Da bi ste nešto napisali morate za početak imati što napisati. To je veoma jasna jednostavna činjenica oko koje se svi možemo složiti. Problem je naći o čemu to pisati. Inspiracija ne dolazi na poziv, a i kada dođe ne moramo nužno biti zadovoljni njenim plodovima. Mnogo je tema i problema ovoga svijeta, ali jedna osoba ih ne može sve jednako dobro pokriti. Jedino što pisac može učiniti je strpljivo čekati da dobije ideju koju može dobro iskoristiti.
A sada iskreno: kome se to da? Nitko nije strpljiv toliko da odšeta kada ga prazna stranica svrbi. Zašto ne bi mogli pisati baš sada kad smo odmorni i imamo vremena? Pa dobro onda, kažete Vi, gdje su te moje tajne instant inspiracije, zašto Vas zavlačim? Zato što zapravo nemam nikakve takve tajne. Zapravo, ne samo da ih ja nemam, nego one ne postoje. Instant inspiracija nije instant kava te svatko tko Vam ju pokuša prodati, laže ko pas. Inspiracija uistinu je kao neko dražesno mitološko biće koje ne možete uhvatiti kada se to Vama prohtije... Ali ipak ima nešto sitno što možete napraviti. Nije to ništa veliko, ali od neke pomoći je. Zamislite si to kao da mažete med na kruh i ostavljate vani da Vam Inspiracija prije dođe.
Prvi savjet sam Vam već jednim malim dijelom otkrila, doduše na ne baš očit način, još u trećoj rečenici: problem Vam je naći problem o kojem pisati - pa pišite onda o tome. Dio ljudi pronalazi da im to doista pomaže jer naprave onaj prvi korak: krenu pisati. Upravo to je jedna problematična barijera koja se na ovaj način skoro zaobiđe: nema nekog traganja za idejom, stvaranje plana radnje, kreiranja kompleksnih likova i ukrašavanja prve rečenice.
S druge strane postoji meni puno draža metoda: zatvori sve. Bilježnicu, laptop, pospremi olovku, zatvori sobu gdje su i odi. Kada aktivno razmišljate o tome o čemu biste mogli pisati, obično samo propadnete ili u bunar frustracija, ili u bunar očajnih ideja. Zaboravite na sve to, otiđite van na piće s društvom, otiđite u kino ili kazalište, prošećite negdje kroz gužvu ili tišinu, otiđite na avanturu negdje gdje nikad niste bili, pročitajte dobru knjigu ili barem upalite televizor u drugoj sobi. Inspiracija će doći Vama u glavu, ali ne ako sjedite zatvoreni nad svojim ekranom. Ona se skriva negdje u svijetu i tamo će Vas naći.
Ponekad pomaže očistiti misli, posložiti ih ili riješiti neki osobni problem. Tu u priču ulazi meditacija. Ako nikada niste probali meditirati, lako moguće da Vam je ta ideja malo odbojna. Istina je da danas skoro svi meditiraju od budista do franjevaca, od psihologa do menadžera, od jedne one Vaše prijateljice koja živi za vino i jogu do vašeg omiljenog glumca ili pjevača. Danas je čak dostupno i mnogo vođenih meditacija na temu inspiracije. Jedino što morate je malo surfati internetom, možda skinuti aplikaciju i to je to.
Zadnji savjet koji Vam mogu ponuditi je pisanje po zadatku. Nađite natječaj sa zadanom temom, potražite writing prompts na internetu i društvenim mrežama, otvorite dječju čitanku i prođite kroz one zadatke kao što su napiši svoju priču u kojoj ćeš personificirati jesen. Istovremeno to je odlična vježba, super način da možda nešto osvojite i prekrasan način da dođete do neke duboke ideje o kojoj možete napisati roman veličine ruskog realizma.
YOU ARE READING
Mali savjeti za male pisce
Non-FictionSavjeti za pisanje za nas Balkance u nadi da ćemo pokazati Wattpadu što se zove pisnje. 16.04.2020. #1 u quotes 16.04.2020. #1 u ideas 16.04.2019. #2 u writing