BAB 3

584 11 0
                                    

Hampir seminggu maria masih belum memberi jawapan kepada ayah nya, ayah nya setiap hari tanya sama ada dia setuju atau pun tidak.

Semakin dia fikir kan makin susah dia nak buat keputusan, entah kenapa satu hal dia tak nak ayahnya kecewa dan satu hal lagi dia sayang nak berhenti, sebab dia dah selesa dengan kerja itu.

Di rumah nya hari ini puan mylia sedang masak sarapan pagi, kata nya sang suami nak datang sarapan lagi di sini.

Maria yang hari ini cuti pun dia hanya bersantai sahaja di ruang tamu setelah mengemas rumah itu.

"Assalamualaikum"

Maria pun bangun untuk pergi melihat sang ayah di depan yang memberi salam.

"Waalaikumaalam, ayah masuk le ibu tengah masak lagi tu"

Jawap maria sambil salam tuan eliz dan aulia raishila, tuan eliz angguk dan jalan masuk kedalam ikut anak nya masuk.

Mereka duduk diruang tamu, aulia yang ingin ke dapur di larang oleh maria karena puan mylia tidak mahu di ganggu hari ini dia ingin masak tanpa bantuan.

"Eh tak yah mama ,ibu cakap hari ini dia tak nak sape sape ganggu,itu yang mar kat depan"

Kata maria bila melihat mama nya dah bangun dari duduk nya, aulia hanya angguk dan duduk kembali,anak nya aulisya sedang bermain dengan maria.

"So maria what is your decision??"

Tanya tuan eliz yang tidak sabar dengan keputusan anak nya walau itu ada lah penolakan.

Maria angkat kepala melihat wajah ayah nya, dia hembus nafas perlahan.

" I don't know lah ayah i don't feel like staying at my current job,but I don't want my father to be difficult either"

Jawap maria, tuan eliz angguk dia faham sangat susah nak buat keputusan pasal ini, dia pun tak sampai hati nak paksa anak nya namun, dia dah tak ada cara lain hanya mari yang boleh selamat kan restoran nya itu.

"I understand, I'll give you another week to think"

"Thanks ayahh"

Tuan eliz senyum melihat wajah anak perempuan satu satu nya ini.

"Nanti ayah akan bagi tahu kawan ayah untuk tunggu lagi seminggu untuk kamu berfikir masak masak dulu, I hope your decision is very sincere and you don't force yourself to accept it" kata tuan eliz, maria hanya angguk sahaja dan sambung bermain dengan aulisya itu.

"Eh abang dah sampai, meh le kita makan dulu my dah siap masak tu, jom lia ,mar "

Tegur puan mylia bila melihat suami dan madu nya sudah sampai, lalu ia ajak sarapan karena dia sudah siap masak dan mandi.

Yang lain semua bangun menuju ke meja makan untuk sarapan

Tengku arif bawak kereta menuju ke restoran kawan nya eliz riska walau pun kawan nya sudah hampir cecah 40 tahun namun dia tak kesah dan tak anggap tuan eliz itu tua, umur nya sudah 32 tahun ia duda sejak 29 tahun, dia sekarang sudah malas nak cari pasangan hidup, dia hanya akan tumpu kan perhatian nya kepada tengku arifah mikayla, anak perempuan nya yang berumur 5 tahun.

Dia bercerai karena bekas isteri nya curang dengan lelaki lain dan dia ada bukti kukuh bila naik mahkamah, jadi hak penjagaan anak jatuh ke tangan nya.

Setelah sampai di restoran my gorden food, dia keluar dari kereta dan berjalan masuk ke dalam, ia baru masuk sudah terlihat kawan nya yang sedang membuat kira kira, dia geleng kepala sahaja.

Semasa dia masuk semua pelangan perempuan melihat ke arah nya sambil mempercantik kan diri agar di lihat oleh jejaka tampan itu.

Dia berjalan mendekat.

𝑊𝐴𝑁𝐼𝑇𝐴 𝑀𝐼𝐿𝐼𝐾 𝐶𝐸𝑂 𝐷𝑈𝐷𝐴Where stories live. Discover now