1| Dibenci

86 2 0
                                    

(Intro dulu)
IM adalah anak bongsu dari sebuah keluarga yang kaya-raya. IM ada 6 orang abang. Abang2 IM semuanya berkerjaya manakala IM masih seorang pelajar. Di depan orang ramai nampak seperti mereka adalah keluarga yang bahagia tetapi hakikatnya IM selalu dipukul, dibenci dan dimarahi oleh abang2nya. Setiap kali IM dipukul, dibenci dan dimarahi dia tidak pernah melawan.

Umur Abang-abang IM
1) Shownu (24 tahun)
2) Wonho (22 tahun)
3&4) Minhyuk&Kihyun (21 tahun)(Kembar Tak Seiras)
5&6) Hyungwon&Jooheon (20 tahun)(Kembar Tak Seiras)
7) IM (18 tahun)

Kerjaya Abang-abang IM
1) Shownu (CEO Syarikat)
2) Wonho (Jurulatih Gim 💪💪)
3) Minhyuk (Pelakon Terkenal)
4) Kihyun (Penyanyi Tersohor)
5) Hyungwon (Doktor Profesional)
6) Jooheon (Pengacara TV Show)
7) IM (Top Student)
------------------------------------------------------------
Ketika hari jadi IM yang ke 5 tahun, IM meminta Eomma dan Appa nya hadiah hari jadi. Semasa dalam perjalanan membeli hadiahnya...mereka kemalangan. Eomma dan Appa IM meninggal dunia di tempat kejadian tetapi IM terselamat.

Sejak kejadian itu, abang-abang IM membenci IM dan menyalahkan IM atas kematian Eomma dan Appa nya. Tetapi hanya pembantu rumahnya dan Jooheon sahaja yang tidak membenci dan menyalahkan IM atas apa yang berlaku. Hanya mereka berdua sahaja yang menyayangi IM sepenuhnya.
------------------------------------------------------------
Part 1
(6.00 pagi)(Di bilik IM)
IM bangun dari tidur kerana alarmnya telah berbunyi. 'Dah berbunyi...kene bangun ni kalau tak mampus aku kene Tarik rambut...' kata IM sambil mematikan alarm. IM masuk ke dalam bilik air dan mandi. 10 minit kemudian, IM keluar dari bilik air dan memakai baju sekolahnya.

Setelah selesai, IM turun ke dapur dan nampak pembantu rumahnya(Eomma Arra) sedang menghidangkan sarapan di atas meja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah selesai, IM turun ke dapur dan nampak pembantu rumahnya(Eomma Arra) sedang menghidangkan sarapan di atas meja. 'Wah....sandwich strawberi🍓....sandwich mangga🥭pun ade.....sedapnya...Eomma Arra...dah lama eomma tak buat sandwich strawberi ni....kenapa baru hari ni buat' tanya IM sambil duduk di kerusi.

'Alah.....makan jerlah...eomma dah buatkan banyak tanya pulak budak ni...kalau tanya lagi bak sini sandwich tu...' kata Eomma Arra sambil hendak mengambil sandwich yang IM pegang. 'Ok...ok...ok tak tanya lagi' kata IM. 'Eomma Arra...hyung tak turun lagi ke' tanya IM. Eomma Arra mengelengkan kepalanya.

Tiba-tiba Shownu yang berbaju kot office turun dari tangga bersama dengan hyungwon yang berpakaian baju putih labuh menuju ke dapur.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Why You Hate Me? Where stories live. Discover now