17. Reklama

528 29 7
                                    

Ovaj put se bacamo malo i na menadžment. Nećemo se baviti pitanjima kako dobro pisati, već kako "prodati" knjigu na Wattpadu. Znam: dosta je slično već poglavlju

Prvo nam treba neki dobar naslov. On mora:

- biti povezan s knjigom

- biti što kraći, jednostavniji

- privlačiti pozornost misterioznošću, humorom, igrom riječima itd.

Nema natuknice koju ne možete zaobići! Uz to imamo stvari koje treba izbjegavati jer su apsolutno iritantne kao:

- *♣♡♥GOMILA TISKANIH SLOVA★☆♧*

- informacije u zagradi kao 1D fanfiction, New romance story, NEXT HIT. Ok su stvari kao pauzirano, uskoro, Wattpad Awards 2014, ali nemojmo pretjerivati - ako imate 1D fanfiction, satvite ih na naslovnicu

Ako trebate pomoć oko naslova pitajte prijatelje ili u klubovima na Wattpadu. Bolje tražiti pomoć nego od sebe napraviti budalu.

Sada nam treba i mala najava. Molim vas, ako imate milosti, ne krećite s "Ovo je priča o djevojci...". Zadatak najave je da na zanimljiv način u što manje riječi kaže malo, ali dovoljno informacija o vašoj knjizi da privuče čitatelja. Nemojte prepričati cijelu radnju ili napisati nešto u stilu: "Gabrijela se preselila u novu školu gdje upoznaje zlobnog Hadrijana i zaljubi se kao nikad dosad." Lijepa najava je kao lijepa fasada na kući - vuče vas da uđete unutra.

Naslovnica? Zar nam i to treba? Pa previše je toga! Znam, znam, ali i lijepa naslovnica je kao lijepa fasada. Wattpad je pun fantastičnih naslovnica, tako da imate poprilično jaku konkurenciju, ali ništa zato. Naslovnicu lako možete izraditi i sami ili možete zamoliti nekog u Wattpad klubu Multimedia Desings. Ako sami radite, mogu vam preporučiti http://diybookcovers.com/covermakertool5/ ili mobilnu aplikaciju PicsArt - to je najbolje što sam koristila. Naslovnica kao i naslov mora imati neku povezanost s pričom. Od nje se očekuje da bude uredna i da se vidi pročitati naslov. Neka joj dimenzije budu 256x400 te pokušajte da atmosfera na naslovnici opisuje atmosferu knjige.

Sljedeća stvar na redu je "mahanje" svojom knjigom ljudima pred nosom. To radite u službenim razgovorima u odgovarajućim klubovima, u igrama u klubovima kao što su pretvaranje da ste jedan od svojih likova i slično. Ako hoćete da baš neka određena osoba pročita vašu priču, zamolite je u inboxu na kulturan način uz objašnjenje zašto. Sigirno će onda barem otvoriti vašu priču. Zapamtite da je nuđenje svojih priča u krivim threadovim i klubovima te na zidu drugih članova zabranjeno. Kad ste radili račun, pristali ste na to. Uostalom poprilično je jadno.

Ako i dalje ljudi uopće ne otvaraju vašu priču, podijelite je na drugim društvenim mrežama, provjerite jeste li stavili možda premalo odgovarajućih tagova i slično. Ako ni to ne pomaže, molim vas, javite mi se.

Dok sam pisala ovo, baš sam dobila jednu "ponudu" na svom zidu da pročitam neku knjigu. Inače nisam ovako zlobna, ali pošto je autorica te knjige bila izrazito uporna u pisanju kojekakvih poruka, posvetit ću joj ovo poglavlje da vas osvjestim da nitko na Wattpadu ne voli takvo što te u dobro namjeri i nadi da će se ona popraviti. Što je previše je previše. Prijavit će vas, vaše priče, javno će o vašem pisanju izlaziti loše kritike, ovako vas sramotiti i tako dalje. Također nije lijepa reklama kada napadate ljude jer vas neće čitati i nemojte se čuditi ako vam "još lijepše" oštro (ili kako to @moze-mi-se nazive niske) odgovore. Iskreno ja uživam biti karma takvim osobama, a znam još neke gore od sebe.

VOTE, SHARE, COMMENT AND ASK QUESTIONS.

P.S. Ispričavam se na kasnom updateu prošlog poglavlja. Hvala što ste čekali, koliko već jeste (čak par mjeseci čini mi se) - najbolji ste <3

Mali savjeti za male pisceDonde viven las historias. Descúbrelo ahora