Bab 18

20 1 0
                                    

Bangun aje dah boleh dengar dengkuran kecil. Elfyra membuka kelopak matanya lalu melihat orang di sebelahnya. Laju Elfyra menjerit kecil.

Azhar terus bangun dari posisinya tadi , lalu menggosok kelopak matanya dengan perlahan.

"Yang engkau menjerit macam orang kena santau ni kenapa?." Ujar Azhar apabila melihat Elfyra menjauhinya.

"Yang kau suka-suka aje peluk aku ni kenapa? Dah main peluk aje , minta kebenaran pun tidak." Jawab Elfyra sambil berdiri dan menjauhi dirinya dari Azhar.

"Itu pun kena minta kebenaran ke , sayang oii?" Ujar Azhar sambil ketawa kecil.

"Ye la!" Jerit Elfyra.

"Haih..Pandai tinggi suara dah eh?" Tanya Azhar.

"Bila aku tinggi suara?" Ujar Elfyra lalu mengeluh.

"Dah la , aku nak mandi." Ujar Elfyra sambil berjalan ke arah tuala yang disangkutkan di belakang pintu.

"Aku?" Tanya Azhar.

"Kau? Kau apa? Mandi? La , mandi la dekat bawah. Kan ada bilik air dekat bawah tu." Ujar Elfyra.

"Ish , bukan. Kita kena guna gelaran kau aku ke?" Tanya Azhar. Elfyra terkedu. Takkan kena guna gelaran 'abang' 'sayang' pulak , eee geli wey!.

"Ye la , takkan nak guna gelaran 'monyet' dan 'beruk' kut?" Ujar Elfyra lalu berjalan ke arah bilik air.

Azhar menggelengkan kepalanya lalu ketawa kecil.

Selesai mandi , Elfyra tidak nampak kelibat Azhar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selesai mandi , Elfyra tidak nampak kelibat Azhar. Elfyra turun ke ruang tamu rumah Puan Hidayah itu , lalu nampak kelibat Azhar. Lah , dia ni isteri ke suami? Ye la , sepatutnya seorang isteri perlu membiasakan dirinya untuk bangun awal pagi untuk siapkan sarapan untuk keluarganya itu.

Tapi , Azhar jadi isteri 𝑝𝑎𝑟𝑡 𝑡𝑖𝑚𝑒 HAHAHA. Masuk aje dapur , sudah nampak semua kaum perempuan sedang berperang di dapur.

"Assalammualaikum , pengantin baru." Ejek Farisha. Hanya Farisha dan suaminya yang menginap di rumah Puan Hidayah , yang lain ialah kroni Puan Hidayah la yang rajin menolong pagi-pagi ni. HAHAHA.

"Penumbuk kang." Ujar Elfyra lalu bertanya sambil berjalan ke arah ibunya itu.

"Fyra kena buat apa?" Tanya Elfyra apabila berdiri di sebelah Puan Hidayah.

"Haish , tak payah. Kamu pergi rehat , nanti nak kena buat majlis khawin kamu pulak. Pergi rehat puas-puas dulu , nanti tak dapat nak bermalas-malas dah lepas ni." Ujar Puan Hidayah sambil ketawa kecil.

"Ish , apa la ibu ni. Takpe , Fyra boleh buat." Ujar Elfyra.

"Haish..Degil!. Ha nak tolong sangat kan? Pergi potong sayur dekat sana tu." Ujar Puan Hidayah sambil menunjukkan sayur di atas meja yang besar itu.

Elfyra laju mengangguk lalu jalan ke arah meja itu dan memotong sayur itu seperti yang di suruh. Tidak lama kemudian , Elfyra terjerit kecil. Dia punyalah lalai sampai terpotong sedikit jari telunjuknya itu.

Laju Azhar bangun dari tempat duduknya itu lalu berlari ke arah isterinya itu.

"𝑌𝑎 𝑎𝑙𝑙𝑎ℎ..sayang..Kenapa cuai sangat ni? Hmm?" Tanya Azhar sambil mengelap jari isterinya itu menggunakan tisu. Terus merona pipi member tu.

Farisha mengjongketkan keningnya lalu senyum.

Memories [𝐂]Where stories live. Discover now