Hantu Ke?

570 6 4
                                    

Harini pelajar2 yang rumah mereka dekat boleh lah balik ke rumah mereka sempenah cuti tahun baru cina tapi aku tidak, rumah aku sangat jauh nak naik kapal terbang baru sampai. Dari pertama cuti hanya aku sorang sahaja yang tak balik ke rumah, cikgu bagitau yang penyelia asrama akan hantar kan makanan kepada ku sebanyak 3 kali iaitu pada waktu pagi, tengah hari dan malam.

Keadaan asrama sangat2 lah sunyi sampai aku boleh dengan bunyi2 pokok yang ditiup angin, aku tak lah penakut tapi tak lah berani sangat cuma ok juga tinggal sorang2 ni tak ada yang kacau nak buat apa buat lah. Time nak maghrib aku pigi lah mandi, masuk dalam tandas buka tuala yang mengikat di pinggang ku lalu letakkan dekat atas pintu. Disebabkan tandas asrama ni sangat lah kecil jadi aku mandi tak tutup pintu nak bagi ada ruang luas sikit tapi aku tak lah gila nak bogel macam biasa lah budak2 asrama mandi pakai boxer.

Tengah aku tu mandi tiba2 elektrik terputus, mula2 terkejut juga aku terus bergelap tapi pagi tadi cikgu ada pesan mungkin ada gangguan elektrik sebab tiang elektik depan sekolah habis kena langgar kereta jadi nak kena baiki, aku mula tenang kan diri dan sambung mandi. Bila dah habis semua nak nak ambil tuala aku tapi bila aku cari tak ada, "pelik nya, tadi aku letak atas pintu" kata ku, aku keluar tengok mana tau jatuh tapi tak ada langsung, aku cuba cari di setiap bilik tandas tapi tak ada tiba2 badan aku rasa macam kena tarik ke tandas duduk paling hujung.

Aku cuba keluar tapi tarikkan dia sangat2 lah kuat, bila aku dah tak menahan badan aku terus duduk atas mangkok tandas tu, badan aku langsung tak boleh gerak aku panik nak menjerit tapi mulut aku seperti di tutup, "shhhhhhh" bunyi yang ku dengar tepat di telinga sebelah kanan ku. Dalam keadaan aku masih berboxer, aku merasakan seperti ada tangan keluar dari lubang tandas dan memegang dua2 biji ku, aku meronta tapi sia2, aku tak nampak langsung itu betul tangan atau apa sebab masa tu tersangat lah gelap.

Biji aku terasa seperti di picit2 sakit sangat2, "to..tolong lah apa...apa pun kau tolong....tolong hentikan" kata ku berusaha untuk bercakap tapi tak dipeduli oleh benda tu dan dengan satu genggaman "ARGHHH!!!!!" aku menjerit sakit kerana biji ku di picit dengan sangat2 kuat. Air mata ku mengalir keluar kerana kesakitan, biji ku sakit sampai ke perut dan masih di ramas2 oleh benda tu.

Aku mula lemah dan rasa nak pengsan dan secara mengejut lampu kembali hidup dan aku terjatuh dari duduk di atas mangkok tandas itu, aku mula bangun sambil memegang kemaluan ku dan melihat ke arah mangkok tandas duduk itu dan tiba2 mangkok itu terpam dengan sendiri nya, aku cuba berjalan keluar tapi biji ku masih merasa sakit membuatkan ku lambat untul berjalan.

Sesampai di bilik aku terus mengunci pintu dan menukar boxer ku yang bersih kerana tadi boxer yang ku pakai sudah basah dipakai untuk mandi, selepas itu aku baring di katil dan cuma menenang kan diri dan cuba mengurut2 biji ku yang sakit, entah sampai jam berapa aku pun tertidur. Esoknya aku bangun dan sudah banyak call dari penyelia asrama, dia cakap sudah 20 minit dia mengetok pintu bilik ku untuk menghantar makan malam tapi tak terjawab.

Aku pun mencerita kan perkara sebenar, rupanya dulu ada seorang budak pernah mati di dalam tandas itu. Katanya budak itu selalu di buli dan pada suatu hari pembuli itu menjadi sangat kejam sehingga memotong biji budak itu lalu mempam ke dalam lubang tandas, budak itu dibiarkan di dalam sehingga meninggal akibat kekurangan banyak darah.

Pembuli2 itu sudah pun masuk penjara tapi bukan penjara biasa tapi penjara orang yang telah gila kerana dikabarkan mereka selalu dihantui oleh budak yang mereka bunuh, pembuli2 itu takut untuk ke tandas dan bila mereka di dalam tandas biji mereka akan sakit seperti di picit sehingga mahu pecah tetapi bila di cek dengan doktor biji mereka normal.

Selepas mendengar kan itu, cikgu membawa aku ke rumahnya dan tinggal di sana sehingga ada pelajar yang balik ke asrama. Sejak dari haritu bila cuti aku tak nak tinggal sorang2 lagi, walaupun cuti hanya 3 hari aku akan balik atau tinggal di rumah kawan ku sahaja.

Telur yang malang (Cerita Pendek)Where stories live. Discover now