Britanya Türkiyesi

488 23 39
                                    

?/??/1919

Türkiye'nin gözünden:
Lanet olsun. Lanet olsun. İtilaf Devletleri savaşı kazandı. Abim resmen kukla bir devlet haline geldi. Birkaç gündür aklım çok karışık. Başım çok fazla ağrıyor. Özellikle sol üst kısmı.

Yine bir sabah başımı ağrımasıyla kalktım. Lavaboya gittim. Ellerimi yüzümü yıkadım. Tam o sırada başımın ağrıması yine tutu. Yere çomeldim ve başımı tutum. Birkaç dakika sonra ayağa kalktım ve saçlarımı yükarı doğru kaldırdım.

Keşke kaşdırmasaydım.
.
.
.
.
Britanya bayrağı....

Aman Allahım....
O an kalbim duracakmış gibi hissettim. Nefesim tıkandı ve nefes almadım. Tutsak kalıçaktım. Bir sömürge devleti.

O an sakinleşip abimin yanına koştum. Kapıyı tıklatmadan içeriye girdim. Bana şaşkın gözlerle baktı. Bu davranışı yapmam bana pahalıya patlaya bilirdi. Sonuç olarak hayla onun himayesi altındaydım. Ve küçüken bana çektirdiği işgengeleri yine yapabilirdi.

İstanbul H. : Bir sorunmu var türkiye?

Sakın bir şekilde sormuştu. Elimle saçlarımı kaldırdım.

🇹🇷: BU NE ANLAMA GELİYOR?

İstanbul H: İlki bana bağırma. Küçüken yaşadığın şeyleri çok çabuk unuttun. İkincisi ise artık britanyanın himayesi altınsa yaşayacaksın

Bunu dediği anda beynimden vurulmuşa döndüm.

🇹🇷: Nedemek britanyanın himayesi altında yaşayacağım. Ya halk onlar ne olucak?

İstanbul H: onlarda senin gibi olacak türkiye. Hem ayriyetten İngilizler sizi koruyacak.

🇹🇷: HANGİ KORUMADAN BAHSESİYORSUN SEN? BEN SÖMÜRGE BİR DEVLET OLMAK İSTEMİYORU. HADİ KENDİMİ GEÇTİM YA HALKIN BAĞIMSIZLIĞI VE ÖZGÜRLÜĞÜ. İNGİLİZLERİN HALKA NELER YAPACAĞI DÜŞÜNME-

İstanbul H: KAPA ÇENENİ. Sanırım eski çektiğin acıları yeniden çekmek istiyorsun.

Sustum konuşmasdım. Halkı hiç düşünmüyordu. İngilizler ne derse onu yapıyordu.

İstanbul H: Bende öyle düşünmüştüm. Şimdi çık odamdan.

Kapıyı serçe kapatıp çıktım odadan. Koşarak çıktım saraydan (artık ne deniyor bilmiyorum)
Tanıştığım bir paşanın evine doğru koşarak ilerledim çünkü bu acil bir durumdu.
.
.
.
Sonunda varmıştım. Biraz soluklandım. Ve kapıyı tıkaldım.

Mustafa kemal : Ah türkiye nasılsın?

🇹🇷:paşam acil durum

Mustafa kemal : Ne oldu?

Saçlarımı araladım ve Britanya bayrağını gösterdim.

🇹🇷: Abimle konuştum. Bunun ne anlama geldiğini sordum. Oda bana...
Nefes alışım zorlaştı ve kalbime ağrı girdi. Sesim titremeye başladı.

Mustafa kemal: Lütfen türkiye içeriye geç birazcık soluklan. Sakin kafayla anlatman daha iyi olur.

Kafamı olumlu anlamda salladım ve içeriye geçtim. Koltuğa oturduktan sonra Mustafa Kemal paşa bana bir bardak su getirdi.

Mustafa kemal: şimdi bana ne olduğunu anlat.

🇹🇷: abimle konıştum ve bana "artık britanyanın himayesi altında yaşayacaksın" dedi.

Mustafa kemal: yani bir sömürge devleti gibi.

🇹🇷: aynen öyle. Paşam kendimi geçtim, britanyanın yaptığı onca katliyamı Osmanlı halkınada yapabilirler. Ben en çok ondan korkuyorum.

Mustafa kemal: Bunların bende farkındayım. Anadolu'daki karışıklığı önlemek için istanbuldan canik a (samsun)gideceğim. Ancak benim asıl amacım Türk kurtuluşunu sağlamak olucak.

🇹🇷: peki bunu Osmanlı hükümetinden ve İngiliz subaylarından nasıl gizliyeceksiniz.

Mustafa kemal: dediğim gibi sanki ordaki karışıklık için gitmiş gibi yapacağım sonra kuruluş savaşını başlatacağım. Ancak bize sen lazım olacaksın.

🇹🇷: neden ki paşam?

Mustafa kemal: Şu an Osmanlı hükümeti işgallere açık ve İngilizler ne derse onu yapaçak bizim ise ayrı bir hükümet kurmamız gerek. Bunu içinde sen bize yardım edeceksin.

🇹🇷: Ne gerekiyorsa yapmaya hazırım paşam.

Mustafa kemal: Çok güzel sende bizimle birlikte canik a (samsun) geleceksin.

🇹🇷: Herşey için teşekkürler paşam.

Mustafa kemal: *kıkırdar* şimdilik teşekkür etmek için erken türkiye.

🇹🇷: Ben artık gideyim paşam. Abim benim odamda olmadığımı görürse başım belaya girer.

Mustafa kemal: anladım türkiye. Abin ile arandaki ilişkiyi bana bir gün anlat olurmu.

O sırada mustafa kemal paşa ayağıya kaltı. Bende kalktım ve kapıya doğru yöneldim.

🇹🇷: Tabiki de paşam.

Beni kapıdan uğurladı ve saraya doğru ilerledim
.
..
...
....
.....
......
.......
........
.........
.......
.....
...
..
.

İlk bölüm nasıldı?
Bu şekilde kısa kısa bölümler yapacağım. Aklıma geldikçe yazarım ve yayınlarım :)

~İsimsiz günler~ /Countryhuman Oneshot/Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin