~The next day, 9.00 a.m.~
Pada pagi itu, Suga berasa tidak larat untuk bangun dari katil. Suhunya seakan tinggi dan kepalanya terasa berat. Jin yang terperasan dari luar bilik terus terkejut lalu bergegas masuk ke bilik. Dia pun berkata dengan cemas. "Yoongi, awak okay tak ni?" Suga terus menggeleng perlahan.
Tidak lama kemudian, Jimin, J-Hope dan V turut masuk ke dalam bilik Suga. Jimin pun mula bertanya. "Kenapa ni Jin hyung? Suga hyung sakit ka?"
"Haah. Badannya panas sangat ni. J-Hope, tolong pergi ambil tuala dan basahkan. Kita kena turunkan suhu badan dia ni." arah Jin. Dia tidak mahu kesihatan Suga tergugat begitu sahaja. J-Hope pun akur lalu terus keluar ke dapur. Jin berkata lagi. "Jimin, awak pula tolong pergi ambil termometer kat First-Aid dalam bilik PD-nim?"
"Baik. hyung." Jimin turut akur akan arahan Jin lalu terus keluar ke bilik CEO. V pula hanya perlu temankan Suga di sisi. Dia perlu memastikan bahawa Suga berbaring sahaja di katil untuk berehat.
Tidak lama kemudian, J-Hope pun kembali ke bilik bersama tuala yang telah dibasahkan. Manakala Jimin pula kembali bersama termometer digital di tangan. Dia pun mula memeriksa suhu badan Suga. Alangkah terkejutnya Jin dan yang lain apabila Jimin membacakan suhu tadi iaitu. "40.5 C? Patutlah badan dia panas semacam, Jin hyung." kata Jimin.
"Kita kena panggil staf, suruh diorang bawak Suga pergi ke klinik. Buat rawatan segera." kata Jin.
Sebaik sahaja dia dengar kata-kata Jin tadi, V terus berkata. "Hyung, biar saya yang panggil staf. Jom, Jimin. Mari ikut aku." kata V.
"Okay." kata Jimin lalu mengekori V untuk memanggil staf. Sebaik sahaja mereka beredar, RM mula bertanya kepada yang lain.
"Nanti dulu, mana Jungkook pergi?" dia baru perasan bahawa kelibat Jungkook tidak kelihatan di asrama.
"Jungkook pergi rumah Diana. Katanya, nak hantar dokumen kat si Diana tu. Aku pun tak tahu apa benda dokumen itu." J-Hope menjawab sambil mengelap muka Suga dengan tuala yang dibasahkan tadi.
Menurut jangkaan semua, Jungkook pergi ke sana untuk menghantar 'dokumen' kepada Diana, tapi sebenarnya...
YOU ARE READING
Don't Leave Me! ✔️
RandomDiana dan kumpulan BTS baru sahaja pulang dari Taiwan setelah selesai konsert jelajah. Sebaik sahaja tiba di rumah mereka. Jungkook dan Suga terus berada di bilik Jungkook lalu bentengkar tentang pelbagai kesilapan yang dilakukan oleh Suga ketika me...