16. Dijalog

481 28 0
                                    

16. Dijalog

 

  

Dijalog je po nekima najlakša pripovjedna tehnika. Nažalost očito je da se neki ljudi na njemu muče kao da je riječ o pisanju ugovora na latinskom jeziku. Pokušajmo prvo analizirati gdje nastaju problemi i kako se oni mogu riješiti.


1. Neprirodan razgovor

Njega najvjerojatnije ni ne primijetite kada pišete - to je samo još jedan običan dijalog. No kada čitate, on vam je prst u oko. Pisanje prirodnog dijaloga se mora izvježbati kao i većinu toga, ali imam ipak za vas par savjeta. Pokušajte prisluškujte nepoznate po kafićima, autobusnim stanicama i slično. Čitajte svoje poruke na Facebooku, WhatsAppu ili što već imate od društvenih mreža. Takvi normalni, spontani razgovori su dobar primjer kako bi trebao izgledati dijalog u vašoj knjizi/priči.


2. Nepotrebna objašnjenja

To sam već spominjala, ali evo ponovo ću: ne morate se hvaliti koliko znate sinonima ili sličnih riječi kao reći! Dovoljno je i samo nizati citate bez ikakvog objašnjenja. Ako mi ne vjerujete da su ta objašnjenja poprilično blesava, pročitajte samo ovo:

"Kako se zoveš?" upitao je zgodni dečko.

"Ana," odgovorila sam mu ja.

"Ja sam Antonio," rekao je on.

"Nisam te prije ovdje vidio," nastavio je govoriti...


3. Izbjegavanje dijaloga

Znam da vam je nekad lijeno i teško osmisliti neki dijalog. Ima situacija kada je gotovo nemoguće smisliti razgovor između dvoje likova koji bi trebao ići u nekom smjeru, ali ne može jer bi tada, recimo, likovi morali učiniti nešto apsolutno protiv svog karaktera. Nekad ste umorni i jednostavno vam je lakše sve ispričati u neupravnom govoru, ali izbjegavanje dijaloga je veliko samoubojstvo svake priče. Ona onda postaje dosadna, ravna i nekako užurbana.


VOTE, SHARE, COMMENT, ASK QUESTIONS, MAKE SUGGESTIONS!

Mali savjeti za male pisceWhere stories live. Discover now