Ketika di dalam bilik Elfyra , Elfyra hanya merenung dinding.
"Abang janji akan jaga anak kita dan abang janji abang takkan tinggalkan sayang mahupun anak kita ni.." Azhar berkata sambil mengucup dahi Elfyra.
"Janji?" Elfyra bertanya sambil senyum lebar.
"Ye , sayang. Abang janji..abang sayang anak kita dan sayang lebih dari nyawa abang sendiri.." Azhar berkata lalu mengucup pipi Elfyra.
"Nantikan kalau anak kita perempuan , El nak bawak dia pergi shopping mall pastu minum Starbucks sama-sama. Bestnya ada mini Elfyra!" Elfyra berkata dengan begitu teruja.
"Ish , ish , ish..mini Azhar tak ada?" Soal Azhar.
"Tak ada! Hahaha!" Elfyra ketawa.
"Hmp! Taknak kawan!" Azhar berkata sambil merajuk.
"Alolo , mengada!" Elfyra menjawab.
"Abang.." Panggil Elfyra.
"Hm.." Jawab Azhar.
"Janji tau.." Elfyra berkata.
"Ye , abang janji setia untuk jaga anak kita dan sayang anak kita macam mana abang sayang diri abang sendiri." Azhar menjawab.
"Janji setia..Janji setia la konon.." Elfyra berkata sambil mengelap air mata yang jatuh di pipinya itu.
"Abang tipu El dan abang tipu anak kita." Elfyra berkata dengan perlahan-lahan.
Elfyra memeluk bantal peluknya itu dengan erat untuk melepaskan geram.
"Abang tipu...Abang tipu!" Elfyra mula menjerit.
Elfyra mula menangis tanpa henti.
Sekarang dia cuma ada kawan-kawannya dan Risya. Dia bersyukur ada mereka di sisi.
Elfyra bangun untuk meminum air di dapur , dia membuka peti sejuk itu lalu mengambil air sejuk.
Dia menuang air sejuk itu di dalam gelas plastik itu lalu diteguk perlahan-lahan.
"Sayang.." Panggil seseorang.
Elfyra terus berhenti meminum air lalu melihat belakang.
"Sayang--" Tidak sempat Azhar menghabiskan ayatnya , Elfyra menyampuk.
"Apa kekurangan El dalam hidup Az?" Elfyra berkata.
"Panggil abang--" Azhar ingin bercakap tetapi Elfyra menyampuk.
"Kau tak layak untuk dipanggil abang." Elfyra menjawab dengan dingin.
"El tanya , apa kekurangan El dalam hidup Az?" Tanya Elfyra.
Azhar hanya mendiamkan diri.
Azhar mengeluh.
"Abang--" Azhar berhenti bercakap.
"Maksud Az , Az minta maaf.." Sambung Azhar.
"Dah terlambat , lagipun Az ingat Az cakap macam tu El boleh maafkan Az macam tu aje?" Tanya Elfyra.
"Janji setia? Mana pergi janji setia Az tu?" Tanya Elfyra dengan dingin.
"El rindu Az yang dulu , tapi Az yang dulu tak la haram macam Az yang sekarang" Elfyra berkata lalu Azhar mula berkata.
"Elfyra Syarifa!" Azhar menjerit.
"Mulut tu jaga! Kau tahu tak kau tengah cakap dengan siapa ni?!" Azhar mula meninggikan suara.
"Ini yang membuatkan El benci sangat dekat Az." Elfyra berkata lalu berjalan ke arah biliknya itu.
Bang!
Elfyra menghempas pintu dengan kuat lalu baring di atas katil dengan perasaan campur baur.
Selesai solat subuh , Elfyra keluar pergi ke rumah Puan Hidayah tanpa izin Azhar.
Ketika di rumah Puan Hidayah , dia ceritakan semua masaalahnya kepada Puan Hidayah.
"Astaghfirullah.." Puan Hidayah juga turut terkejut dan amat kecewa lalu dia memeluk anaknya dengan erat.
"Maafkan ibu , sayang..Ibu tak tahu pula dia macam tu.." Puan Hidayah berkata.
"Takpe , ibu. El sendiri lagi terkejut , El cuma nak ceritakan masaalah El dekat ibu.." kata Elfyra sambil mengusap tangan ibunya itu.
Yang ni pendek sikit sbb takde idea+sakit tangan+ngantuk+pening kepala+author terpaksa tulis
Thank you sebab support
Bye little moonies 💋-MEMORIES
YOU ARE READING
Memories [𝐂]
Romance"I will never forget our memories together" -Azhar Mikhail. "And i will never forget our last memories together." - Elfyra Syarifa Sanggupkah Azhar Mikhail setia demi menunggu Elfyra Syarifa kembali padanya? Seorang perempuan yang bernama Elfyra Sya...