İyi okumalarr bacolaar😽
-----------
Hızlıca tek elimle aykabımı giymeye çalışırken annemin ağzıma sokmaya çalıştığı ekmeği de bir elimle ittiriyordum.
"Anne geç kaldım zaten çeksene şu ekmeği agzımdan ana."diye anneme yakarıyordum. Hem beni uyandırmaya unutmuştu hem de bana kızıyordu.
Annemin iş saati ile benim okul saatim çakıştığı için aynı anda kalkıyorduk. O yüzden alarm kurmuyordum.
"Ayol sana bin kere dedim dimi babanı uğurladıktan sonra uyuya kalıyorum bazen, alarm kur diye, hiç beni dinleyen kim zaten." Dedi annem. Babam mühendist olduğu için sabah erkenden şantiyeye giderdi.
"Anne sonra sesten beril uyanıyor diye kızıyorsun ne yapayım ya!" Bir yandan hala annemi ittirmeye çalışırken diğer yandan da konuşmaya çalışıyordum. "Ya yavrucugum şu ekmeği al bari vallaha gönlüm rahat olmaz hadi." Dedi. Bıkınlıkla elime tutuşturduğu sandviçi alıp yanaklarından öperek koşar adımlarla çıktım binadan.
Bir yandan ekmeğimi kemirirken bir yandan da bizimkilere geç kalacağım için yok yazdırmasınlar diye uyarıyordum. Hızlı adımlarla okula doğru ilerlerken arkamdan birimin ıslık çaldığını duydum ama sanki danaya çalınan ıslığa benziyordu.
"heyt, pişst, lan dursuna öööğğ" giderek iğrençleşen insan vari seslere dayanamayarak arkamı dondum.
Dönmemle tanıdık üçlüyü görmem bir oldu. En önde yasin denen bebe vardı. Arkasında tanımadıklarım vardı ikisi de arabaya yaslanmış sigara içiyordu.
"Öh be kardeşim ne yaptın kızgınlığa girmiş ahırdan kaçan boğa mıyım ben ööğ ne?" Dedim yanıma adımlayan bebeye. O ise takmadan gülümsüyerek bana doğru geliyordu.
"Islık çaldık bakmadın kanks ne yapayım?" Dedi yasin. "Her ıslık çalana bakacaksak ohoo." Dedim elimi salıyarak. Yasin küçük bir kahkaha attı ardından ciddileşerek konuşmaya başladı.
"Ya reis Rasim benim mesajlara bakmıyo. Desene baksın hele." Dedi ciddiyetle. Rasim Yasin'in ona yazdığını söylemişti ama bebeye resmen kısmetse olurdaki adamlar gibi yazmıştı Rasim de doğal olarak cevap vermemişti.
"Kardeş sende düzgün yaz. Seda Sayanla evlenme programında mısın hele?" Dedim hafif alayla. Yasin bir anda arkasına donup kumral uzun saçlı bebeyi göstermişti.
" Aha bu piç varya piç caner o yazdırdı. Ben bu konularda iyi değilim ne yapayım." Dediğinde açıkcası acımıştım.
Arkasında baktığımda bebe kıs kıs gülüyordu. Belli ki arkadaş kazığı yemişti yasin. Sigarasını atıp hızlıca yanımıza gelip elini kaldırdı "Ben oluyorum piç selam şekeriim." Demişti adının Caner olduğunu öğrendiğim bebe. Tam kitaplardaki gibi konuşmadım mı kızz.
Her neyse konumuz bu değil şuan. Sırıtarak yasine geri döndüm Canere tiksinerek bakıyordu. "Nasıl da hoşuna gitti pezevengin hele." Dedi sinirle.
Şuan ikisiyle de sohbet edip gülmek istiyordum ama okula geç kalıyordum.
"Konuşmanızı bölüyorum ama okula gitmem lazım gencolar. Rasim işini de karışamam sizin olayınız hadi bays" diyerek arkamı dönmüştüm ki, kalın bir sesle yerimde çivilendim."Amma naz yaptın, sabahın köründe nerden geldik biliyor musun bunun için. Alt tarafı arkadaşınla konuşucaksın ne tantana ettin." Demişti o kalın ses. Yavaş yavaş arkama döndüm.
Dik dik bana bakan bebeye doğru yavaş adımlarla ilerledim. Bir yandan da anneciğim yaptıgı sandviçi çantama sıkıştırmaya çalışıyordum. Bebenin önüne geldiğimde benden azıcık uzun olan bebeye dik dik bakmaya başladım.