6.

482 21 21
                                    

Badend in het zweet word ik wakker. Het achtervolgt me.

~

Een nieuwe ochtend is aangebroken. De bel voor het ontbijt luidt. Elke ochtend 8:00 uur ontbijt. Ben je te laat? Pech voor jou.

Kim zit voor mij aan tafel. Ze zit te stoken tussen Thijs en Dana. Die twee hebben dus een relatie en zijn behoorlijk klef met elkaar. Kim is absoluut de grootste bitch van alle meiden hier.

"Hey Matthyas, ik hoorde dat de politie hier was omdat jij je niet hebt gedragen. Ga je weg hier? Beter wel, want je maakt de sfeer niet beter." Roept de bitch ineens naar mij. Roderick zou nu zeggen dat ik het moest negeren, maar daar heb ik geen zin in. "Praat er iets tegen mij? Ik hoor alleen een irritante piep in mijn oor." Max, degene met wie ik hier het meest omga, moet lachen. Ook van andere mensen hoor ik wat gelach.

Voor even lijkt het voorbij. Maar dan opeens hoor ik weer die kutstem van haar: "Wie stemt er hier dat Matthyas weg moet?" Een paar van die meelopertjes van haar steken hun hand op. "Het zou wel beter zijn. Misschien moet je jezelf maar laten verdrinken voor je in je eigen problemen verdrinkt." Nu is het genoeg.

Met een ruk sta ik op. Mijn stoel valt naar achter. Zodra ik achter haar sta, geef ik een ruk aan haar haar. De extensions vallen van haar hoofd  af. Met een gil vliegt ze naar achter. Niet veel later liggen ook twee van haar nagels en beide nepwimpers op de grond. Het duurt even maar uiteindelijk trekken Max en Stijn me van haar af. Niet veel later staan er twee begeleiders in de eetzaal.

Ze hebben alles gehoord. Tenminste alles van die bitch. Naar mij luisteren ze niet eens.

"Nu is het genoe-" Snauwt Leroy naar mij. "Laat mij maar even." Een onbekende stem komt dichterbij. Leroy en de andere begeleider, waarvan ik niet eens de naam weet, kijken verbaasd om en stappen opzij. Ze kijken hoe een relatief jonge man met baard naar binnen stapt. Hem ken ik nog niet. Vast weer een nieuwe begeleider.

"Jongens wat staan jullie daar nog? Ik zei dat ik het wel zou oplossen, hup weg met jullie!" Blijkbaar heeft deze man een hogere functie, want ineens zijn beide begeleiders weg.

~

Weer zit ik in het kamertje. Dit keer zonder Roderick of Daan, maar wel met een nieuwe psycholoog. Oh ja en met Leroy en die andere gast. Die twee vinden zichzelf blijkbaar ook erg belangrijk, vooral Leroy, want hij begint ineens streng tegen mij te praten.

"Als het aan ons lag, was je nu allang verdwenen jonge man! Twee keer in één week iemand aanvallen! Dat tolereren wij niet. Maar je hebt geluk, hij wilde je nog een kans geven." Wordt er, wijzend naar de nieuwe psycholoog, gezegd. Alsof mij dit nog interesseert. Misschien is het wel beter als ik hier weg ga. Al deze mongolen begrijpen mij toch niet en doen niet eens hun best om mij te laten praten, om te luisteren naar mijn kant van het verhaal.

"Leroy het is genoeg zo! Laat ons nou maar even alleen." Mijn blik gaat van de nieuwe naar de begeleiders en weer terug. Deze man heeft invloed!

~

"Gekke manier van kennis maken dit. Maar ik zal me even voorstellen. Ik ben meneer De Graaf, maar je mag me ook Raoul noemen. Psychologie gestudeerd en hoop hiermee mensen zoals jij te kunnen helpen."

----------------------------------------------------------

2 delen op 1 avond🤭

Donker // BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu