Selamın aleyküm, nasılsınız? İnşallah iyisinizdir.
Yorum yapmayı unutmayın.İyi okumalar 🩶
**
Dilay'dan
Cemre "Eee hadi ama bi karar verseniz artık!" Dedi. Geldiğimizden beri oyun mu oynasacak yoksa film mi izlesek karar vermeye çalışıyorduk.
Ki bana kalırsa oyun oynamalıyız!
Senem ayağa kalktı "Film her yerde izlenir kızlar bence oyun." Dedi, diğerlerinden ses çıkmayınca Cemre ve Senem oyun bakmaya gitti.
Senem elinde ki kutuyu sallayarak salona giriş yaptı. Melin "İnşallah güzel bi oyun seçmişsenizdir." Deid.
Senem gülümsedi "Merak etme çok güzel bi oyun, oyunumuz şöyle kızlar bu kutunun içinde kartlar var ve bazı hadisler yazıyor bizler de bunu hangi peygamberimizin söylediğini bulacağız." Dedi.
"Bu oyunu sanki kurs zamanını da oynamıştık dimi?" Dedim.
Cemre kafasını salladı "Ordan kalmaymış zaten bizim Senem'e hoca vermiş Senem de o zamandan beri saklıyor."
Bizler kuran kursunda tanışmıştık o zamandan beri de ayrılmadık bu oyunda bizim dinlenmeler' de oynadığımız bi oyundu.
Senem "şu an çokta kalabalık olmadığımız için sırayla kartları çekelim okuduğumuz hadisi bilmeye çalışalım." Dedi.
Herkes onayladıktan sonra ilk çeken Melin oldu.
"Gerçeği bilmelisiniz ve sadece gerçek sizi özürleştirir."
Cemre heyecanla öne atıldı "Hz. İsa dimi?"
Melin kafasını salladı "Hz. İsa'nın neredeyse bütün hadislerin biliyorsun dimi."
Cemre kafasını salladı "Evet zamanında çok araştırdım." Dedi.
Senem "O zaman Cemre hanım sizde bi çekin bakalım."
Cemre kartlarından birini çekti ve okumaya başladı:
"Ayıbın en büyüğü sende olan bir ayıpla başkasını kınamandır."
Cemre "Haydi cevapla bakalım Senem hangi Peygamber söylemiştir." Dedi.
Senem biraz düşündü, ardından cevap verdi "Hz. Ali olması lazımdı?" Dedi.
Cemre "çok kararsız kaldın net cep vermelisin."
Senem "Hz Ali son kararım." Dedi.
Cemre güldü "Eferim sana."
Senem Bana bakıp kartlardan birini çekti ve okumaya başladı.
Galiba sana soruyor?
Galiba öyle
"İyilik güzel ahlaktır; kötülük ise vicdanının rahatsız eden ve insanların bilmesini istemediği şeydir."
Gülümsedim sağ elimi kaldırıp sol göğsümün oraya koydum ve "Hz Muhammed Mustafa (s.a.s) söylemiştir." Dedim.
Bu sefer kartlardan birini çekerken imam ezanı okumaya başlamıştı.
Bakışlarım Meline döndü. "Namaz kılan yaşlıya severim, ama namaz kılan gence aşığım."
Melin gülümseyerek cevap verdi "Hz. Ömer ne de güzel söylemiş." Dedi.
Ezan gittiğinde Senem "bence bu hadisin üstüne hep beraber yatsı namazı kılmalıyız." Dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uzaktan Uzağa
Fiksi Umumİnsanlar ne hale girmişler? Daha doğrusu ne hale girdiğimizi görüyor musunuz? Eskiden hiçbir şey böyle değildi. Acaba düşünüyor musunuz eskiden nasıl olduğumuzu ya da şimdi nasıl olduğumuzu? Belki de aklınıza hiç gelmiyor bile. Ş...