Part 7
Pov Jooheon(Di studio TV Show)(9.30 malam)
'Hah....habis pun TV Show hari ni...dah lambat ni...aku balik dulu...bye Hyunjin' kata Jooheon sambil mengambil kunci kereta dan pergi dari situ. Jooheon memandu kereta sambil fikirkan pasal IM. 'Mesti IM marah aku nanti....sebab aku tak telefon dia langsung...tak bagi tahu yang aku balik lambat hari....haishh...' kata Jooheon sorang2.Skip sampai rumah
(10.00 malam)
Jooheon parking keretanya dan keluar dari kereta. 'Eh...kereta wonho hyung jer yang ade....yang mesti belum balik lagi...hari ni semua balik lambat..hmm' kata Jooheon. Jooheon membuka pintu rumah dengan kunci rumah. 'Aku dah balik...IM...' kata Jooheon sambil pandang ke tangga. Jooheon mengalihkan pandangan ke ruang tamu dan membulatkan matanya.'IM!!? ' terkejut Jooheon terus berlari mendekati IM. 'IM kenapa ni...' kata Jooheon panik sambil mengoncang badan IM. Tiada jawapan. Jooheon memusingkan badan IM dan terkejut. Jooheon nampak kepala IM berdarah dan mata IM lebam. 'Kenapa kepala kau berdarah-darah ni....IM! IM! ' kata Jooheon panik. Jooheon terus mengangkat badan IM dan bawak masuk ke dalam kereta.
Skip sampai di hospital
IM dibawa ke emergency ward. Jooheon menunggu di ruangan menunggu. 'Haishhh....ni mesti kerja Wonho hyung ni...sebab dia jer yang ade kat rumah' geram Jooheon. Jooheon mengambil telefon nye dan menelefon Doyoung. 'Ye....jooheon hyung...kenapa telefon saya tengah-tengah malam ni....' tanya Doyoung. 'Doyoung....IM masuk hospital....' kata Jooheon.'Apa!?' terkejut Doyoung. 'Hyung tunggu saya datang...' kata Doyoung. Selepas 10 minit, Doyoung pun sampai dan duduk di sebelah Jooheon. 'Apa jadi pada IM sebenarnya?? ' tanya Doyoung panik. 'Tadi masa hyung balik...hyung nampak IM dah terbaring Kat tepi meja dengan kepala yang berdarah dan mata dia lebam' kata Jooheon sayu. Doyoung membulatkan matanya dan rasa kesian dengan sahabat baiknya itu.
'Siapa yang buat Changkyun macam tu??' tanya Doyoung. 'Hyung rasa Wonho hyung yang buat...sebab masa hyung balik tadi...hyung cuma nampak kereta Wonho hyung jer yang ade kat rumah...jadi hyung rasa Wonho yang buat IM macam tu' kata Jooheon sayu. Tiba-tiba doktor keluar dari emergency ward dan mendekati mereka berdua.
Jooheon dan Doyoung berdiri dan 'macam mana dengan adik saya...doktor? ' kata Jooheon dengan serius. 'Adik Changkyun dia mengalami pendarahan di kepala dan telah kehilangan banyak darah...tulang belakang dia ade kesan hentakan tapi tak serius sangat dan dia sekarang masih tak sedarkan diri....' kata doktor itu. 'Keadaan dia serius ke? ' tanya Doyoung.
'Keadaan adik Changkyun tidak serius....dia boleh keluar hospital dalam tempoh tiga lagi' kata doktor itu sambil senyum. Jooheon dan Doyoung menghembuskan nafas lega. Doktor pun beredar dari situ. Mereka berdua masuk ke dalam ward itu. Mereka melihat kepala IM dibalut dengan pembalut luka dan ade tompokan darah di pembalut itu. Mata IM lebam.
Jooheon pun duduk di kerusi disebelah katil IM. Jooheon membelai rambut IM. 'IM...maafkan hyung sebab lambat balik tadi....kalau tak IM tak kan jadi macam ni' kata Jooheon sambil menahan air matanya. 'Jooheon hyung...ni bukan salah hyung...' kata Doyoung sambil memegang bahu Jooheon. 'IM...bangun lah...hyung Kat sini ni...IM marahkan hyung kan sebab tak balik awal tadi...hyung minta maaf....' kata Jooheon sambil menitikkan air matanya di pipi.
'Changkyun....bangun lah aku kat sini' kata Doyoung. 'Hyung...tak nak telefon hyung yang lain ke? ' tanya Doyoung. 'Tak payah...kalau bagi tahu diaorang pun...diaorang bukan nak datang pun...tahu2 jer nanti diaorang bunuh IM' kata Jooheon geram. 'Hyung jangan cakap macam tu...' kata Doyoung. 'Hyung akan siasat apa yang berlaku sebenarnya...' kata Jooheon sambil memegang pipi IM.
Skip esok pagi
Jooheon minta cuti dan tidak pergi ke kerja hari ni. Jooheon sepanjang malam tidur ni hospital menemani IM manakala Doyoung pulang ke rumah. Pagi tu Jooheon sedang menelefon assistant nye dan memberi tahu dia cuti hari ni. Tok...tok...tok..pintu bilik ward diketuk. Doyoung pun masuk ke dalam sambil membawa bungkusan makanan.'Jooheon hyung...saya ade belikan makanan ni Jom makan sekali' ajak Doyoung. Jooheon pun menutup telefon nya dan pergi ke meja makan yang ade di bilik ward IM itu. Mereka pun makan makanan bersama sambil berbual-bual. Tiba-tiba 'IM tak tipu...IM tak tipu...IM TAK TIPU!!' kata IM dan terus duduk. Mereka berdua yang sedang makan pun terkejut.
Mereka terus berlari ke IM. 'Arghhh...aduh...' kata IM sambil memegang kepalanya yang berbalut. 'IM dah sedar...lega hyung' kata Jooheon dan terus memeluk IM. 'Hyung....IM kat mana ni...' kata IM lemah sambil memandang ke sekeliling nya. 'IM kat hospital sekarang ni' kata Jooheon sambil melepaskan pelukannya. Jooheon membaringkan IM di katil semula.
'Jooheon hyung tanya Changkyun cepat pasal semalam' bisik Doyoung pada telinga Jooheon. Jooheon duduk di kerusi dan 'IM...hyung nak tanya boleh? ' kata Jooheon. IM mengangguk.
'Hyung nak tahu...apa yang berlaku semalam....' kata Jooheon sambil memegang tangan IM. 'Err...sebenarnya...' IM pun menceritakan apa yang berlaku malam semalam.'Hah!? Wonho hyung tolak IM sampai terhantuk kat bucu meja hanya sebab kad credit?? ' kata Jooheon tak sangka. 'Hermm...' kata IM sambil mengangguk perlahan. 'Kenapa Wonho hyung sampai hati buat macam tu kat kau....bukan tu jer dia siap tolak kau sampai terhantuk....dia pun tak percaya kat engkau....jahatnya! ' geram Doyoung.
'Bukan salah dia pun...aku yang salah sebab lupa nak bagi kad credit tu kat Wonho hyung' kata IM. 'Ok dah...nanti tengok lah apa yang hyung buat kat Wonho hyung nanti...' kata Jooheon geram. 'Hyung nak buat apa?? Jangan apa2 kan Wonho hyung....' kata IM sambil memegang tangan Jooheon.
Jooheon pun berkata....
(Apa yang Jooheon nak buat?)
(Jangan lupa undi, follow dan komen tau)
Sambung Part 8
YOU ARE READING
Why You Hate Me?
Teen FictionKisah 7 beradik (Monsta X) Anak bongsu dari 7 beradik itu dibenci oleh abang2nya.... Eomma dan Appanya meninggal dunia kerana anak bongsu itu... Selepas dari kemalangan itu..mereka bertujuh dijaga oleh pembantu rumahnya.... Dari situ juga....abang2...