14/10/1939
Türkiye'nin gözünden:
Bir kaç saat sonra Nazi ile toplantım var. Endişeliyim. Benim savaşa katılmama için herşeyi yapacağına eminim. Şu an ismet paşa ile toplantı odasında onları bekliyoruz. İsmet paşam "en iyi durumun tarafsız kalmamız. Yoksa bağımsızlığımız tehlikeye girebilir" demişti. Açık ara bende hak veriyorum çünkü bu Almanların sağı solu belli olmaz.
Birkaç dakika sonra faşist ikili girdi odaya. Nazi'yi en son 1. Dünya savaşı sırasında abimin beni zorla alman sarayına götürdüğü gün görmüştüm. Baya bir değişmişti.
İsmet paşam ayağı kalktı ve elini uzattı. Aynı şekilde bay hitlerde uzattı. El sıkıştılar. Zaten o sırada bende ayağı kalkmıştım.
Adolf Hitler: Merhaba sayın İnönü. Görüşme davetimi kabul ettiğiniz için teşekkürler.
(bu anlattığım olaylar tamamen hayal ürünüdür. Gerçekle bir alakası yoktur! Yani bildiğim kadarıyla ismet inönü ve adolf ile yüz tüze görüşmediler. Churchill ve ismet inönü yüz yüze görüştü.)
İsmet İnönü: Size de sayın Hitler. O zaman geç olmadan toplantıya başlayalım.
Toplantıya başlamadan önce Nazi boğazını temizledi ve ayağı kalktı.
Nazi Alm. : Siz isterseniz toplantıya devam edin. Benim Türkiye cumhuriyeti ile özel bir konuşma yapmam gerek.
Neden ben ya? Allah bilir bana neler söyleyip te kafamı karıştıracak. Zorluk çıkarmadan ve sakin bir şekilde ayağı kalktım.
🇹🇷: Peki.
İsmet paşa ve Adolf içerde toplantılarını sürdürürken ben ile Nazi uzun koridorda ilerliyorduk. En sonun bir odanın kapısını önünde durduk. Nazi bana kapıyı açtı ve içeri geçmem için işaret verdi. Bende içeriye geçtim. Nazi kapıyı kapattı ve içeri geçti.
Nazi Alm. : Böyle ayakta durmaya devam mı edeceksin Türkiye?
🇹🇷: Özür dilerim dalmışım.
Orda bulunan sandalyeler den birine oturdum. Öylece bekliyordum. Oda da ölüm sesizliği vardı.
Nazi Alm. : Eeee Türkiye nasılsın?
🇹🇷: Bu seni ne ilgilendirir.
Nazi Alm. : Ah hadi ama! İlk tanıştığımız gün gibisin.
🇹🇷: Yani? Bu neyi değiştirir?
Nazi Alm. : Benim yanımda savaşa girmeni istiyorum Türkiye.
🇹🇷: Cevabımı biliyorsun Nazi. Başkanım ne derse benim içinde o geçerli.
Nazi Alm. : Eski dosta sırtımı çeviriyorsun sen?
🇹🇷: Sen benim hiç bir zaman dostum olmadın ve olmayacaksın da.
Nazi Alm. : Bak Türkiye bizim çok ortak yanımız var.
🇹🇷: Kes sesini. Bunları duymak istemiyorum.
Nazi Alm. : Ama duyacaksın. Bende abimden hep nefret ettim. Babamın beni sevdiği de yoktu. Sende onlardan nefret ettin bende.
🇹🇷: Nerden anladın benim onlardan nefret ettiğimi?
Nazi Alm. : Anlamak zor değil Türkiye. Bizim saraya geldiğin ilk gün abinin zoruyla geldiğin çok belliydi. Kafanda ve kollarında yara bantları vardı. Sadece o da değil bazı yerlerinde morluklar bile vardı. Anladığım üzere a-
🇹🇷: Yeter. Kapa çeneni
Nazi Alm. : Bende öyleydim Türkiye. Abim tarafında sert cezalara maruz kalırdım. Ama görüyorum ki seninki benimkinden çok daha ağırdı.
🇹🇷: Bunların hepsini nerden biliyorsun? Kim sana söyledi.
Nazi Alm. : Buda bende kalsın ha Türkiye.
🇹🇷: Sana kimden öğrendin dedim. Ve cevabını istiyorum.
Nazi ayağa kalktı ve omuzlarımı sıkmaya başladı. Nerden öğrendiği ise muamma. Bu dururumu sadece Sovyet biliyordu. Oda bana söz vermişti. Büyük ihtimalle abimden duydu. Ben bunları düşünürken Nazi çoktan ensemdeydi. Nefes alış verişini hissedebiliyorum. (ship değil)
Nazi Alm. : Şey Türkiye. Sen Fransa, İngiltere ve Amerika dan nefret ediyorsun değil mi? Yani onlardan da intikam almak ister misin. Sonuç olarak seni sömürge devleti yapmak istediler.
🇹🇷: Gerek yok. Ben zaten savaşarak intikamımı almış oldum. Ayriyeten Nazi Atatürk'ün dediği gibi "Millet hayatı tehlikeye girmedikçe, çıkarılan savaş savaş değil, cinayettir"
Nazi cevabını almış olacak ki geri adım attı ve sandalyesine geri oturdu.
Nazi Alm. : Peki sen nasıl istersen. Ancak savaşa benim yanımda katılırsan oldukça memnun olurum.
🇹🇷: Dediğim gibi Nazi. Başkanım ne derse o olur. Benim karışmaya hakkım yok.
Nazi Alm. : Peki Türkiye. Artık çıka bilirsin.
🇹🇷: İyi günler Nazi.
Nazi Alm. : Sana da iyi günler Türkiye.
Odadan çıktım. Azda olsa rahatladım. Bu adam beni korkutuyor. Koridorda ilerlemeyi başladım. İsmet paşamı bulmam lazım. ilerledim. Ve sonunda buldum. Benim çıktığım odanın kapısında beni bekliyordu. Toplantı erken bitmişti.
İsmet İnönü: Eeee konuşmanız nasıl gitti.
🇹🇷: Paşam biliyor.
İsmet İnönü: Kim neyi biliyor?
🇹🇷: Abimin bana yaptıklarını biliyor. Beni tehtit eder. Ben ne yapıcam paşam. Ya herkese söylerse. Ya-
İsmet İnönü: Türkiye birazcık sakin ol. Aynı şeyleri Sovyet'te biliyor. Hatta daha fazlasını. Bu ölüm değil. Kimse seni sırf zamanında abinin yaptıkları yüzünden yargılamaz.
🇹🇷: Paşam bu dünyada çıkar için yapmayacakları şey yok.
İsmet İnönü: Anlıyorum Türkiye. Ama biraz sakin ol. Tamamı. Hadi eve dönelim.
Kafamı onaylar anlamda salladım. Oda bana gülümsedi ve binadan çıktık.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hey naber gençler. Ben bok gibiyim. 17 tane dersim var :[ ve saat 8 akşam 4 ama eve gelmem 5 buluyor :D
Bu sene yönetmelik bizim özellikle 9lara hayatı zehir ediçek. Allah 9. sınıflara sabır versin :P
İstek varmı? varsa bir şartım var smut ve ship yok. Sadece aklıma fikir gelmiyo. Yardımlazım.
Kelime sayısı: 747