Part 15
IM pun menoleh ke perempuan itu. 'Wonyoung!? ' batin IM dengan wajah terkejut. 'IM awak pun nak beli skincare ni ke?' tanya Wonyoung. IM hanya mengangguk perlahan. 'Boleh tak awak bagi saya skincare tu....sebab skincare saya dah habis....' minta IM tanpa memandang Wonyoung. 'Awak nak skincare ni? Boleh tapi ade syarat...' kata Wonyoung. 'Apa syarat nya....' tanya IM. 'Saya dah lama perhatikan awak...tahu-tahu jer saya dah terjatuh cinta....boleh tak awak terima saya sebagai girlfriend awak? ' kata Wonyoung sambil memegang tangan IM.IM menelan air liurnya menampakkan halkum nya bergerak balas. IM melepaskan pegangan tangan Wonyoung. 'Wonyoung saya minta maaf....saya memang tak bersedia lagi untuk ada girlfriend...saya perlu fokus pada pelajaran saya....jadi saya memang tak boleh terima awak sebagai girlfriend..awak cantik ada ramai lagi lelaki yang lebih sesuai dengan awak...saya ni banyak kekurangan...saya juga perlu jaga nama keluarga takut dipandang serong oleh orang ramai...so saya tak boleh...maafkan saya....tak pe lah awak ambil saja lah skincare tu....saya minta diri dulu....' kata IM lalu berlalu pergi meninggalkan Wonyoung.
'Aku kena reject?! Tak pernah ada seorang lelaki reject aku! Tak boleh jadi ni...aku kena dapatkan hati dia...kalau tak ni akan merosakkan reputasi aku sebagai playgirl berjaya...hmmm! ' batin Wonyoung berkata dengan geramnya. IM menoleh ke belakang memastikan Wonyoung itu tidak mengikutinya. Dia menghembuskan nafas lega. 'Nasib baik dia tak ikut aku...selamat...' kata IM sambil mengelus dadanya. Kemudian, IM menoleh semula ke hadapan. 'IM!! ' panggil Jooheon mengejut. 'Arghhh! ' terkejut IM.
IM mengambil nafas panjang lalu melepaskannya. 'Hyung ni....jangan terkejut kan IM....pendek nafas tau...huhhh....huhhh' kata IM. 'Hahaha...saja jer nak bergurau....kau ni dah kenapa macam kena kejar dengan hantu....' kata Jooheon curiga. 'Errr....aku nak cakap apa ni...aduhhh.....' batin IM. 'Errrr....tadi ada peminat nak bergambar dengan IM...Hyung tahukan IM popular kat sekolah...jadi...hyung faham-faham jer lah.....' kata IM. 'Ouh patut lah lari macam kena kejar dengan hantu tadi...' kata Jooheon.
'Banyak nya beg kertas....berapa banyak hyung beli baju....' kata IM tukar topik. 'Ouh....hyung beli 20 baju baru...10 helai kat Gucci dan lagi 10 helai kat Chanel....' kata Jooheon. 'Banyaknya...hyung beli baju ke? Memborong baju ni? Banyak giler...' kata IM terkejut. 'Banyak ke? Hyung tengok sikit jer ni...selalu nya hyung beli 20 helai ke atas...tapi hari ni rasa malas nak beli banyak-banyak...jadi hyung sikit jer lah....' kata Jooheon. 'Haihhhh...suka hati hyung lah...duit hyung kan...' kata IM mengalah.
'Dah kau tunggu apa lagi...nah tolong hyung angkat...berat ni...' kata Jooheon sambil menghulurkan beg kertas itu kepada IM. 'Tulah...siapa suruh beli banyak-banyak kan dah berat...menyusahkan betul...' bisik IM. 'Apa kau cakap!? ' kata Jooheon. 'Tak de apa-apa...hihihihihi....' kata IM tersengih. 'Hyung...sebelum balik Jom kita pergi makan dulu....dari pagi lagi belum makan....' kata IM. 'Ouhh...betul jugak...kebetulan hyung pun dengan lapar ni....jom! ' kata Jooheon.
Skip
Wonyoung berjalan di koridor bersama gengnya yang terdiri dari Winter, Yuna, Miyeon, Leeseo, Sullyoon dan Sana. Rakan-rakan Wonyoung tersebut juga baru berpindah dari sekolah lama ke sekolah baru ini bersama Wonyoung kecuali Winter. Mereka amat popular di sekolah lama nya dan dikenali sebagai Pick Playgirl. Mereka terkenal di sekolah lama kerana kecantikan mereka yang amat menawan dan terdiri dari keluarga yang kaya-raya.Ramai pelajar terpegun melihat kehadiran Wonyoung dan rakan-rakan nya. 'Tu bukan ke Pick Playgirl dari sekolah Rin Young...' kata pelajar 1. 'Serius lah...mereka semua pindah kat sekolah kita ni...' kata pelajar 2. 'Aku dengar kan ketua mereka Wonyoung...yang paling cantik tu...' kata pelajar 3. 'Ehhhh....kau tengok tu Winter dah join Pick Playgirl lah....' kata pelajar 4. 'Cantik nya mereka semua...insecure aku tengok...' kata pelajar 5.
'Ada satu lagi...Wonyoung dan Winter satu kelas dengan IM...kelas tu kan hanya pelajar paling pandai jer layak masuk...maksud nya Wonyoung pandai sama macam IM....jealous nya aku...' kata pelajar 3. 'Bukan tu jer tau Pick Playgirl semua dari keluarga kaya-raya....' kata pelajar 4. 'Selain IM dan Lee Know....Pick Playgirl adalah orang kaya yang ketiga kat sekolah kita ni....' kata pelajar 5. 'Aku setuju sangat....' kata pelajar 1.
Pick Playgirl berjalan dengan berlagak cantik dan pick me. 'Semua orang pandang kita lah Wonyoung...' kata Yuna bangga. 'Nampaknya kita masih lagi popular walaupun kita dah pindah sekolah...' kata Miyeon. 'Biasa lah....kecantikan itu kan tarikan utama kita girls' kata Sana senyum sombong. 'Mana lelaki yang kau cakap tu A-young' kata Leeseo. 'Lelaki yang ada abang yang bekerjaya tu ke? ' kata Sullyoon. 'Sabar girls....aku tak nampak pulak dia lalu lalang...nanti kita akan nampak dia...' kata Wonyoung.
Dari kejauhan koridor mereka didatangi oleh beberapa pelajar lelaki. Terdapat dalam 7 orang lelaki yang mereka nampak sedang mendekati mereka. Semakin lama semakin wajah mereka terlihat dengan jelas. 'Winter....mereka tu siapa? ' kata Wonyoung. 'Mereka tu Badas's Guy...ketua mereka yang pakai name tag kuning tu...nama dia Lee Know dan dia juga anak kepada pengetua sekolah kita ni....mereka ditakuti oleh ramai pelajar...sesiapa yang tak nak dengar cakap dia....Lee Know akan ugut guna nama pengetua untuk buang sekolah....' kata Winter.
'Maksud nya dia pun orang kaya jugak...' kata Leeseo. Winter mengangguk. Badas's Guy terdiri daripada Jake, Hyunjin, Haruto, Yeonjun, Jaehyun dan Hendery. 'Hai si cantik...apa nama awak? ' kata Lee Know. 'Jang Wonyoung...' katanya sambil menghulurkan tangan. Mereka pun bersalaman. 'Nama saya Lee Minho tapi saya dikenali sebagai Lee Know...selamat berkenalan...' katanya dengan penuh bergaya. 'Sudi tak awak menjadi buah hati saya...Si cantik Wonyoung...' kata Lee Know.
'Kalau betul-betul saya memang nak tapi maaf lah...saya dah ade orang yang saya suka kat sekolah ni...maaf ye...' kata Wonyoung lembut. 'Siapa? ' kata Lee Know tak puas hati. 'Rahsia...mana boleh bagi tahu...bye saya nak masuk kelas dulu...' kata Wonyoung lalu menyelak rambutnya ke belakang tanpa sengaja rambutnya mengenai muka Lee Know. Pick Playgirl beredar dari situ. Lee Know menoleh mereka pergi. 'Wangi...nya...' kata Lee Know. 'Haruto...kau pergi siasat siapa lelaki yang Wonyoung suka tu...aku nak ajar dia....tak de seorang lelaki pun boleh rampas wanita aku...' kata Lee Know geram.
Setibanya di depan kelas.....
(Apakah yang akan berlaku pada part seterusnya?)
(Jangan lupa undi, follow dan komen tau)
Sambung Part 16
YOU ARE READING
Why You Hate Me?
Teen FictionKisah 7 beradik (Monsta X) Anak bongsu dari 7 beradik itu dibenci oleh abang2nya.... Eomma dan Appanya meninggal dunia kerana anak bongsu itu... Selepas dari kemalangan itu..mereka bertujuh dijaga oleh pembantu rumahnya.... Dari situ juga....abang2...