Part 3
Hyungwon datang....'apa yang bising2 ni hah Jooheon....' tanya Hyungwon. Jooheon pun cerita yang berlaku. 'Memang salah IM pun....siapa suruh dia tumpahkan air kopi tu...padanlah muka dia....😒' kata Hyungwon. 'Hyungwon hyung....kau pun join diorang....kitakan kembar...patutnya kita satu kepala...tapi kau....' Jooheon dah tak tahu nak jawab Ape dah.'Tu baru kena dengan Minhyuk hyung dan Kihyun hyung...belum lagi kena dengan aku...kalau dengan aku dah lama kena libas budak tu....' kata Hyungwon sambil menyilangkan tangannya.
'Hyung!....dia adik kita tau...' tengking Jooheon. 'Macam yang Minhyuk hyung cakap....aku dah lama tak anggap dia sebagai adik aku sejak Eomma dan Appa meninggal dunia....' kata Hyungwon side eye.
Tiba-tiba Shownu dan Wonho masuk ke dalam bilik muzik tu...'apa yang korang bisingkan sangat ni...sampai ke ruang tamu boleh dengar' tanya Shownu. 'Tah.....aku dengan Shownu tengah bincang sesuatu...korang boleh pulak memekak kat sini' marah Wonho. Jooheon pun cerita sekali lagi apa yang berlaku sebentar tadi.
'Lah dia tumpahkan air kopi jer....knp korang kena pukul dia sampai macam tu...marah jer dah lah...tak payah lah pukul dia...' kata Shownu. 'Shownu hyung....kau menyebelahi aku...' kata Jooheon gembira. 'Hyung tak menyebelahi kau..aku cuma tak suka pukul2 ni...' kata Shownu. 'Kitaorang tak boleh kawal emosi...bila tengok dia rasa meletup.....' jawab Kihyun.
'Ishhh....dah lah...tengok jam dah pukul berapa...dah pukul 10.30 malam kan....esok semua nak pergi kerja....dah dah bersurai semua...' kata Wonho. Semua keluar dari bilik muzik tu....dan balik ke bilik masing-masing. Sebenarnya masa hyung2 nye gaduh pasal IM...IM dengar semuanya...sebab bilik IM dekat dengan bilik muzik tu.
Pov IM
'Semua tak suka aku...semua benci aku...' IM menangis tiada suara sambil memeluk bantal. 'Jooheon hyung dan Eomma Arra jer sayang aku...hiks..' nangis IM. 'Eomma...Appa maafkan IM....hyung semua benci IM...tak suka IM...' kata IM dalam hati. Air mata IM membasahi bantal yang dia peluk. Akhirnya, IM tertidur sendiri.Keesokkan harinya, IM mencelikkan mata dan melihat ke arah jam. 'Alamak...dah pukul 7.00 pagi....aku terlambat bangun....'IM terus berlari ke bilik air dan mandi. Kemudian, IM pergi ke sekolah seperti biasa.
Di sekolah, IM berlari di koridor...'aku dah lambat ni....' kata IM sambil melihat jam tangan nye. Di koridor tiada murid yang melepak di situ...semua sudah masuk ke kelas masing-masing. IM pun sampai ke kelasnye...IM mengetuk pintu kelas. Tok...tok...tok...'Selamat pagi cikgu....maaf sy lambat' kata IM sambil menundukkan badannya.
'Oh...takpe...takpe..tak pernah awak lambat sebelum ni..knp lambat pulak hari ni..' tanya Cikgu Jisu. 'Kereta hyung sy rosak tadi...sebab tu lambat' tipu IM. Cikgu Jisu mengangguk. 'Dah...pergi duduk...' kata Cikgu Jisu. IM duduk sebelah Doyoung.
Skip
Waktu rehat...IM dan Doyoung duduk makan di kantin. 'Changkyun...sebenarnya dari tadi lagi aku nak tanya kau...kenapa kepala kau tu....lebam' tanya Doyoung. IM berhenti makan...'Arh....aku terhantuk kat pintu semalam...' tipu IM. 'Changkyun...kau tak payahlah nak tipu aku..hyung kau pukul kau lagi kan...' kata Doyoung sambil mengangkat keningnya.IM terdiam. 'Changkyun...kita dah kawan lama tau...dari kita tadika lagi..kau dah tak boleh nak tipu....sebab aku kenal lah muka penipu kau tu...dan yang masa Cikgu Jisu tanya kau tu...tu pun tipu kan..' kata Doyoung sambil senyum kecil. IM menghembus nafas kasar. 'Kau jer yang memahami aku...' kata IM.
Pov Shownu
(Di bilik office nye)
YOU ARE READING
Why You Hate Me?
Fiksi RemajaKisah 7 beradik (Monsta X) Anak bongsu dari 7 beradik itu dibenci oleh abang2nya.... Eomma dan Appanya meninggal dunia kerana anak bongsu itu... Selepas dari kemalangan itu..mereka bertujuh dijaga oleh pembantu rumahnya.... Dari situ juga....abang2...