كانت الاجواء مضطربه للغايه....الكثير من حالات الطوارئ بهذا اليوم...وكان الاكثر اضطرابا هذه الغرفه
غرفه العمليات الرابعه....
الدكتور: اتصرفوووو محتاجين نقل دم ليها ضروري البت هتموت....
جرت الممرضات الي الخارج لتحضر هذه الفصليه النادره من بنك الدم ولكن لسوء الحظ لم يكن هنا سوا كيس واحد فقط بهذه الفصليه B-
الممرضه: دكتور دكتور للاسف مفيش غير لتر واحد... هنعمل اي؟؟
دكتور: لازم متبرع بالدم ضروري والا.....
خرجت الممرضه للخارج لتجد عبدالرحمن يقف والقلق علي وجهه يبكي بشده
عبدالرحمن للممرضه: بنتي بنتي كويسه طمنيني والنبي عليها...
الممرضه: محتاجين نقل دم ليها ضروري..
عبدالرحمن: خدو دمي كله... بس هس تعيش والنبي.
الممرضه: انت باباها... فصيله دمك اي..
عبدالرحمن: A+
الممرضه: للاسف مش هينفع... مامتها فين محتاجين نشوف فصيله دمها اي حد من القرايب يكون B-
عبدالرحمن وهنا تذكر ان ادهم يمتلك فصيله الدم التي تلقب بالمتبرع العالمي O- فتحدث باندفاع
عبدالرحمن: تنفع O-صح...
الممرضه بسرعه: اه طبعا تنفع اوي بس هو فين.
عبدالرحمن: هتصل بيه دلوقتي وهيجي..
الممرضه: بسرعه لو سمحت...
جرت مسرعه تسأل كل من بالمستشفى اذا كان يمتلك تلك الفصليه...
________________________________
بنفس التوقيت كانت تدخل الاسعاف قادمه من مركز الشرطه...
دكتوره: حصلها اي...
العسكري: وقعت وهي ف الزنزانه واغمى عليها...
دخل الدكتور ليجرى الكشف عليها...
بعد عشر دقائق...
ناديه بألم: ااااه دماغي هتنفجر... انا فين...
الدكتوره: الحمدلله علي سلامتك... انتي ف المستشفى متخفيش...
ناديه: ليه اي الي حصل...
الدكتوره: حصلك انهيار عصبي مفاجأ تقريباً كدا عقلك كان بيفكر ف حاجه كبيره...
بكت ناديه بألم ووضعت يدها على قلبها: اااااه نار مش عايزه تطفيييي اااااه ي قلبي....
الدكتوره بمواساه: ممكن تحكيلي حصل اي ممكن اقدر اساعدك....
ناديه وتذكرت كلام الممرضه من 19سنه ايضا انها ستساعدها فزادت بالبكاء: تساعديني ايييي انا مينفعش اعيش اصلاااااا انا مستحقش اعيييش..
الدكتوره: حرام عليكي متقوليش كدا... دا ربنا اسمه الغفور... والرحيم يعني مهما يكون ذنبك هيغفر وهيرحمك...
ناديه: انا ضيعت كل حاجه....شبابي وعمري وحياتي... حتي... حتي بنتي ضنايه الي ربنا رزقني بيها.... رمتها ف الشارع بس والله كنت بحميها والله كانت هتموت لو سبتها معايا...
الدكتوره بعدم فهم: ممكن تهدى دلوقتي طيب انا طلبت من العسكري تفضلي هنا انهارده...
ناديه: انا دمرت كل حاجه خلاااااص ربنا بيعاقبني ع الي عملته فيها رمتها ف الشارع.
هنا علت اصوات المايك بالمستشفى بصوت عالى
(نرجو من جميع الموجودين بالمكان اذا كانت فصيله دم احدكم B-او O- ان يتقدم فورا الي بنك الدم فهناك مريضه تحتاج لنقل دم ضروري بغرفه العمليات....انقذو وعد عبدالرحمن الحريري...)
نزلت الصدمه علي ناديه مره اخرى وكأنها صاعقه من السماء....لم تنطق بكلمه فقط قطع بكائها واحتلت الصدمه ملامحهااا
الدكتوره: يعيني ي بنتي B-او O-صعبه اوي تلاقي حد وكمان ف العمليات يعني مفيش وقت اكتر من نص ساعه ممكن....
زادت الصدمه ملامح ناديه عند سماع هذا فورا تحركت من مكانها ولكنها لم تستطع.... امسكتها الطبيبه...
الدكتوره: انتي رايحه فين... لازم ترتاحي... انتي مجنونه..؟
ناديه: ابوووس ايدك ابوووس ايدك سبيني انا هروح بنك الدم ابووس ايدك...
الدكتوره: تروحي بنك الدم اي...انتي تعبانه...
ناديه ببكاء: انا لازم اروح انا فصيله دمي نفس الفصيلهB- ابوووس ايدك لازم الحقها ضروري...
رق قلب الطبيبه لناديه وبكائها ولهفتها فوافقت ولكن لن تتبرع بكثير من الدم فهي مريضه ايضاا...
تحركت معاها الي بنك الدم...لتتبرع بدمها الي وعد وهي تحمد الله انها ستحاول واخيرا ان تفعل لها شيء جيد بهذه الحياه....
____________________________
وعند عبدالرحمن اتصل كثيرا بادهم لكنه لم يجيب اطلاقا عليه ف اتصل بمادلين...
مادلين: سيدي اقسم لك انني لم اجده باي مكان...
عبدالرحمن: مادلين... وعد هتموت لو مجاش دلوقتي..
مادلين: انني ابحث عنه بكل مكان ولكني لا اعلم اين هو اطلاقا...
عبدالرحمن بتفكير: انا عرفت هو فين...
املى عبدالرحمن اليها عنوانا لتذهب مادلين الي هناك فورا...
_________________________________
بعد دقائق كانت تمر بمعجزه وكأنها ساعات يصرخ الطبيب معدتش وقت فاضل 7دقائق بس....
هنا دخلت الممرضه والفرحه علي ملامحها..
الممرضه: لقينا الفصيله لقناااها....
الدكتور: بسرعه هاتي اكياس الدم...
احضرت الممرضه لتران من الدم اليه....
الدكتور: لسه محتاجين دم كمان...
الممرضه: بس للاسف الي اتبرعت واحده من المرضي ودكتوره نجوى قالت انها مش هتقدر تتبرع باكتر من كدا...
الدكتور: لازم تتبرع اتصرفي....
خرجت الممرضه تجري مره اخري...
عبدالرحمن: ها ي بنتي الدم كفايه...
الممرضه: للاسف محتاجين تاني... عشان هي نزفت كتير اوي...
عبدالرحمن: طب وبعدين...
الممرضه: هنحاول مع المتبرعه تاني... هي تعبانه بس يمكن توافق...
عبدالرحمن: انا جاي معاكي لازم اقنعها...
»««««»»»»»»««»«»«»«»««»»«»»««
وعلي الجهه المقابله كان يجلس علي حافه هذه الهضبه وينظر الي صورها وصور لهما سوا...
جائت امامه صوره لهما عندما كانوا بالسياره بعد خروجهم من قسم الشرطه....
__________فلاش باك________
وعد بمرح: ادهم تعرف اننا ملناش غير صورتين بس سوا تقريباً لما كنا ف الشاليه بتاعك...
ادهم: اه عارف عندك ع الفون...
وعد: ياااه واحنا ف العربيه كدا ومشغلين عمرو دياب جه ف بالي البوست بتاع الفيسبوك الي بيكتبو فيه انا وانت ومشوار طويل واغنيه بحبهاا..
ادهم بحب: اممم واشمعنا انا وانت...
وعد بتوتر: لا دا البوست الي بيقول مش انا...
ادهم بابتسامة: هعمل نفسي مصدق...
وعد بغضب: بس كتك داهيه وانت زي القمر كدا..
ادهم بضحك: مانا عارف اني زي القمر عشان كدا مش منزله عينك من عليا...
وعد: تعرف حاجه بقا انت عامل زي اي...
ادهم: اي..
وعد: عامل زي لما تاكل رز بلبن وبعدين صنيه بسبوسه وبعدين كريم كراميل وبعدين تشرب عصير قصب...
ادهم: اي دا اي العك دا كل دا سكر...
وعد: بالضبط اهو انت بقا عامل كدا بالضبط حلو بزياده لدرجه انك بتموع النفس تحس ان الواحد عايز ياكل بعدك مخلل
ادهم بغضب: تصدقي انا غلطان اني بخرج واحده زيك...
وعد: انت زعلت ي دومي دومي انت...
ادهم بضحك: ادهم بيه الحريري بقا دومي دومي والله انا مهزأ نفسي معاكي هههه
وعد: طب اي رايك ناخد صوره لينا سوا كدا... يلا يعم ابسط هتتصور مع احلى بنت ف مصر... 🌚
ضحك ادهم ف اخذت وعد العديد من الصور لهما...
___________باااك_________
ادهم ببكاء: ليه كدبتي عليا... ليه ي وعد انا عملتلك اي انا كنت بخاف عليكي اكتر من نفسي.. حرام الضربه تيجي منك انتي... دا انا خلاص كنت قربت اصدق ان لسه في حب بجد... رجعتي ليا الحياه من تاني بعد ما كنت عايش زي الحجر بقيت بحس وبخاف وبغير عليكي اووي.. حتي وانتي بعيده عني وزعلان منك نفسي اجي احضنك واعاتبك بس انتي فين بقا... فييين ي وعد....
هنا سمع صوت مادلين: بغرفه العمليات...
التف ادهم اليها ومسح دموعه بسرعه: مادلين...؟
مادلين: انها بغرفه العمليات... تفقد الحياه...
ادهم بعدم فهم: هي مين... ؟
مادلين: وعد الم تكن تسأل عنها؟ انها بالمستشفى بغرفه العمليات ي ادهم ان لم تسرع اليها الان اقسم لك ستندم الباقي من عمرك عليها...
ادهم بصدمه: انتي بتقولي اي..؟ اكيد دي كدبه جديده ولعبه من عمي او منها العادي يعني..
مادلين: اقسم لك ي ادهم انها بين الحياه والموت حصل حادث لها وفقدت الكثير من الدماء وفصيله دمها نادره ولم نجد متبرع...
ادهم بصدمه ولم ينطق بكلمه لتتابع مادلين بصراخ: هل ستظل ثابتا كالحجر هي اعطتك الحياه بحبها والان تريد منك الحياه ايضا... تحرك ايها الاحمق......
عاد ادهم من شروده وفورا ركب سيارته وانطلق بها اليها...
فورا وصلت اليه رساله من مادلين باسم المستشفى..
مادلين واخذت تحدث نفسها: للعشق دلائل ايها الادهم...
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
كان يقود سيارته بسرعه اشبه بالصاروخ حتي انه كاد ان يفعل اكثر من 5حوادث...
لم يكن بباله شيء سواها... يتألم قلبه بشده هل سيفقدها حقا..؟ نعم هي مخطأه وانه يريد ان يعاقبها بشده ولكن لا يريد خسارتها ابدا....
وبعد عده دقائق وصل ادهم فورا الي المستشفى كان يجري بكل قوته حتي انه لم يأخذ اكثر من دقيقتين حتي وصل الي غرفه العمليات...
لكنه لم يجد سوا مارك وعلياء...
ادهم بسرعه وقلق حتي ان انفاسه كادت ان تنقطع..
ادهم: وعد... وعد فين... هي كويسه صح..
نظر مارك الي اسفل بينما علياء بكت بشده...
ادهم بصراخ: ردوووووو علياااااااا واااااااعد فييييييين....
علياء ببكاء: جوا... جوا ف العمليات...
جائت الممرضه وهي تجري وتتحدث...لازم نلاقي متبرع لدم بسرعه خلاص البنت هتموت...
وقعت الصدمه علي ادهم وكأن مبني سقط فوق رأسه...
ادهم بسرعه: انا انا... هتبرع بكل دمي حتي بس هي تبقا كويسه...
الممرضه: فصيله دمك اي ي استاذ..
ادهم بسرعه: O- ممكن انقل دم لاي حد...
الممرضه بصدمه: طبعا ينفع يلا...
جرى ادهم معاها بسرعه حتي بنك الدم واتبرع بدمه لها واكثر ايضا حتي انه اخبر الممرضه ان تأخذ كيس زائد من دمائه احتياطيا...
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عاد ادهم بعد قليل ووجد عمه يجلس والصدمه علي ملامحه...
نظر اليه ادهم ولم يعلق ولكن عبدالرحمن فورا تقدم نحوه واحتضنه بشده واخذ يبكي....
عبدالرحمن: وعد... هتموت ي ادهم وعد خلاص...
ادهم بصراخ: لااااااا مش هتموت مستحيل...
عبدالرحمن: والدم الي محتاجاه..
رفع ادهم ذراعه لعبدالرحمن ف راى هذا اللاصق الطبي فعلم انه تبرع بدمه لها...
احتضن عبدالرحمن ادهم بشده...
عبدالرحمن: شكرا شكرا اووي ي ادهم مش عارف اقولك اي..
ادهم وهو يبتعد: هتقولي الحقيقه من اولها...
عبدالرحمن بحزن: هقولك كل حاجه بس لما وعد تفوق بالسلامه...
_______________________________
بعد عده ساعات...
الدكتور بابتسامة: الحمدلله انسه وعد بقت كويسه جدا.. وهي دلوقتي نايمه ف اوضتها هترتاح شويه ممكن تدخلو ليها كمان ساعه مثلا...
عبدالرحمن: الحمدلله الحمدلله الف حمد وشكر ليك يارب...
ادهم فورا سجد حمدا وشكرا لله ودمعت عيناه بشده..
هنا جائت مادلين...
مادلين: سيد عبدالرحمن لقد قمت بتأجيل حفله الشركه الثانويه ليومان...
عبدالرحمن: تمام ي مادلين... وعد بقت بخير الحمدلله
مادلين: لقد علمت من التمريض...
نظرت الي ادهم ثم اكملت: هل انت بخير...
ادهم بابتسامه: بخير...
ابتسمت مادلين ثم اكملت: سأرحل الان الي الشركه ف مراد قادم وهكذا لم يعد احدا بالشركه... هيا مارك..
ادهم بغضب: وسي زفت دا جاي ليه...
مادلين باستفزاز: ليطمئن علي موظفته المفضله
نظر ادهم بغضب لتفر هاربه هي ومارك...
_____________________________
تحرك عبدالرحمن وادهم الي غرفه وعد التي نقلت اليها وعند وصولهم صدم ادهم مما راى...
كانت ناديه تقف امام ازاز غرفتها تنظر اليها وهي تبكي بشده والم وتمسك بها طبيبه...
ادهم بدهشه: انتي بتعملي اي هنا...
عبدالرحمن: بس ي ادهم سبها انا هفهمك كل حاجه
ادهم بغضب: تفهمني اي دي مرات هولاكو... يعني لازم تكون مرميه زيه ف السجن...
