Yağız aradı da beni. Birlikte bir şeyler yapalım mı akşam diyor. Ben sanırım ona gideceğim. Tabi sizin için de uygunsa."
Babam gülümseyince rahat bir nefes aldım. Babam sağ olsun fazlaca kıskançtır da... Ve inatçı. Öyle ki kabul de etmez kıskançlığını.
"Tamam kızım. Yanında Yağız olduğu sürece sorun yok. Ben de anneni yemeğe çıkarayım diyordum bu akşam. Onun için sormuştum sana."
Yaşa be! Şans diye buna derim işte. Şimdi onlar birbirinin içine düşmekten beni unuturlar, zırt pırt arayıp rahatsız etmezler ben de Berkeciğimle yemeğin keyfini çıkarırım. Kesin çıkma teklif edecek bu gece kesin.
"Tamam babacım. Ben geç kalmam zaten. Gece yarısından önce evde olurum. Siz kaç gibi gelirsiniz?"
"Biz biraz daha geç gelebiliriz kızım. Evde korkmazsın değil mi?"
"Korkmam korkmam. Merak etme. Eğlenmenize bakın siz."Babam gülümseyip yanaklarımdan öptü ve çıktı odamdan. Ben de hemen telefona sarılıp Yağız'ı aradım.
Tek çalışta açtı sarışınım."Alo, süper kahramanların en sarışınıyla mı görüşüyorum acaba," diye tatlı bir giriş yapmıştım ki "Öt bakalım kumral yağcı," diyerek baltaladı bütün girişimlerimi Yağız.
"Ya, Yağızların bi tanesi ne şimdi bu tavır? Ağız tadıyla bir yağ çekemeyecek miyiz sarışınımıza?"
"Başladı yine Sarışın Sarışın demeye babası kılıklı."İster istemez kıkırdadım. Babam da Yağız'ın annesine yani Didem teyzeme sürekli Sarı diye hitap eder de...
"Bırak şimdi babamı da ben senden bir şey isteyecektim."
"Ne! İnanmam. Hiç yapmadığın şey. Hele şu iki aydır hiç... Şaşırtıyorsun beni Zeynep," şeklinde abartılı tepkiler alınca telefonu suratına kapatasım geldi. Gel gör ki trip atmanın ne yeri ne zamanı. Şimdi işim düştü Yağız'a. Gerçi çocuk da haklı. Özellikle son iki aydır bir düşmedim yakasından. Ama zevkten değil ki canım. Babam kıskanç ben ne yapayım?"Yağız, deme öyle ama. Sen bana kıyabileceksen istemeyeyim yardım falan," dedim en acınası hâlimle. Benim her şeyimi benden iyi bilen kahramanım bir bu ses tonuma dayanamıyordu.
"Beni ikna etmek için iki dakikan var. Selin aradı hazırlanmam lazım."
Selin mi? Iyh! En nefret ettiğim. Yağız şu salak kızda ne buluyor hiç anlamıyorum. Aman bana ne canım.
"Ya şey ben bu akşam Berke'yle yemeğe çıkacağım da... Babam seni ararsa beni idare edersin değil mi?"
"Berke mi? Zeynep o çocuk sağlam ayakkabı değil diye kaç kere daha söylemem lazım?"Gereğinden fazla söyledin zaten.
"Ya ama Yağız, ön yargılı davranıyorsun. Berke öyle biri değil. Bi tanısan..."
"Gör bak bu sefer benim tanışacağım kadar bile uzun sürmeyecek ilişkin."Yağız babam kadar korumacı ve kıskanç değildir ama erkek arkadaşlarımla hep tanışır. Tabi kendi aramızda aldığımız bir karar dolayısıyla 3 buluşmaya çıktığım ve ilişkimi devam ettirmek istediğim kişileri onla tanıştırıyorum. Yağız'la tanışmak için üç buluşma kuralı var diyebilirim.
"Öyle deme!"
"Zeynep, gerçekten hazırlanmam gerekiyor. Baban ikiden fazla ararsa idare etmem bak. Ben de dışarıda olacağım."
"Ne kadar hainsin ya! Hem aramaz zaten merak etme. Yemeğe çıkacaklarmış annemle. Ben akıllarına bile gelmem."
"İyi hadi kapatıyorum. Kendine dikkat et. Başına bela açmamaya çalış."Göz devirip kapattım telefonu. Başıma bela almamaya çalışacakmışım. İyice abi kesildi başıma ya! Aramızda 2 yaş var alt tarafı.
Neyse Yağız'ı bırakalım da benim şimdi daha büyük bir sorunum var. Ne giyeceğim ben ya?
Savulun kıyafetler, içinizden geceye en uygununuzu seçmeye geliyorum!-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bi' Dünya -ARA VERDİ-
ChickLitAlışılagelmiş bir yaşama sahibim ben. Ailem İstanbul'un sayılı ailelerinden olsa da gösterişten, şatafattan uzak durdum hep. Sakin bir hayat sürüyoruz ailemle. 'Eh hayatın sıradansa bize ne anlatacaksın?' diyenleri duyar gibiyim. Hayatım sıradandı...