10. Superman
Jedna od grešaka koja zapravo dolazi od dobre ideje je poistovječivanje s glavnim likom. Vaše djelo ste vi, neka se to razumije. To je vaš um, mašta, svijet i poruka čitatelju. Kada pišete, u glavi oblikujete taj svijet do najsitnijih detalja i naravno zamišljate i sebe u njemu, barem na trenutak. Možda dok pišete nalječete na problem oblikovanja glavnog lika. On mora biti najrealističniji od svih jer ga čitatelj najbolje upoznaje. Ne bi li ga bilo najbolje onda bazirati na stvarnoj osobi. Na kome? Najmanji grijeh je bazirati ga na osobi koja se nikako neće uvrijediti i koju poznajete bolje od ikoga - bazirat ćete ga na sebe samima. Error! Error!
Vjerovali ili ne upravo ste započeli niz katrastofalnih događaja jer rijetko koji pisac može na bazi svojih osobina i misli stvoriti dobrog lika. Problem je što smo najmanje objektivni prema sebi. Svaki lik kao i svaka osoba mora imati dosta mani i često griješiti. Kada smo mi sami bilo koji lik (čak ne moramo biti ni glavni), uvijek ćemo si nesvjesno nadodati neku osobinu kao hrabrost, mudrost, ljepotu, plemenitost etc. Možda ćemo čak zaboraviti naše strahove kao što su pauci, psi i visine. Svoja sjećanja možemo staviti za sjećanja lika i sve njegove reakcije postaju naše. Ti si lik i on je ti, ali istovremeno i ne. Lik je postao nepobjedivi, očaravajući Superman.
U svijetu knjiga danas imamo previše iritantnih, savršenih likova. Zar nije više dosta, recimo, zgodnih vampira i agresivnih vukodlaka? Wattpad je pun pisaca koji svoje ljubavi ulijevaju u knjigu bez filtera. Znam da je teško, ali moramo se truditi biti što više objektivni i stvarati realne likove i realne situacije, iako je apsolutna objektivnost nemoguća. Priznat ću, eto, da kad god osmišljavam lik i dođem do njegovog glazbenog ukusa, pokušavam nekako staviti da to bude rock. Jedno vrijeme su mi svi likovi bili rockeri i to je bilo na granici između urnebesno smiješnog i zločina.
P.S. Hvala za sve glasove. Zbog nekakve greške na mobilnoj aplikaciji, mjesec dana nisam bila ovdje te sam bila iznenađena kako ovaj priručnik postaje sve slavniji. Ako imate ikakvih pitanja, slobodno ih napišite u komentaru ili meni u inbox pa možda odgovri budu i ovdje objavljeni.
VOTE, COMMENT AND SHARE!
YOU ARE READING
Mali savjeti za male pisce
Non-FictionSavjeti za pisanje za nas Balkance u nadi da ćemo pokazati Wattpadu što se zove pisnje. 16.04.2020. #1 u quotes 16.04.2020. #1 u ideas 16.04.2019. #2 u writing