ناديه ببكاء: كفايه بقا كفايه والله حرام كدا
دكتوره نجوي: بعد اذنك ي استاذ انت وهو مش من حق حد يكلم المريضه بتاعتي بالشكل دا
ادهم بغضب: مريضه اي دي مجرمه مش مريضه..
ناديه: والله انا مظلومه والله انت مش عارف حاجه خالص...
عبدالرحمن: كفايه ي ادهم كفاااايه
كاد ادهم ان يتحدث ليسمع صوت الممرضه...
الممرضه: انسه وعد فاقت لو تحبو تدخلو ليها بس ياريت منتعبهاش..
فورا التف ادهم الي الباب ودخل بحماس واقترب منها سريعا...
وعد بهمس: ا.. ادهم... انا مش بحلم صح... انت..
ادهم ببكاء ودموع اول مره تراها وعد: هووص هووص انا جنبك بس متتكلميش..
وعد ببكاء: انت هنا صح... انا مش بحلم..
امسك ادهم يدها بحنان ومسح علي شعرها المنساب وتحدث بمرح رغم دموعه: هووص انا جنبك اهو وبعدين خلي بالك هتتعاقبي علي شعرك الي باين دا..
ابتسمت وعد ونظرت اليه: مسامحني...
نظر اليها ولم يعلق فبكت...
وعد: اقسم بالله انا..
قاطعها ادهم: مش وقته ممكن ارتاحي انتي دلوقتي.
اقترب عبدالرحمن ببطيء وهو يبكي: الف سلامه عليكي ي قلبي..
وعد بهمس: بابا.. اقصد عبدالرحمن بيه..
عبدالرحمن: هووص بابا بابا بس مفيش عبدالرحمن بيه.. انتي بنتي وهتفضلي بنتي يمكن مخلفتكيش بس ربيتك وكبرتك وعلمتك كل دا ومبقاش ابوكي ازاي..
ابتعد ادهم لعلياء التي اقتربت وتحدثت بمرح رغم دموعها: كدا برضو ي دودو تقلقينا عليكي بالشكل دا..
وعد وهي تمسك يدها: انا كويسه اهو ي لولو مفيش حاجه..
اما ادهم خرج يبحث عن ناديه ولكنه لم يجدها...
عاد الي الغرفه واغلق الباب...
وعلي الجانب الاخرى كانت تقف ناديه تبكي وهي تمسك يد نجوي....
نجوى: مدخلتيش تطمني عليها ليه..
ناديه: ادخل فين بس دي لو عرفت اني امها... ممكن يحصلها حاجه من الصدمه..
نجوي: بس حرام عليكي كدا هي لازم تعرف..
ناديه: هتعرف بس لم تقوم بالسلامه...
__________&____________&_______
ظل الجميع بغرفه وعد ومعاها.....
كان ادهم يجلس وهو ينظر اليها فقط وهي كانت تبادله النظرات بين الحين والاخر وعبدالرحمن يراقبهم في صمت وتتحدث علياء بمرح لتخرج الجميع من هذا الجو الكئيب...
علياء: اسكتي ي بت ي وعد اما انا عملت حته حركه..
وعد: ها عملتي اي تاني مانتي مصايبك مش بتخلص..
علياء بحزن طفولي: ظووووولم انا هاديه وكيوت خالص..
وعد بضحك: طبعا طبعا... ها عملتي اي..
حكت علياء ما فعلته مع علي وهاتفه الذي تحطم الي قطع صغيره...
وعد بضحك: يخربيتك قولتيله المجنونه دي تبقا امك
علياء: يحمد ربنا اني قولتلك كدا دا لو سمع الي ف خيالي كان واداني القسم
ادهم بضحك: واحد ان مش وعد بس هي الي مجنونه وصحبتها كمان...
علياء بضحك: تقول اي بقا اتلم تنتون علي تنتن ههه
وعد: يخربيتك انتي كدا بتشتمينا... ومين بقا الانتن..
علياء مصتنعه الجديه: عيب عليك ي ابو صلاح اكيد انتي الانتن يعني
ضحك الجميع علي علياء... هنا دخل مراد وتحدث بمرح...
مراد: ضحكوني معاكم..
ادهم بغضب: لا ما الضحك خلص لما انت جيت..
كاد مراد ان يتقدم حتي صرخ ادهم به.
ادهم: براااااااا
نظر الجميع الي ادهم بدهشه... حتي مراد لم يستوعب. حتي وقف ادهم واخرجه واغلق الباب.. ثم توجه الي وعد وسحب غطاء كان علي الكرسي ووضعه علي راسها...
ادهم بغضب: علياء دبوس
فورا اعطته علياء: اتفضل..
امسكه ادهم ووضعه لها تحت نظرات الخوف والتوتر من وعد...
ثواني واتجه الي مكانه مره اخرى...
طرق مراد الباب..
ادهم وهو ينظر الي هاتفه: ادخل...
دخل مراد وعلي ملامحه نظرات الاستغراب...
همست علياء: اصل الاوضه كانت متبهدله..
تقدم مراد نحو ووعد ووضع زهور حمراء بجوارها..
وتحدث بابتسامه: الف سلامه عليكي ي قمر...
تنحنح ادهم بغضب لتظر اليه وعد..
وعد: شكرا ي مراد...
ادهم: احم احمممم
وعد: اقصد ي مراد بيه..
ابتسم ادهم وعيناه مثبته علي هاتفه...
كاد مراد ان يجلس ولكن اوقفه ادهم...
ادهم: بيقولو زياره المريضه بتكون خفيفه مش كدا ولا اي ي مراد...
مراد: اه طبعا...
ادهم: اصل شيفك هتقعد يعني... لالا ميصحش يلا يلا... تحرك ادهم الي مراد واخرجه من الغرفه واغلق الباب بوجهه...
ثم نظر اليهم تحت صدمتهم وتحدث: اي دمه تقيل علي قلبي... نرجع لموضوع علياء كنتي بتقولي وعد الانتن صح...
ضحك الجميع
نظرت اليه وعد لينظر اليها ثم غمز لها ف ابتسمت بخجل....
لاحظ عبدالرحمن ليتحدث: بقولك ي علياء انا دماغي هتفجر ي بنتي ما تيجي معايا ننزل نجيب قهوه من تحت...
فهمت علياء لتتحرك وتمسك بيد عبدالرحمن بيه بانجچه يلا ي عبده...
وعد بمرح: الله الله دي فيها عبده كمان..
علياء: اسكوزمي... اه اسكوزمي دي عبده حبيبي هنتجوز الشهر الجاي وهبقا مرات عمك ي ادهم بيه وامك ي انتن هانم..
وعد: ادهم هات المخده دي كدا...
فهمت علياء ان وعد ستضربها لتجري الي الخارج وهي تصرخ: اجري ي عبده..
وعد بصوت عالى لها: اسمها اركب ي عبده
ادخل علياء رأسها: نينينينيني اركب اعبده ننينيننيني
ضحك ادهم بشده عليهم: اقسم بالله مجانين عيب ع الخمار والحجاب ي هبله انتي وهيه
عبدالرحمن بمرح معهم: استني ي بت عشان اركب مانا عبده بقا
خرج الاثنان تاركين وعد وادهم بالغرفه....
كانت تنظر امامها حتي تهرب من عيناه... لكنه مثل اللامبلاه وعدم الاهتمام.. ونظر الي هاتفه..
وعد: انت بتعمل اي...
ادهم: ولا حاجه بحجز تذكره سفر...
وعد بصدمه: سفر... سفر اي..
نظر اليها ثم اكمل ببرود: سفر الي هو بتاع الطياره دا عرفاه...
وعد:طيب ليه...؟ ومسافر فين يعني؟ وهترجع امتي؟
ادهم: اممم ليه دي اكيد انتي عرفاها.. فين راجع المانيا... هرجع امتي... مش راجع تاني...
