11| Rehat

18 2 0
                                    

Part 11
Jooheon pun terus menutup panggilan telefon nya dan masuk semula ke studio. Jooheon mendekati rakan sekerjanya dan ' weh....aku kena pergi dulu...ada emergency...korang tolong lah cover aku....ok...thanks...' kata Jooheon sambil mengambil begnya. Jooheon keluar dari studio dan masuk ke dalam kereta.

Skip sampai di sekolah
Jooheon berlari kecil di koridor sekolah dengan panik. Semua pelajar yang terkejut nampak Jooheon datang ke sekolah. 'Weh....Tu abang IM lah...Jooheon...handsomenya...dah lama aku teringin nak tengok dia dengan jarak yang dekat....' kata perempuan 1. 'Kau ingat kau sorang jer ke yang teringin nak tengok Jooheon tu...aku pun sama lah...' kata perempuan 2.

Jooheon sampai di depan bilik rawatan dan nampak Doyoung yang sedang menunggu dirinya. 'Doyoung...aku dah sampai mana IM...' kata Jooheon panik. 'Jooheon hyung....Changkyun ada kat dalam...' kata Doyoung sambil menunjuk ke arah pintu bilik rawatan. Jooheon terus masuk ke dalam dan nampak IM sedang terbaring di atas katil. Kepala IM diplaster dan diletakkan kain basah di dahinya. 'macam mana dengan IM...' tanya Jooheon.

'IM...kepala dia ada kesan terhantuk dan disebabkan itu dia demam panas...dia perlu rehat secukupnya....' kata doktor itu. Jooheon terkejut dengan apa yang doktor itu katakan. 'Terhantuk? Dia terhantuk lagi? Aku kena tanya Doyoung...dia mesti tahu...' kata Jooheon dalam hati. Jooheon terus menyelak rambut IM dan nampak bahagian luka yang diplaster ada kesan lebam. 'Pagi tadi tak de kesan lebam ni....jadi memang betul lah IM terhantuk lagi...panas betul dahi IM' kata Jooheon sambil memegang dahi IM.

Jooheon terus keluar dari bilik rawatan dan mendekati Doyoung. 'Doyoung...kepala IM ade kesan lebam....tu kenapa?' tanya Jooheon serius. 'Tadi ada persembahan kat dewan sekolah...jadi Changkyun teman saya pergi dewan tu...saya ada kat depan...IM kat belakang saya lepas tu ada seseorang langgar Changkyun dan menyebabkan Changkyun terhantuk kat dinding...saya nampak terus datang kat IM nak tolong dia..disebabkan terhantuk tu luka yang ada kepala Changkyun berdarah balik....saya nak tolong dia tapi dia kata dia Ok jer....saya berkeras nak tolong dia tapi dia tolak saya masuk dalam dewan....lepas habis persembahan...saya terus cari dia dan jumpa dia dah terbaring tak sedarkan diri kat laluan koridor....' jelas Doyoung.

'Ouh....tadi sebelum dia pergi sekolah hyung dah cakap dah dengan dia tak payah pergi sekolah tapi dia degil...'kata Jooheon. 'Tadi masa dia masuk kelas...saya dah cuba tanya dia...dah ok jer? Tapi Hyung tahukan perangai macam mana...degil...' kata Doyoung. 'Kali ni hyung kena tegas sikit dengan IM...' kata Jooheon sambil menyilangkan tangannya.

Doktor tadi keluar dan mendekati mereka berdua. 'En. Jooheon...adik awak dah sedar....' kata doktor itu. Jooheon dan Doyoung terus masuk ke dalam bilik rawatan. IM menutup mukanya dengan selimut. 'Habis lah aku kena bebel dengan hyung...' kata IM dalam hati. 'Kau tak payah lah...nak menyorok....tadi kan aku dah kata suruh rehat kat rumah tapi kau tak nak dengar....marah dia hyung...' kata Doyoung geram.

IM membuka sedikit selimut nya dan menampakkan matanya. 'Hyung dah katakan pagi tadi...tak payah pergi sekolah...tapi degil...tengok kepala tu dah lebam balik....!!' marah Jooheon. IM menurunkan selimut nya hingga ke paras pinggang dan duduk tegak sambil menunduk. 'Pandang muka hyung!!! ' marah Jooheon. IM memandang ke arah Jooheon dengan muka bersalah. 'Hyung...maafkan IM sebab tak dengar cakap hyung...' kata IM bersalah.

'Lain kali dengar cakap hyung...bila hyung kata tak payah...maksudnya tak payah...tapi tak nak dengar...nasib baik luka sikit jer...kalau teruk macam mana...dah kena masuk hospital balik!!! ' marah Jooheon. IM hanya menundukkan kepalanya. 'Sabar hyung...Changkyun...lain kali dengar cakap hyung...faham tak? ' kata Doyoung sambil mengelus dada Jooheon. IM mengangguk perlahan.

Jooheon menghembus nafas kasar. 'Dah...jom kita balik...' kata Jooheon. IM mengangguk. IM pun turun dari katil sambil dipapah oleh Jooheon manakala beg sekolah IM pula Doyoung tolong bawakan. Mereka berjalan di koridor dan terus ke kereta Jooheon. Mereka berdua pun pulang ke rumah. Sesampai di rumah, Jooheon keluar dari kereta dan mengangkat beg sekolah IM. Mereka berdua pun melangkah masuk ke dalam rumah.

IM nampak Wonho sedang duduk di sofa sambil menonton televisyen. Wonho yang nampak IM dan Jooheon masuk ke dalam rumah terus berkata...'kenapa kau balik awal hari ni....' kata Wonho tidak memandang mereka. Jooheon menyuruh IM hiraukan bertanya Wonho dan terus berjalan ke tangga. Wonho yang geram bertanya nya tidak dijawab terus berdiri dan mendekati IM. Wonho menarik rambut IM di belakang.

Kepala IM tertarik ke belakang. 'Hyung...sakit...' rintih IM sambil memegang tangan Wonho. 'Wonho hyung lepas kan IM...hyung tak habis-habis lagi ke....' kata Jooheon sambil cuba meleraikan genggaman tangan Wonho. 'Kau ni pekak ke apa!? Bila aku tanya kau jawab lah!! Apa yang susah sangat nak faham!! ' tengking Wonho sambil menarik-narik rambut IM. 'Wonho hyung sudah!!! ' marah Jooheon sambil menolak Wonho ke belakang.

Jooheon terus memapah IM naik ke biliknya manakala Wonho masih lagi menahan rasa geramnya. IM pun masuk ke dalam bilik dan terus duduk di atas katil. 'Dah tidur...hyung nak balik tempat kerja hyung semula ni...ingat kunci pintu bilik...hyung takut kalau Wonho hyung nak apa-apa kan kau...' kata Jooheon dengan nada risau. IM senyum lemah. Jooheon pun keluar dari bilik IM. IM memandang ke siling dan termenung lama-kelamaan IM menutup matanya. Tidur.

Skip Malam
IM bangun tersentak. IM mengusap dadanya dan mencari telefon nya. 'Eh...lamanya aku tidur....hyung tak balik lagi ke? ' kata IM. IM menggosok matanya dan merenggangkan badannya seperti kucing yang baru bangun tidur.

IM pun.....

(Apakah yang akan berlaku pada part seterusnya?)
(Jangan lupa undi, follow dan komen tau)
Sambung Part 12

Why You Hate Me? Where stories live. Discover now