Düşmanımın dostu, benim duşmanımdır

145 15 3
                                    

??/??/????

Azerbaycan'ın gözünden:

Abimi, Sovyet ve Amerika yüzünden  yıllardır göremiyorum. Görüşmemize Sovyet iznin verir ancak ABD, sırf abim bir NATO üyesi diye izin vermezdi. Veya tam tersi olurdu. Kader miydi bu. Anlayamıyorum. Neden olan hep abime oluyor. 

Salonda düşünceli bir şekilde oturuyordum. Aniden kapı açılma sesi duydum. Gelen Sovyet'ti. Elinde birkaç tane zarf vardı. Sanırım onlar fatura yada farklı birşeydi.

☭: Azerbaycan. Abinden mektup var.

Oturduğum yerden hemen kalktım ve Sovyetin yanına gittim zarfı bana azattı. Bende hemen aldım ve okumaya başladım.

   Ankara ??/??/????

Sevgili kardeşim,

Uzun zamandır birbirimizle görüşemiyoruz. Ancak beni merak etme ben gayet iyiyim. İlaçlarımı düzenli bir şekilde alıyorum. Ve eve bir kedi aldım. Bana iyi arkadaşlık yapıyor. Yunan ile fazla iyi anlaştığımım söylenemez. Kıbrıs daki Türklere bilerek zülüm ediyolar. Buna kimsede sesini çıkartmıyor. Eyer böyle devam ederse belki müdahale ederim. Ancak hayla tam emin değilim. Neyse. Seni bu tür meseleler ile yormak istemiyorum. Ö yüzden kafana takma. Ben bir yolunu bulucam. Kazak, Kırgız falan ne yapıyo. İyiler mi? Keyfiniz umarım yerindedir. Umarım Sovyet ile aranı bozmamışsındır. 

Aslında iki tane kedim var Azer. Biri  umut, diğeri  ise güneş. Umut'u bir sağanak yağmur akşamında çöpün yanında kurtarmıştım. Aşırı zayıftı ve neredeyse ölecekti. Veterinere götürdüm aşısını yaptırdım ve sahiplendim. Güneşi ise barınaktan aldım. İkisini de görmen lazım Azer. İkisi de birbirinden güzel ve asiller. Anlatacağım başka bir şey kalmadı. Senden en kısa zamanda mektup bekliyorum. Kazak, Kırgız ve diğerlerini benim yerime sarıl ve öp tamam mı?

Mektup bu kadardı. Abimin durumu iyi olması içimdeki endişeyi biraz olsun giderdi. Ancak yine de onu görmeden, sesini duymadan onun iyi olup olmadığını tam anlayamam. Ne kadar Sovyet e "mutluymuşum" gibi gözüksem de içten içe mutsuzdum. Bunu sadece Kırgız biliyordu. Mektubu okuduktan sonra istemsizce somurttum. Sovyet bunu fark ettiğinde ise;

☭: İyi misin Azerbaycan? Yoksa  abinden kötü bir haber mi var?

🇦🇿: Ha. Y-yok. İyiymiş de Sovyet. Ben abimi artık ne zaman göreceğim. Yani yıllar geçti. Onu çok özledim. Sesini artık zar zor hatırlaya biliyorum. 

☭: Malesef ki hâyla göremesin. ABD ile aramda ki çekişme devam ediyor biliyorsun ki. NATO üyesi olan bir ülke ile görüşemem. Bunu sende iyi biliyorsun. 

🇦🇿: A-ama.

☭: Aması yok Azerbaycan. Sana dediğim gibi. Düşmanımın dostu, benim düşmanımdır. 

🇦🇿: Düşman mı? Sovyet ne oldu sana? Bir zamanlar arkadaştınız siz. Abim seni arkadaştan fazlasını görüyordu. En başta sana güvenmişti. 

☭: Azerbaycan bunların hepsi geçmişte kaldı. ABD'nin yanında yer alarak kararını vermiş oldu. Kime güvendiğini görmüş olduk. 

🇦🇿: Abim isteyerek-

 ☭: Azerbaycan yeter bu saçmalıkları daha fazla dinlemek istemiyorum. Şimdi Ukrayna ve diğerlerinin yanına git. 

Bir şey demedim ve Ukrayna ve diğerlerinin yanına gittim. Ukrayna Rusya Kazak Kırgız ve Belarus odada kart oyunu oynuyorlardı. Kırgız mutsuz olduğumu fark etti ve beni odadan dışarıya çıkartı. Beni bir kenara çekti ve konuşmaya başladı;

🇰🇬: Azer ne oldu iyi misin?

Gözlerim doldu. Konuşmak istemedim. Kelimeler boğazıma düğümlendi. 

🇰🇬: Azer ne oluyor? Biri sana birşey mi yaptı?  

🇦🇿: Kırgız. Ben ne zaman abimi göreceğim?

🇰🇬: Azer biz bunları konuşmuştuk. Sovyet'in ve ABD'nin izni olmadan görüşemeyiz. 

🇦🇿: A-ama ben onun sesini unutmaya başladım. B-bu korkunç bir duygu. 

🇰🇬: Biliyorum. Ama dayanacağız. Bende onu çok özledim. Şimdi sil o göz yaşlarını. 

Kırgız elleriyle gözümdeki yaşları sildi. Bana sarıldı. Bende ona geri sarıldım. Saçlarımı okşuyordu.

🇰🇬: Hadi morelini bozma. Gel bizimle kart oyunu oyla.

🇦🇿: Tamam. Tamam
İçeriye geçtim ve yanlarına oturdum.
.
.
.
.
.
.
.
Evet nasılsınız aşkolar 💅
Bölüm hakında gram fikrin yoktu sonradan geldi fikir
Kelime sayısı: 556

~İsimsiz günler~ /Countryhuman Oneshot/Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin