Bab 1

132 4 3
                                    

Tok!

Tok!

Tok!

Bunyi ketukan pintu membuat dia terbangun dari lenanya.Baru nak bermanja dengan katil , dah ada orang kacau.

"Fyra bangun! Nanti lambat nak pergi ke universiti!"

Elfyra Syarifa terus bangun apabila teringat tentang 𝑎𝑠𝑠𝑖𝑔𝑛𝑚𝑒𝑛𝑡 yang dia terlupa buat semalam.Habislah aku , 𝑎𝑢𝑡𝑜 aku kena marah la dengan sir Hafiz.Pikirnya lalu bangun dan berjalan ke tandas.

Setelah siap membetulkan 𝑎𝑤𝑛𝑖𝑛𝑔 tudung bawalnya , dia berlari ke ruang tamu dan mengucup kedua-dua pipi Puan Hidayah.Dia kena cepat ni! Tak sempat nak sarapan.

"Eh , fyra! makan lah dulu!" Jerit Puan hidayah apabila nampak Elfyra berlari keluar dari rumah.

"𝑆𝑜𝑟𝑟𝑦 ibu! Dah lambat ni!" Jerit Elfyra di luar lalu memasuki perut kereta.

Setelah sampai ke universiti , Elfyra membuka pintu keretanya lalu keluar dari perut kereta.

"HA!"

"OPOCOT NASI GORENG!" Melatah Elfyra dibuatnya apabila Alrina Mikayla , kawan baiknya sergah dia dari belakang.

"HAHAHA , kau ni tengah lapar nasi goreng ke? Sampai meletah nasi goreng." Tanya Alrina yang masih lagi ketawa di depannya.

"Ye lah! Ini lambat punya pasal , sampai aku tak makan" Jawab Elfyra penuh dengan dendam.Dia ni , kalau bab makan , memang suka.Tapi kalau dia tak makan , dia punya muncung tu , sampai sana.

Alrina baru berhenti gelak tetapi bila Elfyra cakap begitu lagi la dia gelak.

"Dah la , kau gelak kat sini sorang-sorang. Aku nak masuk."
Ujar Elfyra sambil berjalan meninggalkan Alrina di belakang.

"Eh , tunggu la!" Jawab Alrina lalu berlari ke arah Elfyra.

"Eh , tunggu la!" Jawab Alrina lalu berlari ke arah Elfyra

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Elfyra menilik jam di tanganya. Dah pukul 9 , tapi Sir Hafiz 𝑠𝑡𝑖𝑙𝑙 lagi tak masuk. Mana lah sir ni pergi?. Takkan dating dengan bini kot?.

tepat pada masanya , ada seorang lelaki masuk ke dalam kelas lalu menaiki pentas. Mata Elfyra dikecilkan sikit.Ni bukan Sir Hafiz..Tapi macam kenal..Elfyra pusing kepalanya ke arah Alrina. Mata Alrina terbuka luas lalu mulutnya ternganga.Apasal dia ni? Kena rasuk ke?.

Elfyra menyiku sedikit bahu Alrina lalu bertanya. "Weh , yang kau ternganga macam orang kena rasuk ni kenapa? 𝐵𝑦 𝑡ℎ𝑒 𝑤𝑎𝑦 siapa tu dho?"
Alrina memusingkan kepalanya ke arahku. "Sumpah la kau tak kenal? Laki ni , 𝐶𝐸𝑂 𝑂𝐹 𝑇𝐻𝐸 𝐿𝐴𝑉𝐸𝑁𝐷𝐸𝑅 𝐻𝑂𝑇𝐸𝐿. Takkan kau tak kenal?."
Pikiran Elfyra mula berpusing. "Oh , company yang kaya-kaya tu?" Tanya Elfyra. "Ha! Dia la!" Aik? Kenapa dia datang sini? Tapi..muka dia..macam kenal..tapi kat mana eh? "Nama dia apa?" tanya Elfyra.

"Azhar mikhail" Otak Elfyra mula berfikir. Muka macam pernah kenal , nama pun macam pernah dengar..Tiba-tiba Elfyra ternganga kecil. Takkan dia?!

Memories [𝐂]Where stories live. Discover now