BAB 5

432 10 0
                                    

Setelah mereka puas healing, pukul 6 tepat mereka sudah bergerak balik takut maria sampai di rumah nya lewat magrib pula.

Semasa berjalan menuju ke kereta dahvin, mereka terdengar suara perempuan merengek.

"Biyy, you tengok siapa yang dekat situ"

"Siapa yang you nampak sayang?"

"I see your disgusting ex!"

Makin kuat suara gadis itu hingga membuat kan mereka pusing untuk melihat siapa empunya suara itu.

Dahlia buat mukanya sangat terkejut, lalu dia senggol maria.

"Eh mar tu bukan si aiman ke?"

Bisik dahlia, maria buat muka malas layan, dia baju je tenang dari kes si irzan tu, ni tambah lagi sorang pula.

"Ehm"

Itu je yang maria jawap.

"Korang tunggu sini bangah ambil kereta jap"

Kata dahvin lalu berlalu pergi untuk mengambil kereta nya.

"Okeyy"

Hanya dahlia yang jawap, maria malas nak bercakap, rasa kekok nya dengan dahvin masih belum hilang walaupun mereka dah kenal lama.

Aiman pun terkejut melihat wajar maria yang ada di sana, cepat cepat dia lepaskan tangan aqilah.

Aqilah pun terkejut, 'kenapa dia ni lepas kan tangan aku'

"Heyy why did you let go of my hand?"

Tanya aqilah, namun pertanyaan itu tak di hiraukan oleh aiman, aiman berjalan mendekati maria, maria dengan dahlia tengok pun dorang kebelakang untuk jaga jarak.

"Maria? is that you?"

"yes this is me, why? Kau terkejut tengok aku dah lain hm?"

"Yes I was surprised, you look very different, very beautiful"

Aqilah tercenggang bila aiman puji maria di depan nya.

"Ouh, aku sebenarnya dari dulu dah cantik cuma kau yang buta, nak awek cantik tapi tak reti usaha kan, bila kau tinggalkan aku sebab perempuan takcukup kain nie, aku usaha kan untuk jadi lebih sempurna dari perempuan ni, aku cantik bukan untuk getback dengan kau, tapi untuk calon suami aku"

Terang maria dengan pandangan sinis yang takpernah orang tengok, jika pandangan tu keluar jika dia betul betul marah dengan seseorang.

"Calon suami?"

"Ye"

Jawap maria sebelah kening nya di angkat.

"Siapa calon suami you mar"

"Eh aiman you ni kenapa, kenapa nak sebok pasal dia pula ni!!"

Pekik aqilah yang benggang dengan perangai aiman yang berubah ketika jumpa dengan maria.

"Kau diam boleh tak, aku nak tahu siapa calon suami dia!!"

Marah aiman bila lengan dia dipukul oleh aqilah.

"Aku calon suami dia, kenapa kau nak tahu sangat, kau nak berkenalan dengan aku ke?"

Jawap seseorang dari belakang aiman, mereka semua pandang ke arah suara tersebut, alangkah terkejut nya aqilah bila melihat tengku arif yang ngaku sebagai calon suami kepada maria.

Maria pun tercenggang, namun di sedarkan oleh dahlia, supaya tak kantoi dengan aiman yang dia sedang menipu.

Maria pun buat reaksi muka biasa sahaja sambil tersenyum sinis.

𝑊𝐴𝑁𝐼𝑇𝐴 𝑀𝐼𝐿𝐼𝐾 𝐶𝐸𝑂 𝐷𝑈𝐷𝐴Where stories live. Discover now