Part 17
Pov IM
IM berlari kecil menuju ke tandas dengan perasaan dan hati yang sakit dan hancur. Rambut diturunkan ke dahi bagi menutupi matanya yang telah merah. Dan menutup mulutnya dengan tangan. Dia memasuki tandas lalu menuju ke tandas paling hujung dan mengunci pintu tandas. IM terduduk di lantai tandas. IM menutup rapat matanya, disebalik kelopak mata mengalir air mata lalu jatuh ke lantai. 'Kenapa kau tanya soalan tu....kenapa? Kenapa!!!! ' jerit IM dengan penuh rasa kesakitan.Kebetulan pada masa itu di dalam tandas tiada sesiapa. 'Aku tak suka soalan tu....kenapa kau tanya soalan tu jugak! Kenapa!!!! Hiksss...hikss...ke...na..pa? ' kata IM. Badan IM menggigil dan bergetar-getar. 'Doyoung tolong aku...aku tak kuat hadap benda ni sorang-sorang....hiksss....a..ku tak ku..at....hiksss...hmmm...hikss' kata IM dengan air mata mengalir deras di pipi. IM menangis dengan teruk berseorangan sambil memeluk lutut.
'Kenapa aku kena hadap semua benda yang menyakitkan ni....aku tak layak untuk bahagia jugak ke? Atau ni adalah balasan atas kematian Eomma dan Appa....hikssss....aku tak kuat dengan dugaan ni.....hikssss.....' kata IM dengan bibirnya terketar-ketar. 'Semua orang hidup dengan keluarga yang bahagia tak kira kaya ataupun miskin...hiksss...tapi aku pulak? Kaya tapi tak pernah rasa langsung kasih sayang hyung....hiksss....aku tak kuat tanggung beban ni berseorangan....hiksssss.....tak kuat.....hiksss' kata IM dengan suara yang serak.
Semua luahan hati IM keluar jugak dari lubuk hati nya. Fikiran IM semakin serabut. Dia meramas-ramas rambut dengan kuat. Lalu menghantuk-hantuk kepala di dinding menyebabkan luka kecil di dahinya. 'Arrrrggghhhhh!!!' jerit IM. Menendang-nendang dinding tandas dengan air mata yang mengalir semakin deras. Terlintas di fikiran nya rasa ingin mengakhiri hidup yang menyakitkan ini. IM menyeluk poket seluarnya lalu mengeluarkan sebilas pisau kecil. IM memandangkan tajam pisau itu.
Fikiran nya hanya fikir mati adalah jalan paling bagus untuk menghilangkan segala kesakitan. Dia menghalakan pisau ke pergelangan tangan lalu menutup rapat mata. IM pun menoreh pergelangan tangannya. Cecair merah gelap pun mengalir keluar dari luka torehan. Darah menitis-nitis ke lantai. IM tersengih kecil melihat darah menitis dari pergelangan tangan. IM tidak merasakan kesakitan malah kelegaan dan kegembiraan selepas menoreh tangan sendiri. Ketika IM menoreh tangan buat kali yang kedua, tiba-tiba terlintas di kepala.
[IM....sayang hyung kan?...jadi teruskan hidup demi hyung boleh?..ingat hyung sentiasa menemani IM di sisi]
[Changkyun....ingat susah senang kita hadapi sama-sama...aku akan sentiasa membantu kau dan dengar luahan hati kau...aku kan BFF sejati kau]
[IM....Eomma sayang IM...Eomma yang telah menjaga dan melihat IM membesar depan mata...IM pun sayang Eomma kan?]
Mata IM terbeliak besar. Nafas IM menjadi laju. Tangan nya menggigil. Pisau yang dipegang terjatuh ke lantai. IM telah sedar perbuatannya. Pergelangan tangannya terasa sakit yang amat. 'Arrghhh...sakit...' kata IM sambil menggenggam kuat lengannya. 'Apa yang aku dah buat ni....arghh...kenapa aku buat benda ni...' kata IM terkejut. Lantas IM berdiri dari duduknya lalu menyimpan semula pisau itu di poket. Kemudian mengelap titisan darah di lantai dengan tisu tandas lalu membuangnya ke dalam tong sampah.
