Bodrum Katı

15 19 0
                                    

Bodrum katı, evin en karanlık ve gizemli bölümüydü. Sadece az ışık alan bu bölümde, yıllardır kullanılmamış eşyalar ve unutulmuş anılar yer alırdı. Ev sahibi olan Ayşe Hanım ve oğlu Burak bu evde yalnız yaşıyorlardı. Ayşe Hanım bu evdeki bodrum katını hiç kullanmazdı. Çünkü o da, buranın üzerinde bir türlü açıklanamayan bir korku atmosferi hissederdi. Fakat, Ayşe Hanım'ın oğlu Burak, bu korkuyu bir türlü anlamazdı ve bodrum katına da oldukça meraklıydı.

Bir yaz günü, Burak oyun oynamak için evde yalnızdı. Dışarıda arkadaşlarıyla oynamayı tercih etse de, hava şartları sebebiyle evde vakit geçirmek istemişti. Evin her köşesini keşfettiği bir sırada, bodrum katının kapısının önünde durdu. İçindeki merak hissiyle kapıyı yavaşça açtı ve karanlık koridora doğru adımını attı.

Koridorun sonunda, eski bir ahşap dolap durmaktaydı. Burak, bu dolabı incelemek için yanına yaklaşmayı düşündü. Dolabı açtığında ise içindeki eski eşyalar ve tozlu defterlerle karşılaştı. Defterlerin birini eline alıp  sayfalarını karıştırmaya başlarken sayfalar arasında, eski bir ailenin günlükleri olduğunu fark etti.

Burak, günlükleri okumaya başladığında, eski bir ailenin yaşadığı korkunç olayların olduğunu öğrendi. Günlüklerde, aile üyelerinin birer birer kaybolduğu ve bodrum kattan tuhaf seslerin geldiği anlatılmaktaydı.

Burak, bu hikayeden korksa da, içindeki merak daha da büyüdü ve bodrum katını  derinlemesine keşfetmeye karar verdi. Pislik içinde kalmış bodrumda örümcekler ağlarının örmüş olduğu yerden geçip koridora gelince başka bir oda karşısına çıktı. Bu oda, bodrum katının en karanlık ve ürpertici bölgesiydı. Tarif edilmeyecek kadar kötü bir koku gelmeye başlamıştı. Burak, odanın içindeki hava değişikliğini hissetse de vazgeçmedi.

Birden, tuhaf bir ses duyar gibi oldu ve odanın içinde bir varlık olduğunu hissetti. Arkasında bir şeyin sesi gelmekte olduğunu hatta çok yakınında olduğunu düşündü. Korkuyla geri çekilirken, karşısında kocaman ne olduğunu bilmediği bir şey belirince kaçmaya çalıştı. Fakat, kendini hareket edemez bir şekilde olduğunu, kaçamacağını anladı.

Karanlıktaki varlık, yavaşça ona doğru yaklaşırken, Burak tüm cesaretini toplayıp bağırdı. Bu bağırış, evin diğer odalarından duyuldu ve Ayşe Hanım hızla bodrum kata doğru koştu.

Ayşe Hanım, bodrum kata indiğinde, oğlunun karanlığa doğru bakmakta olduğunu ve oraya  bağırdığını görünce oğluna doğru yaklaştı.

Ayşe Hanım'ın elinde tuttuğu feneri etrafta gezdirirken oğlunun bağırışlarına bir anlam veremedi. Burak, annesine sarıldı. 

O, korkuyla titrerken, Ayşe Hanım konuşmaya oğlunu rahatlatmaya çalışıyordu. Bodrum kapısını kitleyip yukarı çıktılar.

Gece olduğunda uykusu gelmediği için yatağından doğrulup pencere kenarında oturmaya ve gökyüzünü seyretmeye başladı. Biraz sonra uykusu gelmişti, yatağına geri döneceği sırada masadakilere göz gezdirirken bu sabah bodrum katında bulduğu defterlerden bir başkasını görünce şok olmuştu.

Burak, şaşkınlıkla defteri masadan alıp tekrar sayfalarını karıştırmaya başlar. Defterin sayfalarında, bodrum katındaki korkunç olayların daha da derinleştiğini ve ailenin birbiriyle olan ilişkilerinin de sorgulanması gerektiğini fark eder.

Günlüklerde, ailenin babasının zamanla tuhaf davranışlar sergilemeye başladığı ve aile üyelerine zarar vermeye başladığı yazılmaktadır. Geceleri asla uyumadığını, bahçedeki ağaçlara doğru gidip orada saklandığını ve sabah ezanında geri döndüğü yazıyordu. Burak, bu olayları okurken içinde bir tedirginlik hissi uyandı ve annesinden yardım istemeye karar verdi.

Ertesi sabah, Burak annesine defteri gösterir ve ona olanları anlatır. Ayşe Hanım, endişeyle defteri inceler ve ailelerinin geçmişindeki yaşadıklarını görünce defteri alıp tekrar bodrum katına götürür. Buldukları yere geri koyar ve kapıyı kitleyip oğluna bir daha bodrum katına inmemesi gerektiğini söyler.

O günden sonra oğlu bodrum katına bir daha inmemeye söz verir. O gece bir şey yaşanmasa da ertesi günün gecesinde masasında bir bodrum katında gördüğü bir başka defteri bulur.

Gece Yolculuğu: Kayıp Ruhlar ŞehriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin