Sesampai je rumah, maria terus masuk untuk mandi.
"Mar kamu tak solat dulu ke?"
"Mar cuti bu, semalam dia datang"
Puan mylia angguk dan terus masuk bilik untuk tunai kan solat maghrib.
Maria masuk bilik dan mengambil tuala dan menuju ke bilik mandi untuk bersihkan diri, setelah 20 minit dia pun keluar dan masuk ke bilik untuk bersiap.
Malam ini puan mylia tak masak sebab anaknya kata malaml ni mereka akan makan kat luar.
Setelah maria siap, dia berjalan ke ruang tamu, dan melihat ibu dan kedua adiknya sudah siap.
Marliz dan marviz pun sudah tidak sabar untuk makan di luar, anak puan mylia dan tuan eliz ada tiga orang, anak sulung nya maria alizandra, dan anak kedua dan ketiga nya kembar, marliz alizandra dan marviz alizandra.
"Akak cepat lah dah lama tak jalan jalan ni"
Kata marliz puan mylia geleng kepala melohat tingkah anak bujang nya itu.
"Bukan bulan lepas dah jalan ke??"
Tu bulan lepas, bukan bulan ni"
Kata marviz pula, umur mereka sudah jejak 15 tahun, mereka seronok bila kakak nya kata nak keluar beli barang dan makan diluar, di sebabkan hidupnya serdehana jadi ia sangat sukar dalam bab duit ini, tak seperti kawan nya yang lain berjalan tiap minggu.
Namun mereka tetap bersyukur sebab kakak nya bila bawak keluar tak pernah kedekut bila mereka minta sesuatu.
"Ha yelah, dah jom kang lambat pulak makan malam nanti"
Mereka semua keluar dan kunci pintu rumah dan masuk ke dalam kereta.
Mereka berjalan untuk pergi beli barang dulu, setelah itu baru pergi makan."Ibu , kakak, kita makan dekat tempat ayah ehh"
"Okeyy boleh sayang"
Jawap puan mylia bila marliz ajak makan di restoran my gorden food milik sang suami.
Sesampai di tesco, maria masuk tempat parking di bawah mall itu.
Semua keluar dan menuju ke lift untuk naik ke atas, masuk je dalam lift puan mylia terkejut, namun riak wajahnya di cover supaya tak terlihat terkejut.
"Eh, mylia"
Puan mylia buat tak tahu je bila nama nya di sebut, maria dan kembar pun pelik kenapa lelaki tu kenal ibu mereka.
"Erk pakcik ni siapa, pakcik kenal ibu saya ke??"
"Ibuu??"
Soal pakcik itu dengan reaksi betul betul terkejut, seperti tak sangka orang itu sudah kahwin.
" mylia is it true that you are married?"
"You can't think that I've been gone for thirty years!"
"Ye 30 tahun awak menghilang, saya ingat awak masih tunggu saya"
"Bila kau curang dengan perempuan takde maruah tu dan mak aku backup kau, kau masih boleh fikir lagi yang aku akan tunggu kau so disgusting!!"
Bila mendengar puan mylia seperti menhina nya dia terus angkat tangan untuk menampar wajah puan mylia namun, tangan nya di tahan kuat oleh maria.
"don't you dare touch my mother!!"
Pakcik itu terkedu melihat wajah maria yang berubah menjadi muram dan seram.
Perlahan ia menarik tangan nya, namun gengaman tu makin kuat, dia berkerut wajahnya menahan sakit.
'Kenapa tenaga dia ni kuat lain macam ni??'
YOU ARE READING
𝑊𝐴𝑁𝐼𝑇𝐴 𝑀𝐼𝐿𝐼𝐾 𝐶𝐸𝑂 𝐷𝑈𝐷𝐴
Romancekisah seorang gadis muda yang berkehidupan sangat sederhana yang bernama maria elizandra bertemu dengan duda tampan dan kaya yang bernama tengku arif zafran, ia bertemu dengan tengku arif zafran itu ada sebabnya. "Kenapa awak tak terpesona tengok sa...