Imate fantastičnu ideju koju želite podijeliti sa svijetom? I sad biste je zapisali i napravili neki fenomenalni roman? Super za Vas... ako naravno znate kako početi pisati.
Kako imate svoj stil u kojem pišete, tako imate i stil kako pišete. Netko piše olovkom, netko nalivperom, netko voli zvuk pisače mašine. Većina danas preferira računalo, a pretpostavljam i da ste Vi među njima s obzirom da ovo čitate na Wattpadu.
Iako ideja pisanja na računalu zvuči skroz jednostavna, kad se jednom upustite u nju shvatit ćete da je jednako komplicirana koliko i odabir papira na kojem biste pisali: bijeli, žuti, u bilježnici, na crte, bez... Možda ne marite previše za detalje i opcije, ali znajte da ih ima mnogo na računalu te da što više teksta napišete, to ćete ih više zamjećivati. Postoji mnogo programa u kojima možete pisati: od jednostavnog Notepada, do Worda, Writera Libre Officea i Latexa. Također postoji i mnogo mjesta gdje možete pospremiti svoje radove: na hardwareu lokalno, na Cloudu ili na serverima na primjer Wattpada.
Osjećate li se malo uplašeno i zbunjeno? Drago mi je ako jeste, ali nadalje nemojte biti. Vaše računalo je prekrasan alat - istražite ga i koristite adekvatno. Za početak moje preporuka je slijedeća: pišite u Wordu ili u Writeru Libre Officea (ovisno o onome što već imate instalirano ili što ste financijski u mogućnosti instalirati (Libre Office je besplatan da vas odmah obavijestim)). Spremite što napišete na svojem računalu gdje to možete lako naći. Spremite rezervnu verziju tog dokumenta ili negdje "online" (na Google Driveu ili OneDriveu na primjer), ili na sigurni hardware (drugo računalo, USB stick, memorijska kartica...). Objavite na Wattpadu kad i kako Vam odgovara poglavlje po poglavlje.
Mislim da nema potrebe da objašnjavam da neki lakše pišu po danu, neki po noći, neki za stolom, neki u krevetu, na balkonu, u kafiću, s kavom, s pivom i tako dalje pa pređimo na zanimljiviji dio: kako, od kuda početi pisati? Možda imate ideju za samo zaplet radnje ili za jednog lika pa se postavlja pitanje jeste li spremni da krenete pisati. Odgovor je da ako ste željni da pišete i imate ideju, onda ste i spremni. Možete zapisati scenu koju ste zamislili i onda oko nje polako planirati radnju. Možete napraviti bilješke svojih ideja, skice, opise, podsjetnike. Sve to je kvalitetan korak prema gotovom dijelu. Ne morate nužno imati početak da biste pisali.
Da, ne možete početi objavljivati knjigu na Wattpadu od sredine i mnogi slavni autori su pisali poglavlje po poglavlje i objavljivali ih svaki tjedan u književnim novinama. Ali ne dajte da Vas to spriječi da budete kreativni i da uživate u pisanju. Pišite kako Vam odgovara jer je najbitnije da ste Vi sa svojim pisanjem zadovoljni.
Ja osobno, volim pisati priču od početka, od prve rečenice, a ne po scenama kako ih redom zamislim. Doduše volim raditi planove radnje. Smatram da je nužno napraviti barem neki grubi plan kojim možete vidjeti u kojem smjeru ide radnja:
Postoje dvije zaraćene obitelji. Jedna ima kćer, druga ima sina. Oni se upoznaju na nekom plesu i odmah zaljube, ali im njihove obitelji brane ikakav odnos. Oni se tajno susreću, ulaze u probleme zbog svoje ljubavi i na kraju isplaniraju tajno vjenčanje. Zbog nesporazuma oboje počine tragična samoubojstva potaknuta svojom željom da budu skupa. Njihova smrt zbliži njihove obitelji.
Eto, imate krasnu kratku skicu Romea i Julije. Kad napravite svoj plan postupno ga upotpunjavajte detaljima i možda malo promijenite. Postavljajte si pitanja kao: zbog kakvog nesporazuma, zašto su oni zaraćeni, zašto se ovi vole, zašto bi bilo ovo ili ono. Tako ćete graditi priču koja ne samo da ima radnju već je ona smislena i logična. S takvom radnjom možete istraživati ljudski karakter, nekakav sistem ili situaciju pa Vaša radnja dobiva i na dubini.
Kratko rečeno pišite otkudagod i kakogod hoćete, uzmite si to na slobodu, ali dobro razmislite kako će to dugoročno utjecati na Vaša djela. Nemojte si dopustiti da patite od besmislene radnje ili još gore od potpunog gubitka Vašeg rada.
ESTÁS LEYENDO
Mali savjeti za male pisce
No FicciónSavjeti za pisanje za nas Balkance u nadi da ćemo pokazati Wattpadu što se zove pisnje. 16.04.2020. #1 u quotes 16.04.2020. #1 u ideas 16.04.2019. #2 u writing