BAB 29

249 3 4
                                    

Tengku arif rebahkan badan di katil size king miliknya. Empuk sangat inilah yang dia bayang tika tadi.

Terasa letih tubuhnya sejak beberapa hari ini, di ofis banyak kerja yang harus dia siapkan. Lagi pula dia ada buka cawangan baru di johor baru.

Teringat tadi ketika dia menghukum fiona.

"Kau tahu, bila kau dah buat salah dengan aku. Apa yang kau dapat, kau tahu kan?" Soal tengku arif beku, sedingin ais batu.

Fiona sudah lemah, ya! Dia teringat. Apa yang dia buat pada tengku arifah, sudah dia dapat balasannya.

Tengku arif balas balik padanya serupa, sangat serupa.

"Ye..ye, i..i ta..tahu tapi yo..you tak bol..boleh kejam sang..sangat dengan i!" Jawapnya dengan nafas tersekat sekat.

Berkerut dahi tengku arif bila mendengar jawapan fiona, dia menjeling maria yang sedang duduk santai dengan tangan bersilang di dada.

Wajahnya tidak usah kata, serius. Gerun juga bila di lihat lihat semula. "Habis yang kau buat kat budak 2 tahun masa tu? Tak kejam, hah?!" Tengkingnya.

Tersentak fiona, maria hanya pejam mata bila bergema suara tengku arif di markas itu.

"Hiks..hiks!!" Mula dah dia nak drama air matanya si fiona. Tengku arif berdengus kasar, terus dia mencengkam kedua pipi fiona.

Hingga muncung mulutnya, "kau jangan ingat kau buat drama air mata ni! Aku kesian ke!!?"

Maria berdiri bila melihat kesabaran tengku arif hampir hilang, dia menepuk perlahan bahunya.

"Dah lah, yang ni biar saya buat je. Tengku duduk dulu tenangkan diri dulu" lembut! Inilah pertama kalinya dia dipujuk oleh maria.

Dia melepaskan keluhan , lalu dia berjalan mengundur kebelakang. Kini maria sudah mengambil alih tempat tengku arif.

Fiona yang badan lemah, itu pun cepat cepat cuba segarkan badannya. Cuba berlagak berani bila berhadapan dengan maria.

Air mata yang terkeluar tadi dia cuba lap dengan bahu yang sudah bercak darah. "Heh! Kau ingat kau siapa hah!! Kau bukan siapa siapa pun, kau tak boleh sentuh aku!!"

Maria ketawa sinis. "Dia dah buat dekat kau macam ni?? Kau masih lagi percayakan dia,mengharap yang dia masih cintakan kau??" Soal maria, bibirnya tersenyum sinis, dengan kening terangkat sebelah.

Muka fiona sudah merah menahan malu, "well, jangan risau lah. Aku balas sikit je, aku mana reti nak kejam kejam sangat. Tak pandai macam tengku" saja dia kerli tengku arif di belakang.

Tengku arif mengangkat keningnya sebelah, walaupun dia faham maksud gadis itu. Namun dia pelik juga kenapa namanya dipetik.

"HAHAHAHAHA...Kau ingat aku takut ke? Baik kau tak kejam ke ataupun kau kejam ke?? Kau ingat aku kesah? Hah!!" Seolah olah ia menunjukkan yang dia seorang psiko.

Maria tersenyum sinis, dia mencari sesuatu untuk digunakan. "Kyle, ada benda yang menarik tak untuk digunakan??" Tanya maria

Kyle berjalan ke sebuah dinding, lalu menekan password untuk membuka sesuatu. Setelah buka, dari gelap terus menjadi terang.

Terlihat di situ penuh susunan pisau. Dari kecik hingga ke besar seperti kapak , parang.

Namun mata maria tertumpu pada pisau rambo dan sabit sederhana kecil, bibirnya ternaik sebelah.

"Saya nak yang itu dengan yang itu" maria menunjukkan mana yang dia nak. Kyle pun tanpa ragu mengambil dan memberikannya pada maria.

"Wow! this is going to be fun!" Ujar maria. Bulat mata fiona bila melihat maria memegang itu. Dia menelan air liur dan cuba tenang.

𝑊𝐴𝑁𝐼𝑇𝐴 𝑀𝐼𝐿𝐼𝐾 𝐶𝐸𝑂 𝐷𝑈𝐷𝐴Where stories live. Discover now