Maria santai main fon sambil menunggu kedatangan tengku arif, dia buka aplikasi whatsapp ketika melihat mesej dari falina masuk.
-falinot
Weyy kita jalan malam lah, aku ada urusan dengan mak aku jap-maria
Haa okeyy, aku pun ada urusan juga sekarangni-falinot
Okeyy lady bossMaria geleng kepala dengan panggilan yang baru di berikan falina kepadanya, 'lady bos tu kena kahwin dengan CEO dulu baru panggil guna panggilan lady bos tu HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAH'
-maria
Nanti kau chat lah dahlia, aku tak sempat chat dia-falinot
Haa okeyy nanti petang aku chat dia, tak pun aku pergi jelah rumah diaMaria membalas mesej falina menguna kan sticker, lalu dia tutup telefon terus bangun dari kerusi dan menuju ke tandas.
"Assalamualaikum, saya lambat datang ke??"
Tengku arif memberi salam ketika melihat maria bangun dari kerusi, terhenti langkah nya bila mendengar suara tengku arif memberi salam, perlahan dia pusing dan bibir nya terjongket sebelah memaksa untuk senyum.
"Waalaikumsalam, tak ada lah tak lambat pun"
"Kalau tak lambat kenapa awak bangun?"
Terangkat kening maria bila tengku arif bertanya soalan seperti itu , eh jap kenapa tengku ni banyak tanya ni, CEO DUDA ni macam ni ke??
"Ouhh tu saya nak ke tandas kejap, tengku duduk lah dulu nanti kita order makan"
Tengku arif angguk lalu menatap belakang maria yang berlalu ke tandas itu, dia duduk dan membuka telefon miliknya bila terdengar ada mesej masuk.
-kyle
Tuan diorang sudah sampai apa kita nak buatTengku arif pun menaip laju untuk memberi arahan pada anak buah nya.
-tengku arif
Korang perhatikan dulu, sambil tu suruh diorang siap siap nanti malam kita serbu dalam dia-kyle
Baik tuanMaria kembali dan duduk di hadapan tengku arif
"Nak order makan dulu ke?"
"Tengku nak makan ke?"
"Hehmm saya belum lunch lagi, kita order makan dulu lah"
Maria angguk tengku arif bangun untuk order makan, maria ingin bangun namun di tahan oleh tengku arif.
"Eh tak apa awak duduk je maria"
Maria pun duduk dan melihat tengku arif beratur di kaunter, di sebab kan CEO yang beratur di situ mereka semua memberi laluan untuk tengku arif order dulu.
Terangkat sebelah kening maria bila melihat kejadian itu, yang perempuan memberi laluan pada tengku arif pun tergedik gedik untuk di tegur oleh tengku arif
Berkerut muka maria bila melihat perangai pick me girl itu, menyampah pula tergedik gedik ingat orang nak terhegeh hegeh dekat dia, eh aku lagi lawa dari kau lah.
Marah maria dalam hati, nak marah betul betul karang ada orang salah faham nanti
Setelah selesai, tengku arif pun datang membawa makanan yang di pesan, satu nasi lemak ayam dua ketul, set ayam dua ketul dan juga aiskrim tak lupa juga coslow kegemaran maria
Dia tahu pasal makanan kegeraran maria ni dari puan mylia.
Memandangan kan seketul maria ni suka sangat pada aiskrim dan coslow jadi dia beli kan satu, maria tersenyum melihat ada aiskrim dan coslow size besar hingga dia tak peduli pada orang yang ada di kfc itu.
YOU ARE READING
𝑊𝐴𝑁𝐼𝑇𝐴 𝑀𝐼𝐿𝐼𝐾 𝐶𝐸𝑂 𝐷𝑈𝐷𝐴
Romancekisah seorang gadis muda yang berkehidupan sangat sederhana yang bernama maria elizandra bertemu dengan duda tampan dan kaya yang bernama tengku arif zafran, ia bertemu dengan tengku arif zafran itu ada sebabnya. "Kenapa awak tak terpesona tengok sa...