BAB 10

385 7 1
                                    

Falina dan dahlia sudah sampai di rumah maria, mereka menunggu di ruang tamu

Maria mendekati mereka, dan duduk di depan kedua kawan nya,

"Weyy baby girl"

"Haa, asal muka kau macam resah je"

"Ni yang aku nak bagi tahu kau, tadi masa aku keluar pergi makan, lepas tu bangah call ajak aku jumpa"

"Whatt!!??"

"Abang dahlia yang nombor dua tu nak jumpa kau??"

Maria angguk perlahan lalu bersandar.

"Haa, dia cakap ada benda penting nak bincang, aku tak tahu benda apa"

Ternganga dahlia bila dengar abang nya nak bincang benda penting dengan maria , aku dah rasa macam tak sedap hati je ni.

"Sumpaha lah bangah cakap macam tu??"

"Pernah ke aku menipu pasal abang kau?"

Tanya maria kembali, dahlia yang pula garu kening bila ditanya, ye maria memang tak pernah penipu, bahkan dalam semua hal apa pun, kecuali bila hati dia kecewa sangat sangat

Masa tu tak ada siapa sedar yang dia menipu kalau dia tak ada apa apa.

"Dia ajak jumpa kat mana?"

"Dekat taman dekat sana tu" muncung maria menujukkan taman yang berada tak jauh dari rumah nya.

Yang lain semua angguk, maria bersandar disofa dan termenung, tengah fikir nak ke tak nak jumpa dia ni eh?

"Aku rasa macam taknak lah jumpa dia" ujar maria perlahan namun masih didengar oleh dahlia dan falina, dahlia hanya dia, dia sendiri pun tak tahu apa yang abangnya nak sampaikan pada maria benda yang penting sangat tu.

"Tapi dari kita tertanya tanya benda yang dia nk cakap tu, baik kita pergi jumpa dia sekurang kurang nya aku boleh tahu juga apa yang bangah nya sampai kan tu"

Maria terdiam sejenak, betul juga kata dahlia, pergi jelah erkk.

"Yelh kalau macam tu".

Tingg..

-bangah dahvin
Mar ada dah ada kat taman ni, mar kat rumah ke??

"Weyy bangah dah chat, dia dah sampai"
Ujar maria.

"Kalau macam tu jom lah, kitorang follow belakang kau supaya dia tak nampak kitorang dan kitorang akan curi curi dengar"

"Weyy, tak baik lah curi curi dengan perbualan orang" kata dahlia dengan muka tak bersalah menegur falina, falina sudah menepuk dahi.

"Baby girl tadi bukan kau yang beria sangat tertanya tanya benda penting tu"

"Ouh yeke, aku lupa lah nok" maria dah falina dah geleng kepala melihat perangai dahlia, maklum lah anak bongsu dengan kawan kawannya pun dia manja dan tunjuk perangai tak semengah tu

Kalau dekat dengan abang abang nya, nanti kena marah, kata anak dara tak semengah, tapi dengan sahabatnya itu tak kesah.

"Dah jom lah kesian pula lama lama dia tunggu nanti, aku pun dah lama tak tengok bangah tu, hehe sesekali cuci mata lah" maria membuang nafas nya pelahan dengan perangai tak berapa nak betul si falina dah dahlia ini.

Mereka berjalan kaki menuju ke taman, dari jauh maria sudah melihat dahvin sedang duduk di bangku batu menhadap ke taman yang di penuhi kanak kanak.

Falina dan dahlia pun jalan berpisah dengan maria seperti yang di rancang, maria sudah berdepar tak menentu, ai sangat malu bila nak bertemu dengan dahvin

𝑊𝐴𝑁𝐼𝑇𝐴 𝑀𝐼𝐿𝐼𝐾 𝐶𝐸𝑂 𝐷𝑈𝐷𝐴Where stories live. Discover now