وعد بشهقه وصدمه: ادهم لو عشاني انا هخرج من حياتك خالص بس والنبي متسافرش...
كان قلبه يألمه بشده يريد ان يحتضنها ويخبرها انه يتألم وكاد ان يموت خوفا عليها...
ادهم مصتنع البرود والصلابه رغم حطام قلبه: عشانك عشانك اي انتي فاكره اني هسافر عشانك لا انتي مش فارقه معايا اصلا انا مسافر عشان نفسي ياريتني ما رجعت اصلا ياريتني ما شوفت كدبكم عليا...
وعد ببكاء: طيب بص انا ممكن اعمل اي حاجه بس متمشيش لو سمحت انا الي غلطانه ف كل حاجه عبدالرحمن بيه ملوش ذنب تسيبه دا بيحبك اوي
ادهم: الي بيحب مبيكدبش الي بيحب مش بيمثل الي بيحب مش بيبعد الي بيحب..
اكملت هي بصراخ: مش بيخون...
نظر اليها بعدم فهم..
ادهم: ومين الي خان
وعد: ولا حاجه يمكن انا برضو الي خونت...
ادهم: تقصدي اي..
وعد: يعني زي مانت غلطت وجبت واحده زباله شقتك والله اعلم اي الي حصل انا كدبت كدبه صغيره وغصب عني اقسم بالله غصب عني
ادهم: انتي مش فاهمه حاجه برضو..
وعد : ولا انت فاهم حاجه... بص ي ادهم ولا اقولك ي ادهم بيه انا طول عمري حياتي صعبه اوي.. وانت متعرفش حاجه عنها... وانا اسفه لو كنت سببت ف اي مشاكل ليك بس ياريت تستنا مش عشاني عشان عمك انا كدا كدا هختفي من حياتكم...
ادهم: تختفي ازاي هتروحي فين..
وعد: ارض الله واسعه...
ادهم: مينفعش ...
وعد: ليه...
ادهم بتوتر: لازم تحضري الحفله بتاع الشركه بعد كدا اعملي الي عايزاه..
وعد: اذا كنت انت مش هتحضرها ومسافر..
ادهم: عادي انتي بنت عبدالرحمن بيه..انا مجرد شريك..
وعد باستفزاز: اممم صح معاك حق لازم احضر انا كمان وعدت مراد...
ادهم بغضب: مراد؟؟
وعد باستفزاز: اه انت سافر مش مهم مراد موجود...
ادهم: والله... طب انا مش مسافر بقا غير بعد الحفله..
وعد: لالا سافر مراد هيقوم بكل حاجه مكانك.. وبعدين لطيف جدا بصراحه...
ادهم: عجبك
وعد: وميعجبنيش ليه... وسيم وناجح و..
لم تكمل كلامها لانه حطم الفنجان الذي كان بيده من قوه ضغطه عليها...
وعد بصراخ: ااااادهم انت كويس...
ادهم بغضب والدماء تتساقط من يده: ملكيش دعوه انا كويس متتحركيش من مكانك...
كاد ان يخرج ثم نظر اليها.. بتحدي واكمل....
ادهم بتحدي: نتقابل ف الحفله ي انسه وعد...
يتبع....
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رايكم الروايه قربت تخلص متنسوش الفوت 🥺🤎
أنت تقرأ
أنتِ وعدي
Fantasyباحدى الليلي البارده ومع هدوء الليل كانت بدايه حياه لهذه الفتاه التي تعجز الكلمات عن وصفها، انه يوم ميلادها الاول واول ليلي تقضيها بحياتها بهذا العالم، فتاه غايه بالجمال عيناها تمتلك صفاء مياه البحر ونقاؤه رموشها كثيفه ترتفع اعلي زرقتاها، تمتلك بشره...