Liyana dan Aryna sama-sama memikirkan jalan untuk pisahkan hubungan Elfyra dan Azhar.
Tak lama kemudian , Liyana bersuara.
"What if , bila perempuan gila tu dah beranakkan anak dia. Kita culik anak dia?" Ujar Liyana.
"Kau gila?" Jawab Aryna.
"Kita boleh masuk penjara for a long time , Yana. Kau sanggup duduk penjara selama 4-5 tahun? Kau duduk kampung sehari pun dah complain , apa tah lagi penjara. Think logically , Yana." Sambung Aryna dengan panjang lebar.
"Eh diam lah! Kau nak sindir aku kan?" Tanya Liyana.
"Ikut kau la , Yana. Yang penting aku tahu kau takkan buat benda tu." Jawab Aryna sambil bermain dengan telefon pintarnya.
"What if i will? Hm?" Ujar Liyana sambil tersenyum sinis.
"No! Your not gonna do that , Liyana Mikayla!" Jawab Aryna dengan cemas.
"Yang engkau nak kena cemas ni kenapa? Aku yang masuk penjara , engkau yang panic semacam." Ujar Liyana lalu ketawa kecil.
"Of course! Engkau sahabat aku sejak kita umur 5 tahun , sekarang Kita dah 27. Takkan aku nak biar kau masuk penjara selama 4-5 tahun macam tu je?" Sambung Aryna dengan panjang lebar.
"Okay , fine I'm sorry. Sayang jugak kau dekat aku kan?" Ujar Liyana.
"Haish , sayang la!" Ujar Aryna lalu kembali bermain dengan telefon pintarnya.
"Or , kita boleh gugurkan anak dia!" Ujar Liyana.
"Boleh tak kau berhenti dengan benda bodoh ni?" Jawab Aryna.
"Eh eh , engkau yang ajak buat plan. Aku pulak." Tutur Liyana.
"Ye lah , tapi tak la sampai gugurkan atau culik anak orang! Bodoh!" Ujar Aryna.
"Eh eh , sedapnya mulut cakap orang bodoh! Dia lagi bodoh!" Jawab Liyana.
"Ikut kau la , Yana. Malas nak layan." Jawab Aryna lalu Liyana mengeluh.
Elfyra bersalaman dengan Azhar sebelum mengunci pintu pagar rumahnya.
Petang ini Elfyra akan melawat rumah Puan Hidayah kerana sudah lama dia tidak bertemu dengan ibunya.
5 minit kemudian , Elfyra baru teringat yang tayar kereta Azhar pancit!
Elfyra terus bangun dari tempat duduknya lalu membuka pintu pagar.
Azhar.
"Abang..kenapa tak panggil El je tadi?" Tanya Elfyra lalu berjalan ke arah Azhar.
"Ciccino." Panggil Azhar.
"Sorry abang! Semalam El keluar dengan Alrina guna kereta abang sebab minyak kereta El habis! Entah kenapa lah tiba-tiba pancit!" Jawab Elfyra.
"Tak apa , bukan salah sayang pun." Ujar Azhar lalu tersenyum.
"Sorry eh abang?.."
"Tak apa , kalau ada apa-apa nanti telefon tau." Ujar Azhar lalu mengucup dahi Elfyra.
"Hmm..abang nak pergi kerja naik apa?" Tanya Elfyra.
"Naik motor." Jawab Azhar.
"Motor? Sejak bila abang ada motor?" Tanya Elfyra.
"Semalam." Jawab Azhar sambil tersenyum.
"Senyum-senyum , cubit pipi tu kang. Dah pergi kerja." Ujar Elfyra lalu Azhar ketawa kecil.
"Bye sayang abang." Ujar Azhar sambil menaiki motornya lalu berlangsung pergi.
Elfyra pula menggaru kepalanya yang tidak gatal itu. Bila masa laki aku ada motor?. Macam-macam la laki aku ni.
Elfyra memasuki rumahnya lalu mengunci pintu pagar rumahnya.
Elfyra membetulkan tudungnya sebelum keluar dari rumah untuk ke rumah Puan Hidayah. Semasa dia hendak mengunci pintu pagar rumahnya dari luar dia berasa seperti seseorang mengintainya dari jauh. Elfyra melihat sekelilingnya dengan cemas.
Elfyra hanya menggeleng kepalanya lalu memasuki ke dalam keretanya.
Semasa dalam perjalanan , telefonnya bergegar. Elfyra meraba-raba isi begnya lalu menggeluarkan telefonnya.
Elfyra mengesek ikon hijau lalu meletakkan telefonnya ke telinganya.
"Hello? Siapa ni?" Ujar Elfyra.
Senyap.
"Hello?" Ujar Elfyra sekali lagi.
"Aku takkan biarkan kau hidup tenang , Fyra." Jawab orang misteri itu.
"Huh? Apa kau cakap ni? Siapa ni?" Ujar Elfyra sambil memandu.
"Aku mungkin salah satu kawan yang kau kau kenal." Jawab orang misteri itu.
"Aku tak paham , kau siapa sebenarnya?" Tanya Elfyra.
"Kau tak perlu tahu siapa aku." Jawab orang misteri itu lalu menamatkan perbualan.
Siapakah orang misteri itu dan apa yang dia mahukan dari Elfyra?.
𝐭𝐢𝐛𝐚-𝐭𝐢𝐛𝐚 𝐣𝐞 𝐭𝐚𝐤 𝐫𝐚𝐦𝐚𝐢 , 𝐭𝐨𝐥𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡? 𝐭𝐨𝐥𝐚𝐧𝐠 𝐯𝐨𝐭𝐞 𝐝𝐚𝐧 𝐜𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭 𝐚𝐧𝐲𝐭𝐡𝐢𝐧𝐠 , 𝐭𝐪 𝐤𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠. 𝐓𝐚𝐤 𝐫𝐚𝐦𝐚𝐢 , 𝐮𝐧𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐬𝐡.
YOU ARE READING
Memories [𝐂]
Romance"I will never forget our memories together" -Azhar Mikhail. "And i will never forget our last memories together." - Elfyra Syarifa Sanggupkah Azhar Mikhail setia demi menunggu Elfyra Syarifa kembali padanya? Seorang perempuan yang bernama Elfyra Sya...