06/02/2023
04:50Azerbaycan'ın ağzından:
-Gerçeklik-Saatlerdir. Saatlerdir bekliyorum. En son saat 3 gibi hastaneye gelmiştik. Abimin ateşi düşmeyince acile geldik. Normal bir şekilde serum verildi ve ateşinin inmesini bekledik. Çok inmedi, ama işe yaramıştı. Biraz olsun inmişti. Doktorlar bir kaç saat daha beklememizi söylemişti. Bizde bekledik. Abim baygın yatarken bende ona bakmaya başlamıştım. Kıbrıs evde tek başına olduğu için Kırgızistan ablamı aradım. Oda hemen eve gelmişti. O saate neden uyanık olduğunu sorduğum zaman, uyku düzenini bu aralar bozuk olduğunu söylemişti. Saat 4 gibi abim uyanmıştı. Ona sıkıca sarıldım. Ama abimin kemikleri ağrıdığı için sarılmayı yarıda kestim. Sadece on yedi dakika! On yedi dakika sonra abimin kolunda ve yüzünde aniden çatlaklar oluştu. Nefesi kesildi ve nefes alamadı. Doktoru çağırdım. Beni apar topar acilden dışarıya çıkardılar. En son gördüğüm üzere oksijen maskesi gibi bir şey takıyorlardı. Telefonu çıkardım ve haberlere baktım. Deprem olmuş. Maraş'ın Pazarcık ilçesinde 7.7 büyüklüğünde deprem olmuş. Bu deprem 11 ilde etkili olmuş.
Bekledim. Sadece bekledim. Doktorları bekliyorum. Sabahtan beri hiç bir şey söylemediler. Meraktan gebermek üzereyim. Neden bana dakikalardır bilgi vermediler? Yoksa bir şey mi oldu?
Doktor: Azerbaycan?
🇦🇿: Ah. Doktor bey. Abim nasıl?
Doktor: Şu anlık durumu ağır. 7.7'lik deprem sonuçta. Sabaha doğru durumu toparlar diye düşünüyoruz. Sonuç olarak o güçlü bir ülke.
🇦🇿: A-anladım. P-peki onu en azından şimdi görebilir miyim?
Doktor: Olmaz Azerbaycan.
🇦🇿: Neden? Neden onu göremeyeceğim?!
Doktor: Şuan yoğun bakımda ne olur ne olmaz diye sabaha kadar orada bekleteceğiz.
🇦🇿: T-teşekkürler.
Doktor gitti. Elim ayağım titriyor. Ben neden böyle ani tepki veriyorum ki? Daha öncede yoğun bakıma girmişti. Halkı. Şimdi çok zor durumdadır. Yardım göndermek lazım. Yarın sabah erkenden başkanımın yanına giderim. Yardım etmeye seve seve kabul eder. Telefon çaldı. Kırgızistan ablam arıyor.
🇰🇬: Azerbaycan? Duyduğum doğru mu? Türkiye'de depremi oldu?! Türkiye nasıl?!
🇦🇿: Abla. Abimi yoğun bakıma aldılar.
🇰🇬: NE?! Azerbaycan. Ne diyorsun sen?!
🇦🇿: En son ateşinin düşmesini bekliyorduk. Sonrada birden kolunda ve anlında çatlaklar oluştu. Nefes alamayınca apar topar beni abimin yanından çıkardılar. Şimdi bir doktor geldi yanıma. Durumunun ağır olduğunu söyledi.
🇰🇬: Hemen geliyorum oraya.
🇦🇿: Abla Kıbrıs evde yalnız kalacak. Lütfen orada kal.
🇰🇬: AZERBAYCAN! ORAYA GELİYORUM!
🇦🇿: A-ama abla bek-
Telefonu yüzüme kapattı. Ne yapacağım şimdi? Kıbrıs evde yalnız kalacak.
Türkiye'nin ağzından:
-Gerçeklik dışı-Neredeyim lan ben? Her yer beyaz. Kesin öldüm ve ölüler diyarına geldim. Acaba ihtiyar burada mı? (Osmanlı). Acaba ihtiyarın anlattığı ölüler diyarı bu mu? Yani sadece beyaz bir yer.
?: Hey. Orada yatmaya devam edecek misin?
Bu kim? Sesi çok tanıdık geliy- Togay!
🇹🇷: Nasıl olur? Ben cehenneme falan mı geldim?