𝕄𝕚𝕤𝕤𝕚𝕟𝕘 𝕋𝕨𝕚𝕟𝕤 ²⁵

239 17 1
                                    

*。Mohon maaf sekiranya ada typo dan ayat merapu..




Airel: mana agaknya dia sembunyi ye?

Daejung: hmm, kitorang tak tahu. Dia terus lesap macam tu je.

Airel: huh, kalau aku jadi dia mana aku akan pergi? Shen hyung....tak John.

Daejung: aku rasa kau kena fikirkan juga cara untuk lawan Songhwa. Kau tahu kan yang majlis korang tak sampai sebulan dah sekarang.

Airel: aku tahu, sebab itulah aku minta Songbyul carikan beberapa bukti yang perempuan tu macam sampah bukan permata.

Daejung: boleh harap ke?

Airel: tentulah, kau tengok ni. (tunjukkan fail kat laptop dia)

Daejung: bapaklah, semua ni dia ke yang cari?

Airel: mestilah. Kitorang bekerjasama untuk dapatkan bukti ni.

Daejung: jadi kau nak buat apa sekarang?

Airel: heh, aku akan............





°°°°


Songhwa: betul ke ni? Awak nak ajak saya keluar? (gembira)

Airel: mestilah, lagipun kita dah jadi tunang sekarang dan dalam masa 3 minggu lagi jadi aku nak kita mula semula hubungan kita. Ok kan?

Songhwa: sangat ok. Jadi pukul berapa nak jumpa dan awak nak berjumpa kat mana?

Airel: kita jumpa kat restoran XX dan jumpa dalam pukul 8 malam.

Songhwa: baik. (tutup panggilan) Aaaaaarh, tak sabarnya. Ini kalau pertama Jungyong ajak keluar. Maaf Seojun tapi awak tak sekaya dan berkuasa macam Jungyong. Apa² pun saya kena mandi lepastu terus bersiap tapi nak pakai baju yang mana ye? Yang seksi atau tertutup?


°°°°


Daejung: kau ajak dia keluar Yong?

Airel: mestilah, kenapa?

Daejung: tapikan dia tu.....

Airel: aku tahu, aku kena buat dia rasa yang aku dah mula tertarik kat dia. Macam k-drama, mula² kita buat² macam dah jatuh cinta dengan dia dan pada akhirnya dia akan jatuh dalam perangkap dia sendiri.

Daejung: kau bukannya pelakon tapi kau ada ciri² seorang pelakon.

Airel: betul kan. Aku dengar yang mak kandung aku seorang penyanyi sama macam aku dan Halilintar seorang pelakon.

Daejung: hmmm....

Airel: oh yer, mana Seunjung?

Daejung: dia ada kelas, mungkin kejap lagi dia akan balik. (tengok jam)

𝕄𝕚𝕤𝕤𝕚𝕟𝕘 𝕋𝕨𝕚𝕟𝕤 (𝐵𝑜𝑏𝑜𝑖𝑏𝑜𝑦 𝑉𝑒𝑟𝑠)Where stories live. Discover now