Bab 2

49 2 0
                                    

2 𝑻𝒂𝒉𝒖𝒏 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒍𝒂𝒍𝒖

Elfyra tenung kertas yang dipegangnya.Lalu Azhar berlari ke Elfyra. "Wei Fyra! Kau dapat university mana?" Tanya Azhar.
"Kau..kau cakap dulu boleh? Aku takut kita tak dapat sama.." Azhar mengangguk "Aku dapat USM" Senyuman Elfyra terus hilang

"Kau okay ke?" Tanya Azhar. Dia tak okay , azhar harus berada di sisinya kerana waktu itu , Elfyra sungguh malu dan hanya berkawan dengan Azhar dan tidak berkawan dengan perempuan lain.Dia takut ketika memasuki Universiti itu , akan membuat dia keseorangan.

Azhar merampas kertas itu dari tangan Elfyra lalu membacanya.Selepas dia membaca , senyum Azhar terus hilang dan berkata "Takpe la , 𝑚𝑎𝑦𝑏𝑒 bukan rezeki kita. Janji dengan aku , yang kau akan 𝑠𝑡𝑢𝑑𝑦 rajin-rajin tau? Jangan lupa sahabat kau sorang ni , nanti aku janji kalau kita tak khawin lagi 𝑜𝑟 kau tak ada siapa lagi dekat dalam hati kau. 𝐼 𝑝𝑟𝑜𝑚𝑖𝑠𝑒 𝑖 𝑤𝑖𝑙𝑙 𝑚𝑎𝑟𝑟𝑖𝑒𝑑 𝑦𝑜𝑢." Ujar Azhar menahan sebak. Pipi Elfyra merona merah , takkan dia ni serius kot? bapak ah , dia nak khawin dengan aku sobak. Namun Elfyra tidak mengambil serius sangat tentang ayat Azhar itu. Entah-Entah dia khawin dengan orang lain dulu sebelum aku.

"Jangan nak mengarutlah kau ni! Orang tengah tahan sebak ni , boleh pulak tengah cakap pasal khawin!"
Ujar Elfyra sambil menjeling ke arah Azhar.

"Jangan nak mengarutlah kau ni! Orang tengah tahan sebak ni , boleh pulak tengah cakap pasal khawin!"Ujar Elfyra sambil menjeling ke arah Azhar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Serius la , dia?!. Asal Azhar datang ke universiti aku?!. Alrina menyiku bahuku lalu bertanya "Ha meh aku tanya kau pulak.Kau kenal ke dia? 𝐼 𝑚𝑒𝑎𝑛 𝑙𝑖𝑘𝑒 kau punya ternganga tu , macam dia tu bapak kau.kau kenal dia ke?" Tanya Alrina.

"Eh kau tau tak laki yang aku cerita kat kau bulan lepas?" Tanya Elfyra kepada Alrina."𝑊𝐴𝐼𝑇..𝐷𝑂𝑁𝑇 𝑆𝐴𝑌-"
Emyra tahu sudah apa yang akan dijawab oleh sahabatnya itu lalu mengangguk. "DIA 𝐵𝐸𝑆𝑇𝐹𝑅𝐼𝐸𝑁𝐷 KAU DULU?!" Jerit Alrina sambil berdiri. Sumpah la dia berkawan dengan jutawan?!. Semua mata tertumpu kepada Alrina dan Elfyra.Lagi-lagi Azhar.

"𝐴𝑟𝑒 𝑦𝑜𝑢 𝐸𝑙𝑚𝑦𝑟𝑎 𝑆𝑦𝑎𝑟𝑖𝑓𝑎?" Pertanyaan itu membuat Elfyra kaku. Habislah aku.."𝑦--𝑦𝑒𝑠?" Jawab Elfyra gagap. "𝐸𝑙𝑓𝑦𝑟𝑎 , 𝑦𝑜𝑢 𝑐𝑜𝑚𝑒 𝑤𝑖𝑡ℎ 𝑚𝑒" Ujar Azhar sambil berjalan keluar. Agak-agak la dia ni? Alrina tersenyum senget lalu berkata "Goodluck tau fyra , kalau dah khawin cakap tau"

Nak kena penampar dia ni.

𝑠𝑜𝑟𝑟𝑦 𝑘𝑎𝑙𝑎𝑢 𝑔𝑟𝑎𝑚𝑚𝑎𝑟 𝑠𝑎𝑦𝑎 𝑡𝑎𝑘 𝑒𝑙𝑜𝑘 𝑎𝑛𝑑 𝑎𝑏𝑜𝑢𝑡 𝑢𝑛𝑖𝑣𝑒𝑟𝑠𝑖𝑡𝑦 𝑡𝑢 , 𝑠𝑜𝑟𝑟𝑦 𝑘𝑎𝑙𝑎𝑢 𝑠𝑎𝑙𝑎ℎ 𝑜𝑟 𝑎𝑛𝑦𝑡ℎ𝑖𝑛𝑔 , 𝑖 𝑑𝑜𝑛𝑡 𝑘𝑛𝑜𝑤 𝑎𝑛𝑦𝑡ℎ𝑖𝑛𝑔 𝑎𝑏𝑜𝑢𝑡 𝑢𝑛𝑖𝑣𝑒𝑟𝑠𝑖𝑡𝑦 𝑎𝑛𝑑 𝑠𝑜𝑟𝑟𝑦 𝑘𝑎𝑙𝑎𝑢 𝑒𝑗𝑎𝑎𝑛 𝑠𝑎𝑙𝑎ℎ 𝑜𝑟 𝑎𝑛𝑦𝑡ℎ𝑖𝑛𝑔. 𝐼𝑛𝑠𝑦𝑎-𝑎𝑙𝑙𝑎ℎ 𝑘𝑎𝑙𝑎𝑢 𝑎𝑑𝑎 𝑡𝑖𝑚𝑒 𝑛𝑛𝑡 𝑠𝑎𝑦𝑎 𝑏𝑢𝑎𝑡 𝑏𝑎𝑏 3 . 𝑇ℎ𝑎𝑛𝑘 𝑦𝑜𝑢 𝑠𝑢𝑝𝑝𝑜𝑟𝑡 <3

Memories [𝐂]Where stories live. Discover now