2| Dipukul

45 2 0
                                    

Part 2
Minhyuk terus.....'kau kenapa hah IM tak habis2 buat masalah...' kata Minhyuk dengan nada marah. 'Weh....habis buku lirik aku...kau sini IM' marah Kihyun. Kihyun terus berdiri dan menarik rambut IM. 'Hyung...maafkan aku...aku tak sengaja...sakit...' kata IM. 'Kau memang tak habis nak menyusahkan orang lain kan...kau nak ganti ke buku dialog aku ni....hah!? ' tengking Minhyuk. Minhyuk terus menampar pipi kanan IM.

'Maafkan aku hyung....' rayu IM. 'Kau tak habis2 dengan maaf kau...aku yang dengar ni pun dah naik muak...aku tak kan maafkan kau' tengking Kihyun. Kihyun terus menolak IM ke dinding dengan kuat. 'Argh....aduh...' IM ngerang sakit. 'Kau ni memang nak kena kan dengan aku...meh sini kau' marah Minhyuk sambil menarik rambut IM naik masuk ke dalam bilik IM.

Sesampai dalam bilik IM, Kihyun menghempas pintu bilik IM. Minhyuk menolak IM ke lantai dan menyebabkan kepala IM terhantuk pada lantai. 'Arghhh' IM mengerang sakit. Kihyun menutup pintu bilik IM. 'Kau tak puas lagi kan....kena pukul dengan kitaorang' kata Minhyuk. Minhyuk menampar pipi IM lagi dan bucu bibir IM berdarah.

Kihyun menyepak kaki dan perut IM. 'Lain kali jangan cari pasal dengan kitaorang' kata Minhyuk sambil memukul badan IM. 'Arghhh...hyung...sakit...arghhh...
maafkan IM...arghhh....' kata IM. Selepas puas memukul IM, Minhyuk mencengkam pipi IM....'macam mana sedap tak' kata Minhyuk. Mereka berdua pun keluar dari bilik IM dan membiarkan IM terbaring di lantai biliknya.

(9.30 malam)
Shownu, Wonho, Hyungwon dan Jooheon baru balik dari tempat kerja masing-masing. Mereka semua parking kereta di halaman rumah dan masuk ke dalam rumah. Semua terus masuk ke dalam bilik masing-masing kecuali Jooheon. Jooheon hendak menberikan sesuatu untuk IM. Jooheon masuk ke dalam bilik IM.

'IM....hyung ade belikan IM sesuatu ni' kata Jooheon sambil membuka pintu bilik IM. Jooheon buka jer pintu....'IM!?....' barang yang Jooheon bawak jatuh ke lantai. Jooheon terus berlari ke arah IM yang terbaring di lantai.

'IM....IM kenapa ni...' tanya Jooheon risau. 'IM tak ape2 sikit jer ni' jawab IM lemah. 'Ye lah kau.....sikit...tengok kepala kau ni lebam dan bibir kau ni berdarah' kata Jooheon. 'Tak apa2....IM ok jer' kata IM sambil senyum kecil.

'Sempat lagi kau senyum kan....siapa yang pukul kau ni...ni mesti kerja Minhyuk hyung dan Kihyun hyung kan...diaorang berdua jer yang ade kat rumah....betulkan' kata Jooheon. IM hanya mendiamkan diri. 'Jadi...memang betul lah diaorang yang pukul kau.....apa yang kau buat sampai diaorang pukul kau jadi macam ni' kata Jooheon dengan nada risau.

Jooheon membantu IM bangun dan baring atas katil. 'Cerita kat hyung apa yang kau buat sampai macam ni sekali diaorang pukul kau' kata Jooheon ingin tahu. IM pun untuk cerita yang berlaku tadi. 'Lah....sebab kopi tumpah jer...diaorang pukul kau sampai ni....ishhh....diaorang ni memang dah melampau betul' kata Jooheon geram.

IM memegang tangan Jooheon....'hyung...tak pe...IM dah biasa kena macam ni' kata IM sambil senyum kecil. 'Lagi pun IM memang layak kena pukul macam ni' kata IM lagi. 'Kau dah tak sayang nyawa ke? ' tanya Jooheon. 'Lebih bagus kalau IM mati....boleh tebus kesalahan IM dulu' kata IM. 'Kau tak salah pun....kau tak sayang hyung ke...apa yang jadi dulu tu...semuanya takdir...takdir yang kita akan kehilangan Eomma dan Appa....hyung tak pernah pun salahkan IM..' kata Jooheon.

'Dah lah....kau sayang Hyung kan....jadi jangan fikir perkara yang dah lepas...ok...' pujuk Jooheon. IM mengangguk perlahan. 'Dan ade satu lagi hyung nak tanya....kau dah dapat keputusan peperiksaan kau yang lepas' tanya Jooheon. 'Dah...IM dapat 12 A+ dan dapat Top 1 kat sekolah....' jawab IM. 'Bagus adik Hyung ni...' puji Jooheon sambil membelai rambut IM.

'Disebabkan kau dapat 12 A+...hyung ade hadiah untuk kau...' kata Jooheon teruja. Jooheon memberikan IM satu beg kertas. IM melihat Ape yang ade dalam beg kertas dan membulatkan mata nya. 'Hyung! ni kan....IPhone 15 yang terbaru keluar tu...mahal ni hyung....kenapa belikan IM phone yang mahal macam ni' kata IM terkejut.

'Tak pe...kan IM berjaya cemerlang dalam semua mata pelajaran...ni lah hadiah nye...dan untuk adik Hyung semua boleh...' jawab Jooheon sambil senyum. IM terus memeluk Jooheon...'terima kasih hyung...' jawab IM terharu. 'Dah...IM rehat ok...esok sekolah kan...' kata Jooheon. Jooheon pun keluar dari bilik IM.

Pov Kihyun dan Minhyuk (Di dalam bilik muzik Kihyun)
'Aduh habis buku lirik aku..kan dah kena tulis balik...penat lah macam ni...ishhh' ngeluh Kihyun. 'Kau ingat kau seorang jer ke ade masalah...aku pun ade masalah...buku dialog aku dah rosak...dah kena telefon assistant aku...suruh bawak buku dialog yang baru' kata Minhyuk sambil melihat telefon nye. 'Menyusahkan betul lah IM tu....ishhh....' marah Kihyun.

Tiba-tiba pintu bilik muzik tu terbuka... 'siapa yang menyusahkan...hahh' tanya Jooheon. 'Siapa lagi kalau bukan adik kesayangan kau tu...' kata Minhyuk sambil menjelingkan mata nya. 'Kenapa hyung pukul dia sampai macam ni....hyung tak kesian dengan dia ke? ' kata Jooheon. 'Kesian? Buat ape nak kesian dengan dia tu....dia tu bawa malang dalam keluarga kita...eomma dan Appa pergi sebab dia...' marah Kihyun. .

'Dia dah rosakkan buku dialog aku....dan buku lirik Kihyun...kau tahu tak....dia selalu buat masalah...kalau ikutkan hati aku dah lama aku nak halau dia dari rumah ni...kalau bukan sebab Eomma Arra....dah lama dia merempat kat tepi jalan....' kata Minhyuk marah. 'Hyung...hyung sedar tak apa yang hyung cakap ni...IM tu masih lagi adik hyung....adik kita....' kata Jooheon.

'Kitaorang dah tak pernah anggap dia sebagai adik kitaorang sejak Eomma dan Appa meninggal dunia....' balas Kihyun. 'Hyung sampai bila nak benci IM....' tanya Jooheon. Minhyuk mendekati Jooheon dan bisik di telinga Jooheon....'Sampai bila-bila...' bisik Minhyuk di telinga Jooheon.

Tiba-tiba hyungwon datang....

(Apalah nasib IM dapat abang yang macam ni?)
(Jangan lupa undi, follow dan komen tau)
Sambung Part 3

Why You Hate Me? Where stories live. Discover now