"Biliyorum"
Babamdan bu yanıtı kimse beklemiyordu ne bilim gelip dövmesini evden kovmasını falan bekliyordum açıkcası.
"Nasıl yani?" İçime kaçmak üzere olan sesim herkesin merak ettiği o soruyu sormuştum.
"Babanı ne sandın aslanım sen," dedi göz kırparak. "Hatta demirle de ilişki içerisindesin." Gözlerim şokla açılmıştı bu adam müneccim boku mu yemişti? Ya da bu kadar şeyi nasıl biliyordu? Çok iyi sakladığımızı düşünüyordum..
"Onu nerden biliyorsun baba?" Aslının şok içinde sormasıyla baban onlara döndü "sizde benden sakladınız zaten!" Hepimize ayak üstü azar atıyordu.
"Eşek sıpası seni ne zaman yargıladım seni ben?" Bana kırgınca konuşmasıyla dayanamayıp yanına oturmuş, göbeğine sarılmıştım. "Çekindim sadece" derken affetmesini umuyordum çünkü babamın sinirli halinden çok tripli hali çekilmiyordu.
"Şimdilik birşey demiyorum sizinle sonra konuşacağım, iyi geceler." Geceye son noktayı koyarak salondan ayrılmıştı.
"Benim kocamda neler varmış öyle" dedi annem cilveli bir şekilde, kıkırdıyarak o da salondan çıktığında aslıyla gözlerimiz kocaman açılmış bir şekilde salonun kapısına bakıyorduk.
"Bu yaşta kardeş haberini kaldıramam." Aslının konuşması ile ona yastık fırlattım. "Sus be asıl ben birtane daha kaldıramam!" Yastığım kafasına çarpması ile oda bana fırlatmıştı fakat ıskalamıştı. "Git uyu cüce aslı" koşarak odama gittiğimde kapımı kapatmıştım.
Neler yaşamıştım ben?
En azından kötü bir tepki vermemişti dimi?sabah ağzıma sıçacakt, inşAllah annem yumuşatır..
*
Yataktan kalktığımda arkama doğru esnedim. Hayatım da güzel şeyler olmaya başlıyordu ve inşAllah bozulmazdı da.
Telefonuma gelen bildirimle elime almıştım, demirdendi.
Demiraşkım: günaydınn
Siz: sana da günayddınn
Demiraşkım: bugün buluşuyoruz değil mi?
Siz: tabi kii
Daha sana dün neler olduğunu anlatacağıım.
Demiraşkım: neler oldu bakalım?
Siz: söylemem buluşunca anlatacağım
Neyse ben kahvaltı yapacağım buluşacağımız zaman ara beni
Demiraşkım: afiyet olsunn
Ekranı kapattığımda yerimden kalkıp odamdan çıktım, elimi yüzümü yıkayıp mutfağa girdim. "Günaydın"
"Günaydın"
"Günaydın"
Annem ve aslı aynı anda bana cevap verirken babam hiç oralı bile olmamıştı, aslıya göz kırparak noluyor dediğimde olayı açıklamıştı. "Babam, bizle konuşmama kararı almış."
"Neden?" Masaya otururken sordum. "Senin hakkında sakladığımız şeyler içinmiş, küçücük kalbi buna çok kırılmış ve gönlünü almalıymışız." Aslı tane tane açıklama yaparken başımı salladım. Bir şekilde alırdım gönlünü.
"Anne bugün demirle buluşacağım." Çayları koyan annem onaylayan mırıltılar çıkarmıştı, babam köşeden öksürdüğünde bunun bir uyarı olduğunu anlamıştım.
"Babamdan izin alacaktım da mâlum o benimle konuşmuyor." imalı sesimle babamın göz ucuyla bana baktığını görmüştüm.
"Git bari" derken sesini isteksiz çıkarmaya çalıştığını fark etmiştim, gülmemek için dudaklarımı birbirine bastırırken kahvaltımı etmeye başlamıştım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Karşı Komşu / BxB
РазноеYeni taşınan karşı komşusuna görür görmez aşık olacağını oda hesaplayamamıştı