Manakala pergelangan tangan yang berdarah IM membasuh nya dengan air. Tangan terasa kebas dan pedih yang amat. 'Arrrgghhh...' rintih IM. Selepas siap membasuh darah di tangannya, IM menutup pergelangan dengan lengan bajunya yang panjang. IM merapikan rambut bagi menutupi luka di dahi. 'Ok dah tak nampak....huhhh' lega IM. Akhir sekali, IM membasahkan wajah dengan air. IM memandang cermin di hadapannya. 'Kenapa aku boleh jadi macam ni...' tanya IM pada diri sendiri yang terpantul di cermin.
RIIIINNNNGGGGGG...loceng telah pun berbunyi menandakan waktu rehat telah habis. IM masuk dalam kelas seperti biasa.
Skip
Waktu belajar telah pun tamat. IM mengeluarkan telefon nya lalu ternampak ada notifikasi di WhatsApp. IM pun menekan notifikasi tersebut.[IM hari ni hyung ambil lambat sikit tau..kau pergi lah perpustakaan sekolah dulu..buat kerja sekolah ke apa ke...ye...nanti hyung mesej kau balik]
'hmmm....' kata IM. IM berjalan masuk ke koridor dan menuju ke perpustakaan. 'IM...' panggil Cikgu Jisu mendekati IM. 'Ye cikgu Jisu...' balas IM. 'Kenapa tak balik lagi ni...' tanya Cikgu Jisu.
'Ouh...hyung ambil lambat jadi sementara menunggu hyung sampai...saya nak pergi perpustakaan nak buat kerja sekolah tadi....' kata IM. 'Ouh...rajin nya kamu ni...kamu lah anak murid kesayangan saya...saya sendiri pun dah anggap kamu seperti anak sendiri...kalau kamu ada apa-apa masalah atau nak tanya tentang kerja sekolah boleh jumpa saya bila-bila masa jer...ok...' kata Cikgu Jisu sambil mengelus rambut IM. 'Terima kasih cikgu sebab ambil berat tentang saya...kalau dah tak de apa-apa saya nak pergi dulu...minta diri ye cikgu...' kata IM sopan.
IM pun berlalu pergi meninggalkan Cikgu Jisu. Sesampai di hadapan pintu perpustakaan, sebaik sahaja IM mengulas tombol itu tiba-tiba ada tangan menarik IM dari belakang. IM tidak nampak siapa yang menarik dirinya kerana IM berjalan mengundur. Akhirnya IM dibawa ke belakang sekolah. IM ditolak ke dinding lalu menoleh siapakah yang menariknya. 'Lee Know? ' kata IM sambil melihat Lee Know bersama rakannya yang lain.
'Kenapa kau tarik aku ke sini? ' tanya IM lembut. 'Kenapa kau tanya? ' kata Lee Know merengus. 'Kau dah ambil hak milik dia kau tanya lagi..!' kata Hyunjin. 'Apa yang aku dah ambil...aku tak faham..' kata IM keliru. Lee Know dengan penuh kegeraman dan kemarahan terus menumbuk pipi kanan IM. 'Kenapa kau tumbuk aku...apa salah aku...aku tak pernah cari masalah pun dengan kau...' kata IM sambil memegang pipinya.
'Kau dah ambil Wonyoung daripada aku...Wonyoung milik aku!!' kata Lee Know lantas menumbuk pipi kiri IM. 'Lee Know...aku tak de apa-apa hubungan dengan Wonyoung....aku tak de perasaan langsung dengan Wonyoung....' kata IM kesakitan. 'Kalau tak de kenapa kau duduk makan sekali dengan dia dan dalam kelas jugak kau duduk bersebelahan dengan dia!! ' tengking Lee Know. 'Kau jangan nak tipu...aku dengar hari tu Wonyoung kata kau suka dengan dia sebab dia cantik...' kata Haruto sambil menarik kerah baju IM.
IM mendiamkan diri......
(Apakah yang akan berlaku pada part seterusnya?)
(Jangan lupa undi, follow dan komen tau)
Sambung Part 18
YOU ARE READING
Why You Hate Me?
TienerfictieKisah 7 beradik (Monsta X) Anak bongsu dari 7 beradik itu dibenci oleh abang2nya.... Eomma dan Appanya meninggal dunia kerana anak bongsu itu... Selepas dari kemalangan itu..mereka bertujuh dijaga oleh pembantu rumahnya.... Dari situ juga....abang2...