*。Mohon maaf sekiranya ada typo dan ayat merapu..•
•
•
•
•
•
•
Family Amato tengah buat trip bersempena kembalinya Gempa. Diorang pilih Genting Highland sebagai lokasi jalan-jalan sebab hampir semua anak-anak Amato memilih lokasi tersebut. Sekarang masih lagi dalam perjalanan atau masih di lebuhraya jadi mereka mendengar cerita yang cukup menarik untuk mereka dari Gempa.
Solar: lepastu apa jadi abang?
Gempa: lepastu bila dapat masuk ke final, abang kena lawan dengan seorang yang badan dia lagi besar dari abang tapi tuah tetap berpihak pada abang dan abang menang. Abang dapat jadi juara taekwondo tiga kali berturut-turut bawah 18 tahun.
Blaze: abang memang kuat, kalau abang Gempa lawan dengan abang Hali, siapa menang ye nanti? (pandang Hali dan tersengih)
Hali: kau apahal pandang aku macam tu?
Thorn: kalau tak silap abang Halilintar pun pernah masuk pertandingan taekwondo dulu, menang tiga kali juga.
Taufan: nampaknya aku sorang je yang tak memang walaupun pernah join juga. Asyik dapat nombor 2 je.
Gempa: mungkin Taufan kena berlatih lagi.
Taufan: dah berlatih tapi tak kira apapun mesti aku kalah dari Halilintar ni.
Hali: tu sebab kau lemah.
Taufan: shut up!
Amato: dah dah, kita dah nak sampai ni. Ayah taknak dengar bunyi orang menjerit atau bergaduh.
All kec Ais: baik ayah!
🦅🦅🦅
Mereka berhenti di hotel yang mereka dah booking dan sekarang mereka mula menjelajah kawasan Genting Highland itu dan bermain beberapa permainan di sana. Penuh dengan tawa riang dan itulah yang Gempa rasakan sekarang. Mereka bermain sehingga menjelang senja. Selepas itu mereka buat keputusan untuk kembali ke hotel untuk mandi dan makan malam.
Thorn: seronoknya tadi. Banyak hadiah kita dapat sebab abang Gempa memang semua game yang kita main.
Blaze: betul tu, tadi masa kita main paintball pun abang Gempa dapat tembak semua musuh dengan mudah. Padahal tadi aku dah cuba elak laju-laju.
Gempa: setakat tembak macam tu apalah sangat.
Blaze: weh Ais, janganlah tidur kat atas ni.
Ais: bisinglah kau ni, aku penatlah.
Natasya: Ais, jangan tidur kat atas meja makan. Kita makan dulu lepastu masuk bilik kalau nak tidur, yang lain pula boleh pergi mana-mana janji jangan jauh dari abang-abang, faham?
All: faham umi.
S
K
I
PT
I
M
EJaesung: macam mana dekat sana? Best tak? (Telefon)
Gempa: best appa, Jungyong rasa tenang kalau kat sini. Mungkin appa dengan yang lain boleh dapat sini juga.
Jaesung: itupun kalau appa ada masa, kamu pun tahu kan yang appa ni ada banyak kerja tapi kalau ada masa ayah akan dapat.
Gempa: baik....ah appa, apa appa dah dapat apa-apa kabar pasal Kelvin dan John atau Huang Shen Yu?
Jaesung: tak, nampaknya diorang lebih berhati-hati dari yang kita bayangkan.
Gempa: kita kena sentiasa berhati-hati dan bersiap sedia. Boleh jadi lepas ni diorang akan buat sesuatu yang lebih mengejutkan pada kita.
Jaesung: appa tahu, appa takkan biarkan mereka sentuh kumpulan kita.
Gempa: baik, saya percayakan pada appa. Annyeong. (tutup telefon)
Gempa POV
"Aku tak boleh lama-lama kat sini, aku kena balik ke Korea semula untuk cari tikus-tikus tu. Aku tak boleh bahayakan diorang semua ni."
"Aku kena fikirkan rancangan untuk pancing diorang keluar tanpa perlu libatkan nyawa orang. Macam mana ni. Fikir Jungyong, fikir. Kalau aku jadi orang yang tamakkan kekuasaan dan harta mesti aku akan pilih........PERMATA! Permata tanzatine hijau tapi aku tak boleh jual permata berharga tu. Mungkin aku kena minta tolong dia lagi."
Gempa POV End
Hali: Gempa, kenapa kau kat luar tu? (menuju ke tempat Gempa berada sambil bawa 2 cawan berisi air coklat)
Gempa: aku telefon appa je, nak tanya khabar dia walaupun baru 2 hari tak jumpa dan aku nak tahu pasal Kelvin.
Hali: haih, buat masa ni kau lupakan pasal diorang dulu tapi kalau pasal encik Alex tu aku tak kisah. Pasal musuh tu kita diam dulu. Nah ini untuk kau. (bagi air tu kat Gempa)
Gempa: terima kasih.
Sementara di tempat lain..
Kelvin: John, barang tu dah sampai ke?
John: dah tuan, barang tuan baru saja sampai pagi tadi.
Kelvin: bagus, kita akan lebih serius kalini. Jagalah korang nanti, hahaha HAAAHAHAHAHAHA! Aku akan rampas semua kekayaan budak tu dan dapatkan batu permata tanzatine hijau yang berharga tu. Aku tak boleh terima kalau budak yang aku cuba bunuh dulu tiba-tiba jadi kaya-raya yang lebih kaya dari aku. Siaplah kau Lee Jungyong. Probe, bawakan aku wine.
Probe: baik incik bos.
🦅🦅🦅
Gempa: kenapa aku rasa tak sedap hati ni?
Taufan: Gem, jom pergi.
Gempa: eh iya. Perasaan aku je kot.
Tbc
Miss me? Maybe not.
Jangan lupa pula vote..❤️🩹
YOU ARE READING
𝕄𝕚𝕤𝕤𝕚𝕟𝕘 𝕋𝕨𝕚𝕟𝕤 (𝐵𝑜𝑏𝑜𝑖𝑏𝑜𝑦 𝑉𝑒𝑟𝑠)
FanfictionSalah satu kembar mereka diculik ketika dia berumur 2 bulan oleh musuh keluarganya. Dia dibesarkan dengan baik tanpa mengetahui tentang identiti aslinya. Bacalah kalau nak tahu apa yang berlaku nanti.. *OOC (Out Of Character) Start: 19.6.22 End: